Skötväska, vad har du?

Sv: Skötväska, vad har du?

Hade först emmaljungas egna, helt värdelös!! (årsmodell 2005 så det kan mkt väl ha utvecklats till det bättre..). Den hade dåligt med fack; var som en enda stor "påse" invändigt bortsett från ett par fack till blöjor men blöjorna åkte igenom för det fanns ingen egen botten på de facken så allt låg i en stor hög iaf.

Sen köpte jag en Skip Hop Dash Flora som jag varit mkt nöjd med. Enda nackdelen är att på min årsmodell så måste man knäppa av axelbandet helt för att kunna knäppa fast den på vagnen och vise versa. Men tror de ändrade det typ året efter.
51vdpUW80JL._SL500_AA300_.jpg
 
Sv: Skötväska, vad har du?

Handväska funkar bra annars när man har sele/sjal. :)

Inte de jag har =/.
Jag vill ha händerna fria och helst ha väskan hängandes tvärs över kroppen och då gäller det att ha ett brett axelband så att det inte skär in i ryggen på barnet.
Har inte hittat nån bra väska till ett bra pris heller, så det blir nog till att köpa tyg och sy en själv.
Och då får man den ju exakt som man vill ha den också :laugh:.

Och ska jag bara en kort tur så beöver jag ju bara ha med en blöja och några pappersservetter, så då funkar ju små höftväskor bra :)
 
Senast ändrad:
Sv: Skötväska, vad har du?

Ja, precis det är en sån liten höftväska jag har. Ska man vara borta en hel dag är det ju inte så lämpligt att ha barnet i sele ändå, även om min bebis gillar selen tror jag inte det är nyttigt att hänga i den 11-12 timmar i sträck. Utan selen har vi på 2-3-timmarsutflykter, och då räcker det med en blöja och några våtservetter, som får plats i en vanlig liten handväska. I nio fall av tio använder jag ändå inte blöjan, utan det är bara utifallatt.

Fast jag gillar inte att släpa på så mycket prylar, inser att jag kanske är lite ovanlig där. Men det funkar för mig i alla fall.
 
Sv: Skötväska, vad har du?

Håller med! Enda fördelen tycker jag är att en "riktig" skötväska går att hänga på vagnen men det är ox det enda. vi har en mjuk Brioväska sim vi fick med vagnen o den funkar bra.

Jag kom på en fördel till =)

Flaskmatar man är det himla praktiskt med kyl/värme fack som håller endera varmt vatten / kallt vatten. Jag tycker termosfacken på vardera sida om vår skötväska har varit super.

Något mer som jag uppskattat med vår skötväska ( One three hill ) är att den är lite hårdare i skalet och att det är många fack inne i väskan, men det går ju att leta på en en vanlig axelremsväska också.
 
Senast ändrad:
Sv: Skötväska, vad har du?

När jag bar i sjal hade jag antingen en "thaiväska" med brett band eller en ryggsäck (när jag bar på magen).
 
Sv: Skötväska, vad har du?

Det är typ en thaväska eller onbag jag är sugen på att sy :).
Min kompis har bådadera tror jag så jag tänkte tjuvkika på hennes och försöka kopiera :laugh:.
 
Sv: Skötväska, vad har du?

Vi har en Skip Hop Duo Deluxe. Gillar den jättemycket! Jag ogillar handväskor och kommer sakna denna väska när Theo slutar åka vagn...

duodl_greencamo_hres.jpg
 
Sv: Skötväska, vad har du?

Jag har en Brio weekendbag.
Är helnöjd eftersom den är enormt rymlig och har många fack.
Ett stort minus är att det inte finns hakar på den som man hänger upp den i barnvagnen med.
 
Sv: Skötväska, vad har du?

jag köpte en vanlig axelremsväska på stadium för ca 100 kr. Har funkat ok. Skulle önskat att den va lite större men oftast så har jag lite för mkt saker med mig känns de som :)
 
Sv: Skötväska, vad har du?

Jag köpte till en emmaljungaväska till vagnen när den köptes men håller med om det som skrivit tigare, helt värdelös hade nog klarat med bättre med en plastpåse bara! Pösig och mest bara som en säck, fick aldrig någon ording i den!

Köpte ist en begagnad One three hill och har varit supernöjd med den då den har "hårt skal" som gör att man får bättre ordning i den samt värme/kylfack på sidan och rymlig. Däremot är jag väldigt svag i mina händer och har haft svårt med att få upp spännerna på den!

Köpte här om dagen ytterligare en skötväska :) då jag ville ha en som kanske inte såg ut som en skötväska utan mer en "finväska" samt för att slipa spännerna (ville ha dragkedja) så nu blev det en Oioi. Har inte hunnit pröva den så mycket mer än att lasta i lite prylar och blev förvånad över hur rymlig (och givetvis snygg) den var! Det följer med till denna även en liten påse som skall fungera som flask värmare/kylare.
 
Sv: Skötväska, vad har du?

Fick med en Emmaljunga när vi köpte vagn men använder bara liggunderlaget från den. Köpte en vit funkskinnväska på rean på L''''x för 99.-. Den hänger perfekt på vagnen, tål regn och rymmer massor.
 
Sv: Skötväska, vad har du?

Fortsätt använda den då?

Med tanke på att jag inte gillar (hand)väskor som behöver bäras på kroppen/i handen så känns den lite i största laget! ;) En väska som hänger på vagnen går däremot alldeles utmärkt!

Kanske kan övertala Theo att åka vagn tills väskan är utsliten! :idea:
 
Sv: Skötväska, vad har du?

Flera skriver att skötväskor är bra eftersom de går att hänga på vagnen - det kan man förståss göra med vilken axelremsväska som helst, skötväskor håller ju standardmått ungefär. Håller med om att det är praktiskt, så det är definitivt nåt att tänka på när man väljer väska.

Jo visst kan man det, men på många skötväskor finns det ju spännen eller kardborrband som man kan knäppa runt styret på vagnen, om man hänger i axelremmen kommer väskan lite väl långt ner tycker jag.

Men som sagt, det är en petitess, jag håller med om att vilken annan bra väska som helst funkar - det handlar nog snarare om att göra business att tillverka speciella skötväskor som alla föräldrar tror de måste ha...

Våran är ju en "riktig" skötväska, men jag tror vi kommer att använda den även efter skötperioden, då den är bra och robust menändå mjuk o lätt o urtorkbar inuti.
 
Sv: Skötväska, vad har du?

Aven jag har en Skiphop, model Via messenger, som jag ar helnojd med!!! Kostade AUD79 = SEK500. Val vart pengarna. Gar att hanga pa barnvagnen sa val som paraplyvagnen. Valdigt bra att resa med. Man far plats med ombyten, blojor, flaskor, vatservietter etc.

Kommer nog att anvandas ett bra tag till och aven till nr 2 om det blir nagon.

//Krusan
 
Sv: Skötväska, vad har du?

Äh, det blev en "riktig" skötväska i alla fall...

Shopping med mamma idag och då köpte hon mig en väska. Det blev en från Ryco för 399 kronor. Inte så farligt dyr, är väl vad vissa lite större vanliga väskor kan kosta? Väskan har diverse mindre fack invändigt, isolerade fack för flaskor samt en separat isolerad flaskpåse. Vidare en lös skötbädd och så någon PVC-påse avsedd för begagnade blöjor, men den använder jag nog till annat. Måste vara enklare att lägga begagnade blöjor i hundbajspåsar om det inte finns lämplig papperskorg inom räckhåll?

Vidare känns väskan stadig, kan lätt "stå för sig själv" och har en fast botten vilket borde göra att den inte säckar ihop när den hänger på vagnen. Har inte hämtat ut den beställda vagnen ännu, men provhängde väskan på en likadan vagn i affären och det funkade bra.

Och det bästa av allt, väskan fick godkänt av maken. Nu får vi se om vi blir nöjda med väskan när vi väl använder den i skarpläge!

filnamn-5077b3b89bb57eb8fc8e5339f05696f14c52c21b3696f.jpg


filnamn-9ebec2ce739d44c5375806a3b2b4eead4c52c25e2a72c.jpg
 
Sv: Skötväska, vad har du?

Ja, precis det är en sån liten höftväska jag har. Ska man vara borta en hel dag är det ju inte så lämpligt att ha barnet i sele ändå, även om min bebis gillar selen tror jag inte det är nyttigt att hänga i den 11-12 timmar i sträck. Utan selen har vi på 2-3-timmarsutflykter, och då räcker det med en blöja och några våtservetter, som får plats i en vanlig liten handväska. I nio fall av tio använder jag ändå inte blöjan, utan det är bara utifallatt.

Fast jag gillar inte att släpa på så mycket prylar, inser att jag kanske är lite ovanlig där. Men det funkar för mig i alla fall.

Det beror ju lite på vad man har för sele, typ babybjörn är ju inte bra för barnet men en sele som är ergonomisk för barnet kan det ju sitta i flera timmar, ibörjan sjalade jag mest sonen och då gick jag vid ett par tillfällen med honom runt fyra timmar innan han ville ha mat och ren blöja...

I övrigt så var min favorit "skötväska" den ryggsäck som hörde till Ergo selen, den kan man få i mycket olika saker, med ett blöjbarn och en som precis hade slutat med blöja så krävdes det lite extra kläder, våtservetter och så lite olika energipåfyllningar så som russin tex.. Dessutom kan man bära den på ryggen, sätta fast på selen och dessutom på vagnen, helt optimal för oss! :D
 
Sv: Skötväska, vad har du?

förra året köpte vi emmaljungas orginal-skötväska, men den är redan såld eftersom vi tyckte det var lite "sladdrig". nu har vi istället en:

i brunt och svart med guldtryck:)
en helt vanlig axelväska och jag tycker ärligt talat den är mkt bättre.

*bildlänk borttagen av moderator, eftersom den uppenbart inte var användarens egen*
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 352
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 279
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 606
Senast: Alexandra_W
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 961
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp