Skottkärra

Sv: Skottkärra

*kl* Alltså nu undrar jag lite hur folk mockar.. Jag lyfter bajset på grepen ovanför spånet och "knycker" iväg det i kärran. Kastar alltså. Läser jag här så låter det som att dom flesta lyfter i det?

En lätt skottkärra som samtidigt rymmer mycket skulle jag vilja se på marknaden och till rätt pris förstås.

De större blir tunga och klumpiga samt är vanvettigt dyra.

Byglar på handtagen som skyddar händerna när man passerar genom smala passager.

Har en båge framtill på min kärra, så det ska bli lättare att tipppa. Funkar för själva tippandet men om man ska över en lite högre kant så tar den ibland i och det blir tvärstopp, inte så lyckat.

Den måste vara formstabil.

Två hjul är jobbigare att köra och att svänga med, även om det ju ger endel stabilitet.

Tack för alla idéer, har verkligen fått mycket att fundera över :)
Märks att alla har olika önskemål :)

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 691
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag känner mig lite dyster för närvarande. Och udda. Jag vet inte riktigt vilket det är som är först – om det är dysterheten som...
Svar
0
· Visningar
507
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare... 2
Svar
20
· Visningar
4 665
Senast: Lilahnee
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 736
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka