Slarvar med maten

Jag hade en matlåda med frysklamp i locket, frozzy box(?). Suverän tycker jag. Ta med mackor och sånt är också okej.
Äter du alltid själv?
 
På temat soppor finns för både kallt och varmt vatten att röra ut i och smakar hyffsat.
Havregryn eller flingor går att äta ihop med saft eller bara frukt och vatten med. Tänker som sådan där extramat som kan ligga jämt i matväskan att ta till om det behövs.
 
Pastasallad, kalla soppor osv.
Jag tycker mycket mat funkar kall.
Jag har ätit pastasallad för längesen, men problemet då var att det var väldigt svårt att bara göra "en portion" och jag åt av den stackars salladen flera dagar på raken, smakade ingen höjdare de sista dagarna, kanske i och för sig gjorde fel och kanske borde haft i andra ingredienser. Kanske något att klura på.

Soppa vet jag inte riktigt hur jag praktiskt ska få med mig, då jag ej har något att ha det i som är tätt nog, annars vore det en bra lösning, speciellt nu på sommaren både vätska och mat i ett.
 
Jag har ätit pastasallad för längesen, men problemet då var att det var väldigt svårt att bara göra "en portion" och jag åt av den stackars salladen flera dagar på raken, smakade ingen höjdare de sista dagarna, kanske i och för sig gjorde fel och kanske borde haft i andra ingredienser. Kanske något att klura på.

Soppa vet jag inte riktigt hur jag praktiskt ska få med mig, då jag ej har något att ha det i som är tätt nog, annars vore det en bra lösning, speciellt nu på sommaren både vätska och mat i ett.

Jag tar den i termos eller en petflaska:)
Jag älskar gazpacho, kall tomatsoppa med massa hackade grönsaker i.
 
Enklare kylväska och kylklampar i samt att man slänger någon jacka över väskan dessutom förbättrar läget det med.
Finns varken kylskåp/frys/micro i "min" lastbil, ej heller i de andra bilarna, sånt får vi fixa själva om inte de köpt in någon begagnad bil där det redan finns.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Jag har ätit pastasallad för längesen, men problemet då var att det var väldigt svårt att bara göra "en portion" och jag åt av den stackars salladen flera dagar på raken, smakade ingen höjdare de sista dagarna, kanske i och för sig gjorde fel och kanske borde haft i andra ingredienser. Kanske något att klura på.

Soppa vet jag inte riktigt hur jag praktiskt ska få med mig, då jag ej har något att ha det i som är tätt nog, annars vore det en bra lösning, speciellt nu på sommaren både vätska och mat i ett.
Keldas färdiga kylda soppor tycker jag är helt ok. Det går att sätta igen tetran med en påsklämma.
 
Jag har ätit pastasallad för längesen, men problemet då var att det var väldigt svårt att bara göra "en portion" och jag åt av den stackars salladen flera dagar på raken, smakade ingen höjdare de sista dagarna, kanske i och för sig gjorde fel och kanske borde haft i andra ingredienser. Kanske något att klura på.

Soppa vet jag inte riktigt hur jag praktiskt ska få med mig, då jag ej har något att ha det i som är tätt nog, annars vore det en bra lösning, speciellt nu på sommaren både vätska och mat i ett.
Tricket är att inte blanda ihop det förens man ska äta det. Gäller nästan allt som är kallt.
 
Problemet med den modellen på kylväskor är att de måste klara 24 volt. De sticker i väg i pris då, men det är egentligen inte det största problemet. Mitt problem är snarare vad jag bör äta mer än bara mackor på jobbet.

Mackor hinner jag inte få i mig på morgonen innan jag ska till jobbet (mackor äter jag vid frukost nr 2 på jobbet), äter väldigt långsamt, i och för sig skulle jag kunna byta ut mjölken mot juice och äta fil med crunchy. Låter lite nyttigare än hur det är idag.
Ja ta fil med crunchy och juice på morgonen och så äter du smörgåsarna under förmiddagen. Äter du tre sådana som du beskrev så blir det som frukostmacka + mellanmål.
Sen behöver du få till någon lunch (matlåda eller om du passerar något ställe där du kan stanna och köpa?) och gärna mellanmål på eftermiddagen. På eftermiddagen kanske du kan ha morot, nötter eller frukt?

Till kvällsmat går det ju jättebra med färdigmat. Lägg gärna in ett extra mellanmål innan du ska sova också.

Och viktigt att du håller samma rutin när du är ledig!
 
Jag hade en matlåda med frysklamp i locket, frozzy box(?). Suverän tycker jag. Ta med mackor och sånt är också okej.
Äter du alltid själv?
På tal om mackor, finns det något sätt att göra dom mer matiga, har provat att ha paprika/gurka och olika pålägg som funkar ihop med det, men funderar på ifall jag missat något.

Tyvärr äter jag väldigt ofta själv, några få gånger jag lyckats tajma in sällskap på lunchen med kollegor. Då äter vi oftast på restaurang, t ex Rasta eller liknande.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
På tal om mackor, finns det något sätt att göra dom mer matiga, har provat att ha paprika/gurka och olika pålägg som funkar ihop med det, men funderar på ifall jag missat något.

Tyvärr äter jag väldigt ofta själv, några få gånger jag lyckats tajma in sällskap på lunchen med kollegor. Då äter vi oftast på restaurang, t ex Rasta eller liknande.

Kall kokt potatis, lax, kyckling osv. Halloumi. Fetaoströror.
En rejäl bot brie, sallad, grönsaker och nötter.
 
På tal om mackor, finns det något sätt att göra dom mer matiga, har provat att ha paprika/gurka och olika pålägg som funkar ihop med det, men funderar på ifall jag missat något.

Tyvärr äter jag väldigt ofta själv, några få gånger jag lyckats tajma in sällskap på lunchen med kollegor. Då äter vi oftast på restaurang, t ex Rasta eller liknande.
Kan du inte stanna på Rasta även när du är själv?
 
Ja ta fil med crunchy och juice på morgonen och så äter du smörgåsarna under förmiddagen. Äter du tre sådana som du beskrev så blir det som frukostmacka + mellanmål.
Sen behöver du få till någon lunch (matlåda eller om du passerar något ställe där du kan stanna och köpa?) och gärna mellanmål på eftermiddagen. På eftermiddagen kanske du kan ha morot, nötter eller frukt?

Till kvällsmat går det ju jättebra med färdigmat. Lägg gärna in ett extra mellanmål innan du ska sova också.

Och viktigt att du håller samma rutin när du är ledig!
I och för sig klarar jag bara av att äta en av rågkusarna (två halvor) åt gången har jag vetekaka som mackor så slinker de ner lättare, men kanske kunde försöka äta något mer till dom frågan är bara vad eller om det räcker med t ex morötter eller annan frukt.
 
I och för sig klarar jag bara av att äta en av rågkusarna (två halvor) åt gången har jag vetekaka som mackor så slinker de ner lättare, men kanske kunde försöka äta något mer till dom frågan är bara vad eller om det räcker med t ex morötter eller annan frukt.
Det viktigaste är att du äter regelbundet (typ var 3e-4e timma) och att du totalt sett får i dig tillräckligt. Kan du få i dig tre mackor under förmiddagen innan lunch?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 092
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 579
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Pga klimakteriet och medicinbiverkning stack vikten rejält uppåt. Jag tycker att jag har provat allt. LCHF (funkade Inte, för mycket...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
23 578
Senast: SiZo
·
  • Artikel
Dagbok Jag behöver hitta idéer på billig mat! Problemet är att när jag googlar efter tips på billig mat så får jag bara fram en massa saker som...
2
Svar
24
· Visningar
2 138
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Skatt
  • Klara sig på 10 000 i månaden
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp