Bukefalos 28 år!

Sköldkörtelproblem hos hund

L

linnea 82

Min morbror ringde mig hans bullmastiff ligger inne i Skara och e väldigt dålig nu ska de ta sköldkörtelprov på honom men det tar två dagar innan de får svar. Om de har ökad produktion så läste jag att symptomen är flämtningar, ökad törst, ökad aptit mm. Detta stämmer på honom. Någon som har haft hund med ökad sköldkörtelproduktion vad har symptomen varit och har har utsikterna varit. Han e tacksam för svar
 
Sv: Sköldkörtelproblem hos hund

Min uppfödare hade en tik och hon blev bra med medicin.

Det som skrämde oss mest är ju att det är ärftligt och uppfödaren till hennes tik tyckte att det vara bara att tuta och köra och para tiken... För så gjorde dem...

//E
 
Sv: Sköldkörtelproblem hos hund

Ok! Ja detta e en hane, vet du vad symptomen var?
 
Sv: Sköldkörtelproblem hos hund

Vi har en risensnauzer med sköldkörtelproblem. Hon fick det när hon var två år och är nu 13 år. Hon äter Levaxin varje dag och är hur pigg och glad som helst så det brukar inte vara några problem när dom väl har fått medicinen.
 
Sv: Sköldkörtelproblem hos hund

Det är troligen hypothyroidism, dvs. för lite skjöldkörtelhormon. Hundar har nästan aldrig för hög produktion. Symptomen är slöhet, övervikt, håravfall, tjock hud, råttsvans och låg hjärtfrekvens. Behandlingen är livslång men det har bra resultat.
 
Sv: Sköldkörtelproblem hos hund

Hans symptom verkar tyda på att han producerar för mycket hans symptom e nämligen tvärtemot vad dom brukar ha om dom har lågt.
Nu borde han få reda på det imorgon. Jo det e tydligen oftast tikar som har problem men det kan hända även hanar
 
Sv: Sköldkörtelproblem hos hund

Pratde med min morbror nu. De kommer med största sannolikhet få ta bort honom han skriker av smärta och det har tyvärr varit en stor skam hur de på djursjukhuset skött allt, väldigt slött har det varit. De vill inte ens säga att de ska ta bort honom och han e alldeles för dålig för att flyttas på. För i så fall hade de flyttat honom till ett annat sjukhus. De säger att de tar timme för timme nu, men min morbror och hans sambo verkar som att de ska fatta beslutet att ta bort honom han verkar ju inte ha nån större chans att klara sig. Dom e jättledsna förlorade nyss deras rottistik pga.skelettcancer:(
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 139
Senast: Castellini
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
917
Senast: Habina
·
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
967
Senast: annaovega
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 067

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp