Fast han har ju varit typ en sekund från att vinna femmilen i Kollen om inte jag minns galet. Då tycker jag inte man kan säga att han inte orkar femmilar. Det är ju dock sällan de kör så långt och dessutom går ju en del i klassiskt. Han brukar inte heller satsa så mycket på femmilen vilket han tydligen gör denna gång. Hans problem är väl om det är många med i slutet och blir spurt.

Kollade nu, senaste gången han körde en femmil i fristil var loppet jag kom ihåg. Världscup i Oslo för två år sedan, och han blev 5a, 1.2 s från segraren. Samma tävling 2012 gick i klassiskt och då var han 14de, 13 s efter segraren.
 
Vilken tråkig avslutning på VM för Kalla. Hade ju minst blivit ett brons. Inte Sveriges mästerskap detta.
 
Fint av Ebba och Haag, vad Wikén skulle med till VM att göra begriper jag inte. Antar att de egentligen ville plocka med henne som reserv. Hon åker ju alltid bättre efter flera täta lopp, så att gå och vänta hela VM och sen starta sista tävlingen är ju en usel uppladdning för henne.
 
Känner mig inte jättelastare för en fem-mil idag men kämpar väl på här framför tvn
Kul iallafall att Britta Norgren äntligen fick vinna Vasaloppet :bow:
 
Heja svenskarna! Inte för att de kommer ha något med tätstriden att göra, men det gör att man inte behöver vara så nervös. Undrar om Hellner orkar. Vi får se. Synd att Olsson är i så dålig form. Annars hade han haft en större chans tror jag.
 

Liknande trådar

Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
799
Senast: Rosett
·
Fritid Det började igår och sänds på SVT/svtplay. 🥌 Lag Edin representerar Sverige på herrsidan och lag Hasselborg på damsidan. Vi hoppas väl...
Svar
4
· Visningar
483
Kultur Jag är såååå taggad!!! :banana::banana::banana: På lördag är det äntligen dags, årets höjdpunkt då det inte är ngt fotbolls-vm på tv ;)...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
28 055
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag tycker ju att jag har skalat ner mitt liv rejält, släppt en massa saker på min to-do-lista, för att bara göra sådant jag verkligen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 865
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp