Skulle du kunna tänka dig att prova cannabis om det var lagligt?

Om det var lagligt i Sverige skulle du kunna tänka dig att testa cannabis en gång?

  • Ja

    Röster: 67 28,9%
  • Nej

    Röster: 155 66,8%
  • Kanske

    Röster: 10 4,3%

  • Antal omröstningsdeltagare
    232
Svarade nej, men som många påpekar så är det ju ändå hyfsat konstaterat att det KAN hjälpa mot vissa saker tex svåra plågor mm... Så skulle jag (hoppas jag slipper) få enorma plågor skulle jag prova ALLT (typ) och då skulle jag nog kunna prova cannabis men inte i form av rökning då jag inte ser mej själv röka...
 
Idag? nej. Provade en gång när jag var typ 15,inga koppar hoppade runt på bordet, inget annat kul heller så det var överreklamerat.
 
Nuförtiden behöver man ju inte ens gå utanför huset eller ha dator eller smarttelefon för att då tag i cbd olja. Telefonförsäljare lurar på gamla människor det... :rage:
 
Jag har aldrig varit nyfiken på eller provat droger och tänker sannerligen inte börja när jag närmar mig 50.
Utöver min egen ovilja så har jag säkerhetstjänst och skulle omedelbart bli av med jobbet om jag knarkade.
 
Har testat flera gånger men det var över 30 år sen sist och jag har aldrig haft något sug efter det sen dess.
Så lagligt eller inte påverkar inte min inställning.
 
Jag kan tänka mig att testa. Efter min gastric bypass kan jag inte dricka alkohol som folk, kanske skulle cannabis kunna funka på fest. Och så har jag en sömnstörning som cannabis ska hjälpa mot.
Jag kan inte påstå att jag är så jäkla sugen däremot. Jag festar inte och har melatonin när jag behöver för sömnen, men om det skulle bli en fest så varför inte liksom.
 
Har inte testat och känner inget behov av att göra det om det skulle bli lagligt. Skulle det bli talan om medicinsk syfte så får jag avgöra det då.
 
Antagligen inte, har umgåtts i kretsar där det röks friskt och jag har aldrig varit sugen att testa men o andra sidan så är det absolut en sån sak som jag skulle kunna få feeling att röka en dag.
Skulle inte ha något emot att det blev lagligt däremot.
 
Jag känner mig öppen för att använda CBD-olja i medicinskt syfte. Det skulle jag definitivt vilja prova om/när det blir lagligt om jag fortfarande har behov. Jag upplever inget behov av nöjesbruk, det är aldrig något som intresserat mig.

Jag har faktiskt provat CBD-olja ... helt utan effect pa mig.
 
Ja gärna, har provat utomlands. I låga doser tycker jag det är betydligt behagligare som sällskapsdrog jämfört med vin.

Hellre en liten jolle efter maten än 1 glas vin. Man blir glad och mysig på både gräs och vin, men skillnaden är att röker man mer blir man ju bara trött och snackssugen, dricker man mer vin kan det bli härj.

Dessutom så tycker jag att det har blivit en sorgligt underutnyttjad växt rent medicinskt pga det moraliska tabuet (som nu då lyfts i land efter land). Det finns så många olika varianter, olika styrkor, olika användningsområden.

Det mest kända är väl som aptitstimulerande för cancerpatienter, och det är en oerhört viktig egenskap.

I Sverige känner de flesta bara till / har mest sett trasiga människor som självmedicinerar grov ångestproblematik med det. Det är lite som att döma alkohol efter alkoholisten på parkbänken, istället för att greppa hela vidden från hantverket till vin-sommeliern.
 
Nej, det intresserar mig inte alls. Är inte intresserad av tobak eller alkohol heller, alkohol har jag provat men avstår eftersom jag inte gillar smaken och inte vill ha bieffekterna.
 
Jag har faktiskt provat CBD-olja ... helt utan effect pa mig.
Ok! Ja, det vore väl märkligt om just det skulle ge (önskvärd) effekt för alla som testar. Det finns väl knappt någon sådan substans.

Jag kan ju inte säga att jag provat, men har erfarit att det kan hjälpa både smärta och konstiga (och mycket utmattande) ryckningar jag nyligen fått och som vården utreder men ännu inte vet vad det är.
 
Ok! Ja, det vore väl märkligt om just det skulle ge (önskvärd) effekt för alla som testar. Det finns väl knappt någon sådan substans.

Jag kan ju inte säga att jag provat, men har erfarit att det kan hjälpa både smärta och konstiga (och mycket utmattande) ryckningar jag nyligen fått och som vården utreder men ännu inte vet vad det är.

Lite kl*
En god vän till mig fick epilepsi efter en huvudskada och medicinerade (lagligt) med cannabis i USA, hon fortsatte med det (olagligt) här i UK för att slippa anfallen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 467
Senast: Grazing
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 284
Senast: SiZo
·
Samhälle Citat från https://www.svd.se/a/76mlxW/jan-jonsson-stoppa-forslaget-om-massovervakning-ieu Denna lag motiveras med att man vill skydda...
2
Svar
35
· Visningar
3 907
Senast: Sharpless
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 187

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc
  • Aktivering/leksaker

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp