Bukefalos 28 år!

snorp

Trådstartare
Ni som har skåpbil, har ni hundarna i bur eller lösa i skåpet? Lägg gärna in bilder på hur det ser ut.
 
Har tyvärr ingen bild men vi har två burar integrerat i inredningen i skåpet på sambons arbetsbil.
 
Kanske ska svara själv också. Har precis köpt en caddy och har just nu en Mim dubbelbur i den. Jag kommer dock att bygga om lite i bilen och fixa med förvaringslösningar som gör att inget ligger löst och då får jag se hur jag gör med hundarna. Jag har flera burar i olika storlek och kommer bygga så jag kan ha bur om jag vill.
 
IMG_20190712_100116.jpg
 
IMG_20190712_135336.jpg

En dubbelbur och en enkelbur. Och saker överallt som inte ligger still så bra. Planen är att hitta en bättre lösning men har inte kommit så långt ännu :)
 
Har en transporter, ny modell. Stora hundarna har en specialbyggd dubbelbur bak, och småhundarna har lite olika beroende på vilka som ska med och vart. Har specialbyggda burar som går att stapla på varandra eller bredvid varandra. Ibland slänger jag in en stor metallbur och ibland en specialbyggd stor bilbur där det får plats ungefär fem eller sex whippet. Beror på helt enkelt. Har ingen bild tyvärr.

Hade aldrig haft dem lösa. Våra tävlingsdags är långa och det måste finnas möjlighet till att ha öppna dörrar en hel dag.
 
Lånar tråden, någon som har typ caddy Maxi eller nått annat som även löst så man kan sova i bilen?
 
Lånar tråden, någon som har typ caddy Maxi eller nått annat som även löst så man kan sova i bilen?

Jag håller på och fixar med min caddy så det ska gå att sova i den. Har ingen färdig plan utan testar mig fram allt eftersom. Lägger upp bilder på min instagram när jag fixar. minn_viktor heter jag på insta och bilfixet hamnar under #raggarcaddyn.
 
Jag håller på och fixar med min caddy så det ska gå att sova i den. Har ingen färdig plan utan testar mig fram allt eftersom. Lägger upp bilder på min instagram när jag fixar. minn_viktor heter jag på insta och bilfixet hamnar under #raggarcaddyn.

Följer redan med spänning ;)
 
Följer redan med spänning ;)

Undrar vart jag hade mitt huvud 🙈 Vet ju att du följer.

Men sök på vanlife, mini camper, micro camper och liknande så får du upp en hel del ombyggnationer. Inte så ofta anpassade för hund men mankan alltid få inspiration. Finns på båda insta, fb och yt.
 
Undrar vart jag hade mitt huvud 🙈 Vet ju att du följer.

Men sök på vanlife, mini camper, micro camper och liknande så får du upp en hel del ombyggnationer. Inte så ofta anpassade för hund men mankan alltid få inspiration. Finns på båda insta, fb och yt.

Har gjort det och följer några konton men jag blir lite låst i tanken när det inte är några hundburar med i bilden :rofl:
 
Har gjort det och följer några konton men jag blir lite låst i tanken när det inte är några hundburar med i bilden :rofl:

Vet vad du menar. Viktor är så pass liten att till honom går det att bygga en bur under en säng men Minn är högre och då blir sängen så pass hög att det blir obekvämt.
 
Har inte du relativt små hundar? Går det inte att bygga en ställning över hundburarna där en sängplats får plats?

Idag har jag bara en DSG men förhoppningsvis tillkommer en kelpie nästa år :) vill kunna få in en stor till då jag tränar en aussie en del också (eller vill kunna få plats med kompis med hund).
 
Ni som har skåpbil, har ni hundarna i bur eller lösa i skåpet? Lägg gärna in bilder på hur det ser ut.

I en bur som är fastspänd. Fick lära mig att all last ska vara förankrad så ingenting kan flyga runt om olyckan är framme. Lite samma sak med hunden. Händer det något vill jag inte att han ska flyga runt i skåpet och i värsta fall igenom vägen och in i kupén. Jag har så att jag kan ta bort buren då jag använder skåpet till annat än bara hundtransport.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi funderar lite på ny bil framöver. Det viktigaste är väl att det går att åka fler än två personer i bilen och idealt få plats med...
2
Svar
28
· Visningar
2 654
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Så. Det lutar åt att jag trots allt kommer behöva köpa bil igen. Inte bums. Men inom inte allt för avlägsen framtid. Av alla tänkbara...
2
Svar
28
· Visningar
2 232
Senast: Migo
·
Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
16 540
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Jag läser jämt och ständigt i mitt facebookflöde om hundar på rymmen. Inlägg om hundar som springer ensamma lösa mitt i stan eller i...
2
Svar
39
· Visningar
1 937
Senast: DeCloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp