Hum dock, apropå feminism och utbildning osv.
Det har ju skett en manlig reträtt från alla områden där kvinnor fått mer makt. Konsterna, universiteten, läkarkåren osv. Kunskap och vetenskap har blivit feminint så männen drar sig bort från kunskap och vetenskap? och information?
Kan det vara så att kvinnor fått mer makt på vänstra sidan så männen flyr snabbt bara därför? (Vilket parti var det som skröt på 90-talet om att de var mest jämställda partiet när de faktiskt var ett av de mer ojämställda iom könsfördelningen fler kvinnor.). När jag var liten var en typisk vänster en ung svår man med en temugg
Så det är nog min mest hemska tanke.
Att sanning, vetenskap, information, utbildning, rationalitet har blivit feminint kodat så maskulina män drar sig bort från allt detta.
(manligt att vara irrationell, outbildad, lögnare som inte är intresserad av information. För det kommer ju slå på alla unga män, även de som inte är toxiskt maskulina. Första gången jag hörde ngt som tydde på det var 25 år sedan när jag pluggade och en korridorares pojkvän från Dalarna vägrade studera på universitetet för att -bara tjejer gjorde det.)