Bukefalos 28 år!

Skulle ni välja bort tävlingar om...

Sv: Skulle ni välja bort tävlingar om...

jag skulle helt klart välja bort om jag visste att en specifik domare skulle vara domare på den tävlingen jag planerade isf..

fick jordens utskällning av denna framför all publik då hästen hade blivit rädd och skenat iväg.. kommentarer från denna va till exempel "klart det är en sån där jävla fältävlanshäst"..

Så om jag redan innan visste att denna domare skulle döma i tävlingen skulle jag inte åka dit med tanke på hur lång tid det har tagit innan jag överhuvudtaget funderat på att tävla igen..
 
Sv: Skulle ni välja bort tävlingar om...

KL
Det finns en domare som jag skulle välja bort direkt. Inte för att jag har blivit nerdömd själv av den här personen utanför att h*n så uppenbart dömer efter namnet på ryttaren. Jag har sett det vid ett flertal tillfällen nu under våren, hur just den här domaren ger personer med "känt" namn obegripligt höga poäng för ganska dåliga ritter.

Senast förra helgen var jag med en bekant på en lokal tävling där en unghäst som reds av en känd tränarprofil o svårklassryttare fick över 70% trots flera grova missar samt att hästen gick i princip hela programmet bakom lod. Vingliga sneda halter, före med bakdelen i ena skänkelvikningen samt avbrott i serpentinbågarna. Söt o trevlig häst..javisst...men inte så spektakulär att det den gjorde bra skulle väga upp missarna. Hade en mindre känd ryttare suttit på och gjort en likvärdig ritt hade den sannolikt fått mellan 55 och 60%.
 
Sv: Skulle ni välja bort tävlingar om...

I teorin skulle jag nog kunna tänka mig att göra det, inte för att få mer poäng men det finns enstaka domare där man i princip aldrig känner igen ritten när man läser protokollet och där man får samma poäng i princip oavsett hur rörelsen utförs, det är inte roligt i längden, jag vill kunna lära mig något av att läsa protokollet. I praktiken gör jag det inte, alla andra parametrar är viktigare, rätt klass, rätt helger, anmälan som öppnar rätt dag så att jag hinner anmäla i tid osv. Detta bevisas i helgen...
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 828
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
11 340
Senast: Madalitso
·
Hundavel & Ras Först och främst. Den tråd jag startade idag var inga citet från tråden om att öka medvetenheten om inaveln. Det blev citat för att jag...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
13 994
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 736
Senast: Saigon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp