Bukefalos 28 år!

Skit, vilken ångest jag har

Den verkade ju så snäll att den nog skulle tåla att bli borstad för att hålla pälsen i skick.

Mina katter tål inte att bli borstade. Och framförallt Lina har svår päls. Men Toni skulle nog få frispel om Lina en dag var rakad. Så jag borstar där jag kommer åt och klipper tovor.
Man gör det man kan helt enkelt. :) En vän till mig har två norska skogkatter och den ene är nu drygt sexton år gammal och kan helt enkelt inte hålla efter sig själv, så han badas och rakas.
 
När jag hade brutit armen och inte kunde klippa klorna på mina provade jag ta med dem till en salong. Terriern gick finfint men shiban fick helt enkelt vänta... och alltså jag HAR tränat och det går Jättebra hemma... men well. HANDS OFF THE QUEEN! :angel:

Huskysar har alltid så mycket att säga. :heart
Träffade en shiba i Nyköping en gång, den tog ingen som helst notis om mig, som om jag vore luft liksom. Väldigt speciella! :D

Ja, RÄTT pinsamma.. min vrålar liksom rakt ut för att jag ber honom sitta på umpan medan jag låser dörren eller för att det tar tre sekunder att göra det istället för hans acceptabla en sekund.... eller när jag ska slänga sopor och behöver stanna och lyfta på locket eller ta upp efter honom osv. Tjuter rakt ut... "nej jag slår inte min hund, han säger bara att jag är skitlångsam/det suger att behöva stå still i 2 sekunder/han inte vill göra som jag säger för att jag säger det/hans åsikter är tvärtom mot mina/det kom någon han vill hälsa på/en människa ser snäll och klappvänlig ut", jag brukar förklara mig för grannarna :D
 
Man gör det man kan helt enkelt. :) En vän till mig har två norska skogkatter och den ene är nu drygt sexton år gammal och kan helt enkelt inte hålla efter sig själv, så han badas och rakas.
Men varför behöver katten badas före rakning?
 
Träffade en shiba i Nyköping en gång, den tog ingen som helst notis om mig, som om jag vore luft liksom. Väldigt speciella! :D

Ja, RÄTT pinsamma.. min vrålar liksom rakt ut för att jag ber honom sitta på umpan medan jag låser dörren eller för att det tar tre sekunder att göra det istället för hans acceptabla en sekund.... eller när jag ska slänga sopor och behöver stanna och lyfta på locket eller ta upp efter honom osv. Tjuter rakt ut... "nej jag slår inte min hund, han säger bara att jag är skitlångsam/det suger att behöva stå still i 2 sekunder/han inte vill göra som jag säger för att jag säger det/hans åsikter är tvärtom mot mina/det kom någon han vill hälsa på/en människa ser snäll och klappvänlig ut", jag brukar förklara mig för grannarna :D
Jag brukar säga det när jag ser att folk uppmärksammar shiban: "She will sniff you, but she doesn't appreciate pats or cuddles. " ... och det är ungefär det som händer. :heart
Praat, praaaaaat! Jag upplevde alltid finnspetsarna i släkten som likadana - de kunde även gå runt i huset och småmola för sig själva. det gr i och för sig Kim också. 😅
Är dina katter snacksaliga, @Wille?
 
Jag brukar säga det när jag ser att folk uppmärksammar shiban: "She will sniff you, but she doesn't appreciate pats or cuddles. " ... och det är ungefär det som händer. :heart
Praat, praaaaaat! Jag upplevde alltid finnspetsarna i släkten som likadana - de kunde även gå runt i huset och småmola för sig själva. det gr i och för sig Kim också. 😅
Är dina katter snacksaliga, @Wille?
Min är ju tvärtom och slänger sig i famnen på folk som om de vore bästa vänner sedan urminnes tider även om de aldrig träffats tidigare :D

Min kise pratade med mig en hel del, det var så gulligt faktiskt. Så fort jag kom började han spinna, han kunde kaaaaanske börja spinna när barnen klappade honom och så gick jag förbi så strök han sig efter mig och började spinna med högsta motorn, barnen var så avis! Och så gick han och jamade och så svarade jag honom, så hade vi samtal så. Min dotter trodde i ett bra tag, att jag och katten faktiskt förstod vad varandra sa... :D Men han kunde inte riktigt jama som andra utan jamade lite hest och viskande, ibland öppnade han bara munnen mot mig i ett "jamande" och jag svarade och så var han nöjd med konversationen så!

Hur är det med era katter? Jamar dem högt och klart?
 
Jag brukar säga det när jag ser att folk uppmärksammar shiban: "She will sniff you, but she doesn't appreciate pats or cuddles. " ... och det är ungefär det som händer. :heart
Praat, praaaaaat! Jag upplevde alltid finnspetsarna i släkten som likadana - de kunde även gå runt i huset och småmola för sig själva. det gr i och för sig Kim också. 😅
Är dina katter snacksaliga, @Wille?
Lina är en gaphals vid matdags. Toni pratar lite allmänt ibland, men jag är så dålig på kattiska att jag inte förstår vad hon säger.
 
Lina är en gaphals vid matdags. Toni pratar lite allmänt ibland, men jag är så dålig på kattiska att jag inte förstår vad hon säger.
Ni kommer snart att kommunisera så gott som felfritt. ^_^ Min spagettikatt är ju en storpratare, men inte så illa som jag trodde med tanke på ras faktiskt.
Jag filmade nyss, men sedan kom jag på att det är saker i bild så jag låter bli att posta. Jag får filma annat skrikande, skrik på gurka till exempel. Folk får liksom för sig att katter inte gillar gurka, men Kim hälsar att det är att fara med osanning. ;)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 590
Senast: ameo
·
  • Låst
Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött precis exakt hela tiden. Jag går runt här hemma och suckar, stånkar och stönar över att jag är så jävla...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 263
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag tror att jag har glömt att ta Alimemazin, men är inte säker på det. Jag vet att jag tog mina andra mediciner, men har för mig att...
Svar
1
· Visningar
808
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag har varit på arbetsintervju idag. Jag hatar verkligen att gå på intervju. Inte för själva intervjusituationen utan för känslan jag...
10 11 12
Svar
236
· Visningar
11 021
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp