Hur vanligt är det att psykiatriska diagnoser blandas ihop och kan man lita på att en diagnos är korrekt?
Jag har fått höra lite av varje gällande mig själv och litar inte alls på vården. Min egen teori om vad som felas, förkastas ständigt.
Jag har haft både bra och dåliga läkare och behandlare. Jag har varit med om riktigt märkliga saker där folk behövt avgå efter det kommit fram. Trots det inser jag att folk i vården är människor som alla oss andra. Vissa är idioter. Men de flesta vill väl.
Vill jag bli frisk måste jag släppa in folk så de kan hjälpa mig.
Jag har adhd som inte kommer försvinna. Jag har whiplash, fibro, sköldkörtelpaj och svåra sömnstörningar. Men iom att jag fått de här diagnoserna, fått rätt sorts hjälp för alla de här sakerna och själv också kastat hjärtat före och hoppat och slitit med terapi och släppa in folk då jag efter många trauman i unga år var livrädd för det så mår jag idag fint.
Jag jobbar, har vänner, familj, sambo, häst, hund etc.
Jag säger inte att du har någon diagnos. Det vet jag inget om!
Men OM det är så vore det ju asdumt att slösa bort en massa tid på att gå runt och må dålig och vägra inse något och missa chans till vård och möjligheter att lära sig må bra?
Kan du se att vissa av de saker/åsikter du benhårt håller fast vid oavsett vad andra säger bara är att göra våld på dig själv/hindra dig själv?
Du är värd mer än vad du tillåter dig, tycker jag.