Tror Sundby förlorade bronset när han tappade balansen någon sekund där innan sista upploppsrakan. Hade inte trott på Heikkinen som bronsmedaljör innan!
 
Apropå att svenskar skulle vara "sämst när det gäller" så verkar det finnas norskar med samma åsikt om norskar :angel: OS-stafetterna, Sundby, Iversen, Weng i dubbeljakten osv.
 
Mycket möjligt. Lite befriande med ett skidlopp utan norrmän på pallen :p Kul att andra åkare får kliva fram :)

Ja, det var faktiskt skönt. På ett VM ska inte ett enda land ta alla pallplatser, det känns mer som ett nationellt mästerskap än ett VM då. Kul för Kanada och Harvey verkar skön tycker jag, fast han kunde ha låtit bli den där spyan framför kamerorna när jag satt och åt :laugh: :yuck:
 
Lite ledsamt att det är över nu. Jaja, fyra medaljer men inget guld. Svenskarna kunde ha toppat formen lite bättre. Undrar dock om återväxten. Ingen av Herrarna tex är ju direkta duvungar och på damsidan är Kalla fortfarande klart bäst. Vi fick ju se en junior, men som en del påpekade hon körde egentligen om man tittar på tiden inte så fantastiskt.
 
Lite ledsamt att det är över nu. Jaja, fyra medaljer men inget guld. Svenskarna kunde ha toppat formen lite bättre. Undrar dock om återväxten. Ingen av Herrarna tex är ju direkta duvungar och på damsidan är Kalla fortfarande klart bäst. Vi fick ju se en junior, men som en del påpekade hon körde egentligen om man tittar på tiden inte så fantastiskt.

På herrsidan ser det lite dystert ut, absolut. Men på damsidan tycker jag det ser ljust ut (jag radade upp en mängd lovande åkare tidigare i tråden). Ang. Ebba så nej, tiden var inte fantastisk (jag tycker det var fel lag på start, borde kört Falk på en förstasträcka istället för Ebba på tredje) men hur hon la upp loppet och höll för pressen var fantastiskt. Att det kunde bli silver för Sverige beror ju bara på att Mononen väggade. Men Ebba är 19 år! Hon är oftast bäst i sin åldersgrupp. Formen var inte heller på topp för henne. Jonna blev dessutom sjuk. Framtidens stafettlag ser ju inte direkt dystert ut: Stina, Sundling, Ebba, Henriksson och Dyvik (fast inte den ordningen). Gäller bara att de får vara friska och hyfsat skadefria, och utvecklas åt rätt håll (för det verkar Sverige ha problem med, några åkare når yttersta eliten men faller sen tillbaka, Haag, Wikén osv).
 

Liknande trådar

Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
799
Senast: Rosett
·
Fritid Det började igår och sänds på SVT/svtplay. 🥌 Lag Edin representerar Sverige på herrsidan och lag Hasselborg på damsidan. Vi hoppas väl...
Svar
4
· Visningar
483
Kultur Jag är såååå taggad!!! :banana::banana::banana: På lördag är det äntligen dags, årets höjdpunkt då det inte är ngt fotbolls-vm på tv ;)...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
28 055
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag tycker ju att jag har skalat ner mitt liv rejält, släppt en massa saker på min to-do-lista, för att bara göra sådant jag verkligen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 861
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp