Bukefalos 28 år!

Slang

Kan man använda slangordet "balle" när man menar "balkong"?


  • Antal omröstningsdeltagare
    132
  • Omröstning stängd .
Jag tycker det är asfult men säger det ändå ibland bara för att jävlas :devil:

En kul grej var när jag frågade sonen, då två år, om vi skulle käka frulle. Han såg jätteglad ut och frågade ”sa du bulle, mamma?” med hoppfull röst :love::D
Bulle= frukostfralla?

Aldrig hört ordet 'balle' om balkong, hade hellre använt ballis, i sådana fall. Pommes går bra, pomme är en styck pommes så det kan ju funka beroende på sammanhanget.
 
34325



Nuff said. @Sel
 
Känns som en rätt lokal delikatess! :D
Kanske med ett generöst lager vispgrädde eller lite vaniljglass?
Nej, vi har haft diskussionen här på buke ett antal gånger. Chokladboll i fralla verkar vara en spridd företelse i bukelandskapet.

ABSOLUT inte vispgrädde eller glass till. En färsk fralla och en smörig chokladboll sån som säljs på konditori ska det vara, inget torrt fabriks-skit inte.
 
Nej, vi har haft diskussionen här på buke ett antal gånger. Chokladboll i fralla verkar vara en spridd företelse i bukelandskapet.

ABSOLUT inte vispgrädde eller glass till. En färsk fralla och en smörig chokladboll sån som säljs på konditori ska det vara, inget torrt fabriks-skit inte.

Det har jag uppenbarligen missat helt. Det ser i alla fall rätt gräsligt ut med mina trångsynta ögon, men får jag någonsin tillfälle kanske jag provar med ett stoooort glas mjölk. :D
Bulle med bulle blir det hur som helst inte. oavsett vad man kallar frallan. Att kalla kokos/chokladbollen bulle går jag Icke med på!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Som frågan i rubriken lyder. Jag ansvar för utskick av ett nyhetsbrev och tanken är att det ska se lite proffsigt ut (läs: inte allt för...
Svar
12
· Visningar
486
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 059
Senast: co-SMAD4
·
  • Omröstning
Kultur Efter en diskussion i en annan tråd lägger jag upp en intressekoll för buketräff på Göteborgsoperan Trodde man kunde lägga flera frågor...
Svar
11
· Visningar
1 248
Senast: warg
·
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 753

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp