Slapp muskulatur, häst med problem

Sv: Slapp muskulatur, häst med problem

Först kommer det diagonal sen liksidigt. Dvs. Problem höger bak, stöttar med vänster fram sen höger fram.

Generellt i denna ordningen om inte så ligger det fler låsningar och pyser ngnstans.
 
Sv: Slapp muskulatur, häst med problem

Gäller det även om ursprungsproblemet ligger i framdelen?
 
Sv: Slapp muskulatur, häst med problem

Då går det oftast rakt upp i den cervicala delen samt fram i käkarna innan det går bak mot manke bröstrygg och för att till slut hamna i det diagonala benet.

Om du har ett problem i höger fram letar du först i vänster bak, om du mot förmodan inte hittar något alls i bak eller nedre delen av ryggen så går du fram och söker på den diagonala sidan i den cervicala delen.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst har för andra gången på ett år blivit en aning sned i sin rygg. Förra gången berodde det trodde jag på en sned sadel som byttes...
2
Svar
30
· Visningar
10 463
Senast: mumin
·
Träning Jag rider en sjuårig islandsvalack som är grundutbildad men som har fått göra lite som han velat senaste halvåret pga av att ägarna...
Svar
1
· Visningar
1 042
Senast: sandrafors
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 195
Senast: Liten
·
Ekonomi & Juridik Tänkte slänga in detta inlägget som en ny tråd och uppdatera om hur mitt hästköp har gått men får skriva om detta inlägget vilket gör...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
25 270
Senast: Raja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp