Skillnader på olika strö: Hampa/halmpellets/papper

Sv: Skillnader på olika strö: Hampa/halmpellets/papper

Nu har det iofs varit väldigt fuktigt ute (uteboxar), men när jag fyller på med lite ny halmpellets så är den söndertrampad efter en natt (utan vattning). Då handlar det om ½ säck/box som jag strör ut över den befintliga bädden.

Ja vid påfyllnad så är den sönder efter en natt, men vid nyfyllnad så tar det ca 2 nätter innan den är sönder helt.
 
Sv: Skillnader på olika strö: Hampa/halmpellets/papper

Då ska jag nog testa Hampa i andra boxen, och fortsätta med halmpellets i några veckor hos shettisen.
 

Liknande trådar

Däggdjur Har haft Easy Strö halmströ i kaninburarna i flera år och varit jättenöjd! Blivit bra "stuns" i bädden, mycket lite damm och bra...
Svar
13
· Visningar
1 827
Senast: Ramona
·
Foder & Strö Eftersom det inte verkar finnas någon halm till salu i trakten måste jag byta strö åt bägge hästarna. Den ena är det inget problem med...
Svar
18
· Visningar
2 544
Senast: svea
·
Utrustning Som rubriken lyder, vad använder ni för strö i boxen till era hästar? Varför har ni valt just det? Fördelar/nackdelar? Köper ni...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 767
Senast: Louiisee
·
Ekonomi & Juridik hej! Jag har i många år använt halm som strö till mina hästar då det har varit lätt att få tag på och billigt och det har blivit bra...
Svar
6
· Visningar
1 876
Senast: Ginne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp