Skillnad på populära raser där du bor!

Sv: Skillnad på populära raser där du bor!

Staffordshire bull terriers overallt. Det myllrar av dem!
Jag bor i Staffordshire, England.

Annars ratt manga collies, Labradorer och JR.
 
Sv: Skillnad på populära raser där du bor!

kl

här på promenaderna tycker jag att det är mycket
goldens
springerspaniels
staffe av nåt slag

JRT och shi tzu är stora bland de små ;)
 
Sv: Skillnad på populära raser där du bor!

I V-ås beror det på vilken del du bor. I de västra bostadsområdena nästan bara Pit Bulls och Amstaff samt sådan blandningar, i de östra istället allt: här finns afgahner ( så klart jag har ju 2 och kompisen 3 ) staffar, borzoi, whippet, dvärg schnauzers, pudel ( alla storlekar), old english sheepdog, bearded collie, collie, puli, tollare, schäfer, golden, bichon, shi-tzu, l'hasa, pekinese, bc, dobermann, rottweiler osv i all oändlighet. Det finns också otroligt många blandisar, en del ser man ju vad det kan tänkas vara men de flesta...
 
Sv: Skillnad på populära raser där du bor!

Ja jag har faktiskt chockats över att det bor så mycket fina hundar i lilla Mjölby. När jag bodde i Göteborg såg jag kanske en eller två borzois i kvartalet, i Mjölby har jag sett 8 olika borzois. Salukis finns det ungefär lika många och så några afgahner, några whippets, ett par lurchers och enstaka greyhounds. Känns som att jag bor i vinthundsmecka:D
 
Sv: Skillnad på populära raser där du bor!

Jag ska försöka flytta till Mjölby! Låter som ett trevligt ställe att bo på...;)
 
Sv: Skillnad på populära raser där du bor!

Jag bor i Vadstena just nu, inte en en vinthund har jag sett:mad:

ska som sagt promenera nåndag i mjölby:D
 
Sv: Skillnad på populära raser där du bor!

KL
Jag bor i södra delen av Vingåker. Här ser jag främst schäfrar, shelties och jack russels samt diverse blandraser. Eftersom det bor en uppfödare på gatan nedanför finns det också ett gäng Welsh Corgi Cardigans. Det finns också ett fåtal labradorer, DSG´s och pudlar.
 
Sv: Skillnad på populära raser där du bor!

Förort till Göteborg, en salig blandning faktiskt men jakthundar är ovanliga!

Tex, pudlar ( de mindre )cocker, schäfer, rottweiler, labbe, Dvärgpinscher, shi tzu, vavvor, BC, Lagotto och en hel del papilloner, whippets en o annan saluki o afghan 2 st pyrenehundar, leonberger, airdaleterrier, Portugisisk vattenhund, dalmatiner, JRT , D/S Gårdshund. ( då pratar jag om mitt närområde ) och så pittbulls, korsningar och staffar.
 
Sv: Skillnad på populära raser där du bor!

Just idag har jag sett otroligt många engelska staffordshire bullterrier. Annars så tycker jag att man mest ser schäfer, leonberger, populära småhundskorsningar och jakthundar.
(norr om stockholm)
 
Sv: Skillnad på populära raser där du bor!

I Sverige delar jag ungefär samma uppfattning som er andra. I Midwest i USA så har de flesta sina hundar inomhus och på tomten, eller i hundgårdar. Siberian Husky är populärt, liksom golden och beagle. En hel del schäfrar har jag också sett, samt en del grand danois.

Stora flertalet är dock lab-mix, golden-mix, terrier-mix etc
 
Sv: Skillnad på populära raser där du bor!

I mitt närområde finns det måånga raser och även några blandraser.
Ingen ras är mer frekvent än någon annan.

Australisk terrier
Tibetansk spaniel
Löwchen
Boxer
Lagotto romanoglo
Golden
Vavva
Kines, både puff och naken.
Jämthund
Labrador
Dalmatiner
Grand danois
Sheltie
Rottis
Jrt
Skotte
Lh collie
Vorsteh
Saluki, långhår
Faraohund
Shi Tsu
Chow chow
Whippet

Detta är de raser jag kan komma på som bor inom 100 meter från mig, ber om ursäkt för stavning i vissa fall :crazy:

Inom mina väggar bor det Australisk terrier, Bichon havanais och Finsk spets
 
Sv: Skillnad på populära raser där du bor!

I Sverige delar jag ungefär samma uppfattning som er andra. I Midwest i USA så har de flesta sina hundar inomhus och på tomten, eller i hundgårdar. Siberian Husky är populärt, liksom golden och beagle. En hel del schäfrar har jag också sett, samt en del grand danois.

Stora flertalet är dock lab-mix, golden-mix, terrier-mix etc

Intressant... Jag misstanker att du menar storstad? Mina erfarenheter fran Midwest ar 'limited', men i Colorado Springs, Pueblo, Golden, och ett par andra stallen i CO har folk precis lika undermaliga staket som har, om dom alls har staket, och allt for manga hundar springer foljdaktligen hur som helst. Inte sa mycket i Denver, vilket ocksa kan bero pa att jag egentligen bara kort igenom stan. lol:p
Haromdagen nar jag korde hem fran Augusta, sag jag 3 (tre) pakorda hundar. Det sorgliga ar att jag ser allt for manga hundar springande losa langs vagarna. Det ar inte ett dugg battre i Florida eller Arizona, daremot upplever jag att det var moderately battre i Maryland, och mycket battre i Boston. Portland Oregon upplever jag ocksa som mycket battre... men det kan ocksa bero pa att det ar storstad.
 
Sv: Skillnad på populära raser där du bor!

I venedig är iaf taxar på modet just nu, har aldrig sett så många taxar förut som när jag var där (för några veckor sedan).

Just här, här här där jag bor har vi (raser med fler än 1 hund):
Eng Springer Spaniel (mina)
Ceskyterrier (ena grannens)
Schäfer/Pyrénerhund (andra grannens)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tycker att det är fascinerande att se hur populariteten av olika hundraser förändras över åren. Vissa hundraser har hängt med länge på...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 815
Hundavel & Ras Med inspiration från tråden "Hur "försvarar" man köp/avel av osunda raser?" så vore det kul med en lista på raserna och hur sund/osund...
Svar
5
· Visningar
6 929
Övr. Hund Det finns ju ganska många "välja ras" trådar uppe titt som tätt, även jaskapade en i vintras om huruvida cocker spanieln var en ras för...
Svar
2
· Visningar
1 259

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp