Bukefalos 28 år!

Kollar nu, är i mitten av sistasträckan men var tvungen att kolla resultatet. :eek: var övertygad om att Calle skulle missa bronset, han är ju expert på att klanta till det för sig och viker dessutom ofta ned sig. Nu kan jag se resten lite lugnare.

Stackars Daniel och Johan, tycker de såg starka ut så tror de hade åkt riktigt bra om de hade haft bättre skidor. Surt att svenskarna har sämsta skidorna på hela säsongen just när det är VM.

Hellners form är gå gång, satsar inte kan ganska hårt på femmilen i år?
 
Gud så många avgörande fall det varit detta VM :(. Bra gjort av Calle men han verkar inte ha lärt sig nåt av alla gånger han missat pga nonchalans på upploppet?! Nu var det ju lugnt ändå men han kunde knappast ha koll på vilken fart Perl kom med :nailbiting:.

Och Dyvik vann sprinten i Skandinavisk cup idag!
 
Hoppas Hellner inte tog ut sig utan kan ladda om till 5 milen, iofs ett helt annat lopp - Ser att det är masstart men fristil. Får väl hoppas att Northug inte plötsligt kan blixtra till. Man vet aldrig riktigt var man har honom känns det som.

Man får verkligen hoppas att Hellner är taggad om han känner att formen är där.
 
Hoppas Hellner inte tog ut sig utan kan ladda om till 5 milen, iofs ett helt annat lopp - Ser att det är masstart men fristil. Får väl hoppas att Northug inte plötsligt kan blixtra till. Man vet aldrig riktigt var man har honom känns det som.

Man får verkligen hoppas att Hellner är taggad om han känner att formen är där.

Det var ändå "bara" 10 km idag och Hellner brukar ju åka bra i tourer, så jag är inte orolig för att han ska kunna ladda om. Sen är det väl bara hoppas på fina skidor och att han har dagen. Tror han kommer vara med långt upp, men har han inte en superdag finns ju risken att det blir ungefär som dubbeljakten.
 
Vad tror ni om tremilen?? Är kalla med?? Har inte satt mig in i det då jag missar allt i morgon tyvärr.
 
Vad tror ni om tremilen?? Är kalla med?? Har inte satt mig in i det då jag missar allt i morgon tyvärr.

Kalla, Ebba, Haag och Wikén. Kalla har förstås medaljchans, men tremilar har ju inte varit hennes bästa distans (har dock ett brons från Falun). Hon kan göra ett superlopp eller hamna typ 5-9.
 
Det var ändå "bara" 10 km idag och Hellner brukar ju åka bra i tourer, så jag är inte orolig för att han ska kunna ladda om. Sen är det väl bara hoppas på fina skidor och att han har dagen. Tror han kommer vara med långt upp, men har han inte en superdag finns ju risken att det blir ungefär som dubbeljakten.

Jag har fått känslan att Hellner inte orkar så långa lopp som 5 mil. Det krävs ju en viss fysisk förutsättning (förmåga att förbränna under lång tid) som skiljer duktiga långloppsåkare från vanliga åkare. Och det är nåt man inte kan träna sig till. Min känsla är att 5 mil är för långt för Hellner oavsett hur bra form han är i. Men så som han körde igår finns ju alltid hoppet där.
 
Heh, jag läste fel och trodde det började 13:00 slog på svtplay och det fanns ingenting där förutom Herrarnas stafett från igår. Trodde jag blivit förvirrad igen :angel:
 
Jag har fått känslan att Hellner inte orkar så långa lopp som 5 mil. Det krävs ju en viss fysisk förutsättning (förmåga att förbränna under lång tid) som skiljer duktiga långloppsåkare från vanliga åkare. Och det är nåt man inte kan träna sig till. Min känsla är att 5 mil är för långt för Hellner oavsett hur bra form han är i. Men så som han körde igår finns ju alltid hoppet där.
Fast han har ju varit typ en sekund från att vinna femmilen i Kollen om inte jag minns galet. Då tycker jag inte man kan säga att han inte orkar femmilar. Det är ju dock sällan de kör så långt och dessutom går ju en del i klassiskt. Han brukar inte heller satsa så mycket på femmilen vilket han tydligen gör denna gång. Hans problem är väl om det är många med i slutet och blir spurt.
 

Liknande trådar

Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
809
Senast: Rosett
·
Fritid Det började igår och sänds på SVT/svtplay. 🥌 Lag Edin representerar Sverige på herrsidan och lag Hasselborg på damsidan. Vi hoppas väl...
Svar
4
· Visningar
497
Kultur Jag är såååå taggad!!! :banana::banana::banana: På lördag är det äntligen dags, årets höjdpunkt då det inte är ngt fotbolls-vm på tv ;)...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
28 327
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag tycker ju att jag har skalat ner mitt liv rejält, släppt en massa saker på min to-do-lista, för att bara göra sådant jag verkligen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 988
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp