Bukefalos 28 år!

Slang

Kan man använda slangordet "balle" när man menar "balkong"?


  • Antal omröstningsdeltagare
    132
  • Omröstning stängd .
Jag är dålig på slang och usel på smeknamn. Jag kan inte kalla någon för putte om de heter Peter.
Balle säger enkom för att reta min Ömma Moder ibland, aldrig annars.
Min partner kallades enkom för smeknamn innan en träffade mig som vägrar. Det känns bara fel att säga ”nisse” när hen inte är en Nisse.
Små barn däremot döper jag gärna om, mitt ena kallas SKORK:D
 
Det har jag uppenbarligen missat helt. Det ser i alla fall rätt gräsligt ut med mina trångsynta ögon, men får jag någonsin tillfälle kanske jag provar med ett stoooort glas mjölk. :D
Bulle med bulle blir det hur som helst inte. oavsett vad man kallar frallan. Att kalla kokos/chokladbollen bulle går jag Icke med på!
Nej inte jag heller! När jag var liten så användes det förbjudna n-ordet, men torde alltså benämnas som chokladboll i fralla helt enkelt idag. En boll är en boll, kan icke vara bulle!
 
Det kommer aldrig vara över!
tenor.gif
 
Nej inte jag heller! När jag var liten så användes det förbjudna n-ordet, men torde alltså benämnas som chokladboll i fralla helt enkelt idag. En boll är en boll, kan icke vara bulle!
Eftersom vi säger o som u i vissa ord, så kan man säga chokladboll, eller ska vi ta en chokladbulle?
 
(Nu har jag skrivit choklad så många gånger att jag blir osäker på hur det stavas...) :meh:
 
Bästa tråden på länge!
Säger alltid balle om balkong. Men det blir ju fel nu när man bor i hus och har en veranda... saknar ballen ibland, bara för att kunna säga det!

Annars så bor jag ju numer i landet som hela vars språk är förkortningar och slangord.
Helt klart pratar man "australienska" här, och inte engelska :cautious::laugh:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Som frågan i rubriken lyder. Jag ansvar för utskick av ett nyhetsbrev och tanken är att det ska se lite proffsigt ut (läs: inte allt för...
Svar
12
· Visningar
494
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 086
Senast: co-SMAD4
·
  • Omröstning
Kultur Efter en diskussion i en annan tråd lägger jag upp en intressekoll för buketräff på Göteborgsoperan Trodde man kunde lägga flera frågor...
Svar
11
· Visningar
1 259
Senast: warg
·
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
4 038

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp