Sjukskriven från jobbet men åka till stallet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sjukskrivning förutsätter att du är sjuk. Om du mår bra av en segeltur och du inte behöver göra mer än att klättra i båten och sitta och sola en halvtimme så mår du säkert bra av det i vissa fall. Mig veterligt så är det sällan så.
Läs 189 så kanske du förstår min argumentering...
 
Allt handlar väl om sunt förnuft. Är ngn hemma ett par dagar för en förkylning så säger väl inte kassan ngt om man vattnar hästerna under en eller två dagar innan man återgår till jobbet. Problematiskt blir det väl om en person är långvarigt sjukskriven, då bör man nog ha på fötterna dvs ha ett godkännande av sjukskrivande läkare innan man åker till stallet eller ut på sjön för att segla.
Läs första inlägget, "(ej långtidssjukskriven, tänk typ förkyld, huvudvärk, kräksjuka och liknande)".
Skulle jag bryta benet så kan jag inte köra truck på jobbet men hindrar mig inte är ta hand om hästarna.
 
Så länge du gör det hemma, frågan är om din argumentering håller om stall o hägn befinner sig ngn 1/2 mil bort. Nu talar jag om en vanlig sjukskrivning utan läkarintyg. Självklart kan den som är sjukskriven för depression både rida, rykta och utfodra sina hästar. Eller varför inte , vara ute och segla. Det kan tom. vara rehabiliterande. Men har ngn knäckt ryggen och är hemma med ordination vila...då vete Faan.


Det du belyser här håller jag med om är rätt rakt på pucken .
Och då GIVETVIS är det en generell reflektion utifrån ett generellt förhållningssätt . Så inga behöver gå igång med x och y och gråzoner osv 😎👍
 
Och just gråzon kallas det därför att det ligger på gränsen, vissa anser det ok, andras inte. Du får fixa käk till dig själv, dina barn, men frågan är om det vore ok om jag som sjukskriven skulle fixa käk till mina djur.
Så du menar att jag kan laga mat till min familj men inte ge mina djur mat? Det beror väl ändå på vad jag har för djur samt vad mitt arbete består av?
 
Frågade inte det när sjuksköterskan ringde upp från jobbet.

Hade tänkt att be faster vattna hästarna den dagen men efter pratat med sjuksyster så ändrade jag mig och gjorde det själv efter rekommendationen.

Fast förlåt men alltså... ? 😳

I sammanhanget och tråden ? Vad är det du önskar säga/illustrera ?
 
Allt handlar väl om sunt förnuft. Är ngn hemma ett par dagar för en förkylning så säger väl inte kassan ngt om man vattnar hästerna under en eller två dagar innan man återgår till jobbet. Problematiskt blir det väl om en person är långvarigt sjukskriven, då bör man nog ha på fötterna dvs ha ett godkännande av sjukskrivande läkare innan man åker till stallet eller ut på sjön för att segla.

Och denna tråd handlar om kortidssjukskrivning.
 
Så du menar att jag kan laga mat till min familj men inte ge mina djur mat? Det beror väl ändå på vad jag har för djur samt vad mitt arbete består av?
Att mata jycken eller katten eller varför inte akvariefiskarna stör sig nog inte ngn kontrollant. Men ser han dig med skottkärran i färd med att köra ut höbalar, då kanske du får problem..
 
Att mata jycken eller katten eller varför inte akvariefiskarna stör sig nog inte ngn kontrollant. Men ser han dig med skottkärran i färd med att köra ut höbalar, då kanske du får problem..
Kör man ut höbalar och det inte är för att slippa fodra på ett några dagar är man ute på hal is, då man uppenbart fordrar ganska många hästar.
 
Att mata jycken eller katten eller varför inte akvariefiskarna stör sig nog inte ngn kontrollant. Men ser han dig med skottkärran i färd med att köra ut höbalar, då kanske du får problem..
Det beror väl helt på vad jag arbetar med och varför jag är sjukskriven?
 
Nej - jag gör mina 8 timmar. Även följande vecka , och veckan därefter eftersom jag inte smittas sjuk
Vad dom gör under sin frånvaro intresserar mig inte
Jag tror att de som hellre ser att personen jobbar är som jag, dvs vi måste göra den sjukskrivnas jobb. Därför ser jag att man faktiskt är på sitt jobb om man är i sådant skick att man kan rida flera hästar eller jobba i stallet (och nu pratar vi inte om utbrändhet eller dylikt). Sen ser jag gärna att man är hemma ett feberfritt eller symtomfritt dygn.
 
Jag tror att de som hellre ser att personen jobbar är som jag, dvs vi måste göra den sjukskrivnas jobb. Därför ser jag att man faktiskt är på sitt jobb om man är i sådant skick att man kan rida flera hästar eller jobba i stallet (och nu pratar vi inte om utbrändhet eller dylikt). Sen ser jag gärna att man är hemma ett feberfritt eller symtomfritt dygn.
Vem här tycker man kan vara sjukskriven och samtidigt jobba i stallet och rida flera hästar? Jag trodde tråden handlade om att göra det nödvändigaste och eventuellt åka häst i skritt i skogen. Kanske du borde starta en tråd om att jobba under sjukskrivningen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

A
Hästmänniskan Jag valde att använda mitt anonyma nick, då jag inte ville skriva om problemet under mitt vanliga namn. Behöver nya, friska, opartiska...
Svar
8
· Visningar
2 699
Senast: hier
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp