Skaffa barn med någon man inte är kär i?

Jag skulle rekommendera att du börjar med att öva på mentalisering, det finns några bra böcker om det. Det handlar om att lära sig förstå hur andra upplever situationer och inte alltid bara se saker ur sitt eget perspektiv.
 
Ni har ju skrivit att jag är det här i tråden
Jag kommer inte ihåg vad exakt alla skrivit, vissa har haft hårdare ton än andra. Det jag tror att majoriteten vill att du får med dig är att se dig själv från ett helikopterperspektiv. Vilka handlingar är jag ok med att bli utsatt för, hur kan mina handlingar påverka andra. Ditt mål är att bli förälder och jag önskar så för dig att du hittar en känsla av egenvärde innan du påbörjar den resan. Vi behöver alla arbeta med oss själva för ingen är perfekt. Ibland önskar man något så hårt att man tappar moraliska kompassen på vägen och då är det läge att vara tacksam över att omgivningen hjälper en hitta rätt igen. Ibland får man tunnelseende när man vill något väldigt, väldigt mycket. Backa, se hela bilden och bena ut vad du behöver göra för att bli en bra förälder till barnet du önskar dig så.
 
För att jag lr en hemsk person
Problemet är att din hjärna inte vet skillnaden mellan vad du tänker och vad andra säger. För varje gång du tänker om dig själv att du är hemsk bekräftar du bilden du har av dig själv. Det är ett svårt mönster att bryta, men tvingar du dig själv att säga snälla saker om dig själv i spegeln (eller utan spegel för den delen) KOMMER du kunna programmera om din hjärna till att gilla dig.
 
Problemet är att din hjärna inte vet skillnaden mellan vad du tänker och vad andra säger. För varje gång du tänker om dig själv att du är hemsk bekräftar du bilden du har av dig själv. Det är ett svårt mönster att bryta, men tvingar du dig själv att säga snälla saker om dig själv i spegeln (eller utan spegel för den delen) KOMMER du kunna programmera om din hjärna till att gilla dig.
Men ni säger ju även att jag är en hemsk person
 
Problemet är att din hjärna inte vet skillnaden mellan vad du tänker och vad andra säger. För varje gång du tänker om dig själv att du är hemsk bekräftar du bilden du har av dig själv. Det är ett svårt mönster att bryta, men tvingar du dig själv att säga snälla saker om dig själv i spegeln (eller utan spegel för den delen) KOMMER du kunna programmera om din hjärna till att gilla dig.
Nja?
Jag tror du förenklar den processen väldigt mycket nu.
 
Ni har ju skrivit att jag är det här i tråden
Men alltså, det folk reagerar på är ju främst att du vill dra in ett stackars barn i allt det där utan en tanke på barnets bästa.
Vill du vara i kärlekslösa destruktivare relationer som bara drabbar dig så är det ju såklart ett fritt val och inget som någon säger något om. Men dra inte in barn i ett sådant förhållande. Det är inte sunt och det är ett fruktansvärt själviskt beteende.
 
Jag skulle rekommendera att du börjar med att öva på mentalisering, det finns några bra böcker om det. Det handlar om att lära sig förstå hur andra upplever situationer och inte alltid bara se saker ur sitt eget perspektiv.
Kan du rekommendera några särskilda? Jag har letat utan framgång.
 
Men alltså, det folk reagerar på är ju främst att du vill dra in ett stackars barn i allt det där utan en tanke på barnets bästa.
Vill du vara i kärlekslösa destruktivare relationer som bara drabbar dig så är det ju såklart ett fritt val och inget som någon säger något om. Men dra inte in barn i ett sådant förhållande. Det är inte sunt och det är ett fruktansvärt själviskt beteende.
Alltså varför måste en relation vara destruktiv för att man inte är kär? Jag är inte kär i min bror, men älskar honom och vi har en bra relation
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 822
Senast: Twihard
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 748
Senast: Mabuse
·
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
729
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 496
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp