”Ska inte behöva vara fyra personer vid varsin dator för att kunna starta några hästar”

"Man ska inte behöva vara fyra personer på helspänn vid varsin dator för att kunna starta några hästar under två helger." Det skriver Ridsports gästkrönikör Louise "Loi" Lindström och erkänner samtidigt att hon är en av "överanmälnings-bovarna" för att inte riskera att missa kvalmöjligheter.
 
Oh inte mer.. Är det samma på alla platser?
Nä detta var sista tillfället på Flyinge som jag så gärna ville få med min häst på. Jag tror vi blev typ 7:e reserv.
Det är ganska många platser som är reserverade för Flyinges elever och hästar och resten går till pöbeln. Eller tja typ hälften av de allmänna platserna gick til en av skånes största utbildningsstall och andra hälften till ett annat.
 
Nä detta var sista tillfället på Flyinge som jag så gärna ville få med min häst på. Jag tror vi blev typ 7:e reserv.
Det är ganska många platser som är reserverade för Flyinges elever och hästar och resten går till pöbeln. Eller tja typ hälften av de allmänna platserna gick til en av skånes största utbildningsstall och andra hälften till ett annat.

Aj då! 🙄
 
Fast vi har så i Tokholma. Vi har kommit reserv-43:a när det gått 30 sekunder, och det är fasiken varje gång vi anmäler vi kommer så långt ner på listan. Vanlig dressyrtävling.
 
Fast när man tävlar Allsvenskan så är ju lagmedlemmarna garanterade plats i lagklassen?
Ja det vet jag ju. Blandade visst ihop med några tävlingar som inte ingick i allsvenskan. I alla fall så tyckte jag det var mer tryck på det förra året än i år.
Får skylla på att jag var sjuk och förvirrad när jag skrev första inlägget :D
 
Känns som det är mer tryck på häst än på ponny
Vi kommer ha en kombinerad häst + ponnytävling i oktober.
Hästklasserna blev fulla direkt medans ponnyklasserna är bara bokade till hälften
 
Känns som det är mer tryck på häst än på ponny
Vi kommer ha en kombinerad häst + ponnytävling i oktober.
Hästklasserna blev fulla direkt medans ponnyklasserna är bara bokade till hälften

Det är vansinnigt mycket högre tryck på häst än ponny. :(
Anmälde mig till en tävling häromveckan. Min anmälan registrerades 19:00:46. Jag blev "bara" 19e reserv. En annan tävling hade jag glömt bort att anmälan öppnat på, och när jag loggade in 19:02 insåg jag att det inte ens var någon idé att anmäla. :down:
Det är vansinnigt! Utbudet matchar ju öht inte efterfrågan...
 
Det är vansinnigt mycket högre tryck på häst än ponny. :(
Anmälde mig till en tävling häromveckan. Min anmälan registrerades 19:00:46. Jag blev "bara" 19e reserv. En annan tävling hade jag glömt bort att anmälan öppnat på, och när jag loggade in 19:02 insåg jag att det inte ens var någon idé att anmäla. :down:
Det är vansinnigt! Utbudet matchar ju öht inte efterfrågan...

Nä, och det är svårt när de har monopol på tävlingar. Annars hade kanske andra förbund, med andra tävlingar, funnits som komplement.
 
Oj så olika det är!
Här hemma är det ovanligt att tävlingarna är fulla.
Jag tror att jag har sett en i år där det markerats som fullt i klasserna och då höll man sig till max 40 starter totalt, rimligen för att inte behöva fler än en domare på tävlingen.

Jag har ridit tävlingar med fyra-fem starter per klass.
Och man har valt att köra på trots få anmälda.
 
Oj så olika det är!
Här hemma är det ovanligt att tävlingarna är fulla.
Jag tror att jag har sett en i år där det markerats som fullt i klasserna och då höll man sig till max 40 starter totalt, rimligen för att inte behöva fler än en domare på tävlingen.

Jag har ridit tävlingar med fyra-fem starter per klass.
Och man har valt att köra på trots få anmälda.

Jisses vilken skillnad! :eek:
Var är det här någonstans? Inre Norrland?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
824
  • Artikel
Hästnyheter "Det finns ingenting som är viktigare än att våra hästar mår bra och på den punkten kan vi aldrig någonsin kompromissa." Så skriver...
Svar
0
· Visningar
475
Senast: Gunnar
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 139
Senast: alazzi
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 649
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp