Skulle du kunna tänka dig att prova cannabis om det var lagligt?

Om det var lagligt i Sverige skulle du kunna tänka dig att testa cannabis en gång?

  • Ja

    Röster: 67 28,9%
  • Nej

    Röster: 155 66,8%
  • Kanske

    Röster: 10 4,3%

  • Antal omröstningsdeltagare
    232
Det ar nagot jag aldrig ens funderat pa att jag skulle vilja gora. Jag har sett, och varit runt andra som anvant, (det ar lagligt har i Oregon) men jag har absolut ingen onskan att prova.



Har finns det som typ "gummi bears" ... sma sega godisar som ser jatte goda ut. :meh:
Såna gummibjörnar har kommit hit också, polisen har gått ut och varnat för att man kan ta fel på dem och vanligt godis.
 
[
Det sägs ju så, men jag var inte människa på säkert två dagar efteråt. Kände mig som en lufttorkad simpa. Seg och jävlig och knappt vid liv. 😅
Har en kompis som får en sjuk baksmälla av gräs, men ja, han blir illamående samtidigt som han röker det också.
Han röker alltså inte längre. 😅

Jag har rökt hyfsat regelbundet förr, sällan numera.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Alltså, jag hade mycket hellre sett att det erbjöds cannabis på krogarna istället för alkohol. Vilka lugna, trevliga, mysiga utekvällar utan våld, slagsmål, spyor och våldtäkter.

Jag rökte en del under senare delen av gymnasiet/en tid efter. Betydligt trevligare än alla fyllor jag någonsin haft. Har ingen direkt lust att vare sig röka eller dricka mig full nu för tiden dock, men om cannabis hade varit lika normaliserat som en fylla/några drinkar på sociala sammankomster hade det nog absolut hänt att jag hade rökt några gånger om året (precis som jag idag tar några glas vin då och då).
 
Jag använde cannabis hyfsat regelbundet en kort period och tycker effekten är rätt trevlig, men fy Satan vilken baksmälla jag fick! Inte alls värt det. Kommer aldrig prova igen.
Röka kunde jag inte, det blev te eller yoghurt. :D
Jag har rökt bara 5-6 gånger och effekten på mig är tyvärr värdelös. Känner mig mentalt precis likadan men får en massa små muskelryckningar, särskilt på magen, och skakar därav lite oregelbundet. Samt vill äta allt världens godis.
 
Nej, att jag inte använder cannabis har inget att göra med att det råkar vara olagligt, precis som jag inte är intressad av att dricka alkohol.

Jag har aldrig varit full eller smakat på något alkoholhaltigt som jag gillat smaken på. Plus vi har har i släkten alldeles för många personer som kämpat med alkolism/drogmissbruk för att jag ska kunna se på det genom andra glasögon än brukets/missbrukets baksida.

Kan tillägga att jag aldrig känt att jag missat något pga attt jag inte dricker. För jag har hela mitt liv omgett mig med människor där alkohol är en så liten till ingen del i den sociala samvaron, att att jag inte dricker inte är något jag tänker på speciellt ofta. Lika lite som om att jag inte spelar golf eller inte tror på någon gud, dess varande eller inte är helt enkelt en ickefråga i mitt liv, precis som cannabis användande är.
 
Senast ändrad:
Nej, jag har noll intresse av att prova. Jag behöver den hjärnkapacitet jag har kvar (problem med stress/utmattning sedan en handfull år..). Jag är rädd för de långsiktiga effekterna och vill inte.


Däremot skulle jag nog kunna prova CBD-olja, om det vore lagligt och jag fick det utskrivet av läkare. (Alltså inte att röka en joint som självmedicinering.) OM jag skulle ha oturen att av någon anledning drabbas av smärta som kraftigt begränsade mig i vardagen, och som krävde starka smärtstillande mediciner och alternativen inte fungerade för mig av nån anledning. Jag tänker att om jag har tillräckligt ont, tillräckligt länge, så skulle jag nog vara beredd att prova. Även om jag idag inte kan tänka mig det.
 
Nej. Det enda undantaget hade varit om det varit i medicinskt syfte. Jag är absolut för att sådant som idag räknas som olagliga droger ska kunna användas om läkare skriver ut det på recept, i de fall då det behövs för att annan medicin inte räcker. Att ha som "partydrog", nej tack.
 
Vore det laglig och såldes i statligt kontrollerade butiker som det görs i många stater i usa - absolut!

Har provat tidigare, har inte haft några zombieupplevelser eller sidoeffekter. Anser inte att det är någon partydrog.

Är generellt mycket kritisk till narkotiska droger, men tycker det är synd att cannabis hamnat i typ 'fel katalog' här i sverige där det jämställs med heroin och misär.
 
Rökte vid kanske ett tiotal tillfällen som ung vuxen och även ätit det, men har vid vissa tillfällen fått väldigt nojiga/psykotiska tankar under ruset och har därför inte gjort det sedan dess.
 
Cannabis är ju oerhört förfinat idag. Om man går in på exv leafly, så kan man där se exakt vilken påverkan de olika sorterna gör, vilka smaker som finns. Tror mycket av det här med bilden av 'rus' och allt möjligt är typ om man brukar sånt som är köpt på gatan - det är 'gräs' helt enkelt men ingen har en aning om exakt VAD man använt. Sånt skit ska bort från gatorna.
 
Cannabis är ju oerhört förfinat idag. Om man går in på exv leafly, så kan man där se exakt vilken påverkan de olika sorterna gör, vilka smaker som finns. Tror mycket av det här med bilden av 'rus' och allt möjligt är typ om man brukar sånt som är köpt på gatan - det är 'gräs' helt enkelt men ingen har en aning om exakt VAD man använt. Sånt skit ska bort från gatorna.
Behöver ju inte ens vara rent gräs, så i många fall där folk fått riktigt otrevliga upplevelser/psykoser är det nog inte helt ovanligt att det är andra substanser inblandade också.
 
Absolut. Jag är jättenyfiken på om det skulle kunna hjälpa mig med smärta och värk.
Och inte en gång, jag skulle prova olika sorter och läsa på mer.
Det är synd att Cannabis blandas in i facket av "livsfarliga droger" och ironiskt att alkoholen flödar i samma veva.
Tyvärr är det väl inte troligt att det blir lagligt i Sverige på bra länge.
 
Jag känner mig öppen för att använda CBD-olja i medicinskt syfte. Det skulle jag definitivt vilja prova om/när det blir lagligt om jag fortfarande har behov. Jag upplever inget behov av nöjesbruk, det är aldrig något som intresserat mig.
 
Nej, aldrig. Jag har blivit erbjuden två gånger i livet och har tackat nej båda gångerna. Jag fixar inte tanken på att röka något alls, och skulle inte prova att ingestera på annat sätt heller då jag lätt fastnar.
 
Såna gummibjörnar har kommit hit också, polisen har gått ut och varnat för att man kan ta fel på dem och vanligt godis.
Vitamintillverkarna är iallafall förutseende som numer tillverkar sina vitaminpiller i fabrikerna i gummibjörnsformat. Jag tror att de har en tanke bakom den strategin :idea::angel::D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 466
Senast: Grazing
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 284
Senast: SiZo
·
Samhälle Citat från https://www.svd.se/a/76mlxW/jan-jonsson-stoppa-forslaget-om-massovervakning-ieu Denna lag motiveras med att man vill skydda...
2
Svar
35
· Visningar
3 900
Senast: Sharpless
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 184

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp