Skaffa barn med någon man inte är kär i?

Men du... det finns ingen som helst anledning att vara spydig (som du varit flera gånger) när du får mothugg eller inte får höra det du vill.

Är då likadan IRL kan det absolut påverka din förmåga att få vänner och partners. Folk som är snarstuckna och spydiga är inte roliga att umgås med.
Eh va? Spydig?! Jag skrev att det var kul för henne hur är man då spydig ??
 
@Ramlösa Du verkar jättebitter och inte alls tillfreds med dig själv. :( Det tråkiga svaret är nog att det är det som sätter käppar i hjulet för dig, och som flera andra sagt: Du behöver nog ta tag i det på något sätt. Hur man känner på insidan lyser igenom så mycket mer än man kanske tror. Angående själva frågan i början: Sålänge båda parter är 100% med på tåget så varför inte? Vid minsta tveksamhet eller oklarhet - stopp.

(Och en annan sak, som jag gärna vill nämna… Hoppas du inte tar illa upp för att jag drar upp det nu - men jag kom ihåg det här eftersom det gjorde intryck på mig på ett hemskt ledsamt sätt när jag såg det. Hade något svagt minne av att du tidigare klagat på ditt utseende i dejtingtråden någon gång när jag tjuvtittade där. Snokade tillbaka nu och ja, du visade en bild och undrade vad du skulle göra om i ditt ansikte för att få en pojkvän. Måste bara säga att jag blir jätteledsen att du känner så. På bilden såg du ju jättebra ut? Jättefin ansiktsform och jättefina ögon tex. Helt ärligt alltså. :heart)
 
Eh va? Spydig?! Jag skrev att det var kul för henne hur är man då spydig ??
Jag tycker du genomgående i tråden har en himla trist attityd när folk inte håller med dig. Jag skulle gissa att den sidan hos dig inte bara existerar på Buke. Och inte fasen vill man vara vän eller ihop med någon som är tjurig och snarstucken så fort man inte är ense.

Och din självbild och bild av andra och det sociala känns som något du bör ta itu med INNAN du skaffar barn. Och det är inget som avhjälps på några sessioner i samtal. Det tar nog längre tid och ett tuffare angreppssätt.

Jag vet hur många människor som helst som inte är norm-snygga som har fina kärleksrelationer. Och jag vet många normsnygga som inte är eller varit i längre, sunda relationer trots att de försökt ihärdigt.
Att vara otrevlig mot folk gör rätt ofta att man blir ensam oavsett hur man ser ut.
Är man däremot bussig, rolig etc så blir man rätt härlig att umgås med.
 
Men @Ramlösa, folk menar inget illa och folk menar inte att du är hemsk. Men precis som @athena_arabians skriver ovan så svarar du extremt taggigt/aggressivt på inlägg som inte håller med dig, och det har varit likadant i andra trådar du skrivit i angående likartade frågor. Det är inte en person som tolkat dina inlägg så, nästan alla har gjort det. Vad säger det dig? Om du svarar likadant IRL, är det konstigt om folk du omger dig med tror att du är taggig och aggressiv?

Jag kanske har varit en av dem med hårdare ton. Jag ser inget som helst problem i att du skaffar barn med den här mannen om du och han verkligen är överens om att föräldraskapet är det enda ni har gemensamt. Men han verkar tro att ni har en kärleksrelation och du verkar tycka att du får nöja dig med att låta honom tro det. Det är det folk opponerar sig emot, för det är både taskigt mot honom, mot dig själv och mot det potentiella barnet.

Jag har haft liknande känslor som du angående mig själv tidigare och jag mådde verkligen inte bra under den perioden. Du ska inte behöva må så, för ingen människa är så ful och fruktansvärd att den inte förtjänar kärlek. Nätdejting är extremt ytligt i många fall, det håller jag med dig om och jag vill själv inte göra det. Men folk träffas på de mest märkliga ställen, i mataffären och överallt. Det är inte alls säkert att det är kört för dig, men varför inte leva ett trevligt liv fram till dess?
 
@Ramlösa Du verkar jättebitter och inte alls tillfreds med dig själv. :( Det tråkiga svaret är nog att det är det som sätter käppar i hjulet för dig, och som flera andra sagt: Du behöver nog ta tag i det på något sätt. Hur man känner på insidan lyser igenom så mycket mer än man kanske tror. Angående själva frågan i början: Sålänge båda parter är 100% med på tåget så varför inte? Vid minsta tveksamhet eller oklarhet - stopp.

(Och en annan sak, som jag gärna vill nämna… Hoppas du inte tar illa upp för att jag drar upp det nu - men jag kom ihåg det här eftersom det gjorde intryck på mig på ett hemskt ledsamt sätt när jag såg det. Hade något svagt minne av att du tidigare klagat på ditt utseende i dejtingtråden någon gång när jag tjuvtittade där. Snokade tillbaka nu och ja, du visade en bild och undrade vad du skulle göra om i ditt ansikte för att få en pojkvän. Måste bara säga att jag blir jätteledsen att du känner så. På bilden såg du ju jättebra ut? Jättefin ansiktsform och jättefina ögon tex. Helt ärligt alltså. :heart)
Men varför får jag då inga matchningar på dejtingappar? Får liksom ingenting, helt kört för mig
 
Men varför får jag då inga matchningar på dejtingappar? Får liksom ingenting, helt kört för mig
Ingen aning eftersom jag 1) aldrig app-dejtat och 2) inte vet vad du skrivit i din presentation mm. Helt kört är det med 100% sannolikhet inte. Men du behöver nog må bättre på insidan för att få mer glow på utsidan så att säga.
Edit: det här kommer verkligen från fel person eftersom jag har lite sådana issues själv. :angel:
 
Denna bild tog jag igår, vet inte, men är jag så ful?

Bild borttagen.
 
Senast ändrad av en moderator:
  • Gilla
Reactions: rtf

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 814
Senast: Twihard
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 737
Senast: Mabuse
·
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
723
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 489
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp