Skaffa barn med någon man inte är kär i?

Jag vill inte vara ensam och tar det som erbjuds, ok? Låt mig få göra det
Grejen är ju bara den att ta det som erbjuds, det funkar med döda ting. Bo i fel lägenhet tills man hittar rätt, om man nånsin hittar rätt. Köpa de kläder man har råd med, hellre än de man helst vill ha. Äta maten man har råd med, fastän man hellre ätit lyx varje dag. Att ta en partner man inte är nöjd med går ju ut över den andra människan också.
 
Som jag brukar säga till folk som vill ha vänner: det bästa sättet att få en vän är att vara en vän.

Var snäll, ställ upp för andra, ha egna intressen och var intresserad av andra människor. Det är en bra början för att kunna träffa potentiella partners.

Tänker man "hen ska erbjuda något FÖR MIG" istället för "vad kan jag erbjuda hen" då börjar man direkt lite snett.
 
Vem mår dåligt?

Jag beskrev min tolkning om olyckliga människor i en relation som de inte har kompatibla förväntningar på. Du svarade ”vad är fel med det?”. Jag må ha helt fel, för jag läser bara vad som skrivs, men jag tolkar det inte som två personer som trivs med tillvaron tillsammans på ett sätt som kommer ge bra förutsättningar för ett barn att trivas. Två personer med låg självkänsla, svag integritet och kassa värderingar kring sex som i väntan på/hopp om bättre lever med varandra och har gjort en kort tid. Oddsen är ganska låga för att det inte blir bra för ett barn.

Med tanke på hur vår värld ser ut skulle jag tugga på naglarna varje dag av oro för ett sånt barns väl och ve.
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 916
Senast: Twihard
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 878
Senast: Mabuse
·
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
775
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 548
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp