Slitstarka täcken?

Sv: Slitstarka täcken?

I det här fallet vägrade ägaren ta ansvar och vi fick själva köpa nya täcken till våra hästar.

Så nu står jag utan täckesmarodörer, alla mina täcken har varit inlämnade på lagning, kostade mig 1300:- :(.
Och jag hade bucas, jag hade Pessoa, men har man en marodör i hagen vars ägare vägrar ta ansvar trots att den jobbar med att laga täcken så...
Ingen fick sina täcken lagade by the way. Men så är det... Himla dyrt, himla ledsamt... Men jag har lärt mig min läxa, man märker redan vid första ögonblicket oftast om ägaren är en sån som tar ansvar.

Men nu behöver jag inte oroa mig längre, mina täcken håller sig hela så länge min dam inte själv har sönder dom... Jag väljer själv vilka hon ska stå med hädanefter. Och är en av dom hästarna täckesmarodörer så får den gå ensam hela säsongen alternativt flytta eller stå med nakenfisar.
 
Senast ändrad:
Sv: Slitstarka täcken?

Sen har jag sett nu i efterhand att det finns haklappar till täckesmarodörer vars ägare vägrar göra något åt det.
 
Sv: Slitstarka täcken?

Tro inte så jävla mycket (ursäkta språk).. Du betalar väl för dig? Klart du ska säga till, om det sen inte är möjligt är en annan sak.

Jag förstår inte hur ni tänker när ni inte säger ifrån. Skulle ni ha era unga kvar på dagis om de bara får stryk? Alla går inte ihop med alla
 
Sv: Slitstarka täcken?

Men om stallägaren vägrar göra något? Om den som har marodörhästen är den som skriker högst och har flest hästar installade?
Jag kommer aldrig göra om misstaget, jag står där min åsiskt spelar roll. Vill jag inte ha min häst med en speciell häst så slipper jag. Jag står hellre installad hos stallägare som kan säga ifrån. Vilket jag gör just nu, vilket betyder att jag slipper laga täcken för att andras hästar ska kunna roa sig på min bekostnad.
Alla hästägare tar inte ansvar, så det gäller att hitta ett ställe där folk gör det. Vilket jag gjort nu.
Så jag har bytt "dagis" till min häst. Där hon slipper få täckena uppätna...
För tyvärr tar inte alla ansvar för sina djur, precis som vissa föräldrar vägrar ta ansvar för sina barn. Alla människor fungerar inte som dom ska. Utan tycker att det är alla andras ansvar att lösa det.

Och klart man betalar för sig, man får ju dessutom betala mer när man måste köpa nya täcken eller laga täcken stup i kvarten. Då blev min häst helt plötsligt dyrast av alla att ha installad. Min kostnad för att ha hästen i just det stallet blev helt plötsligt mycket högre för att andra vägrar ta ansvar.
 
Sv: Slitstarka täcken?

*svarar på ursprungsinlägget*

Här har du en som fick lappa/byta ut täcken på löpande band. Det täcke som hållit emot bäst är ett Shires Stormcheeta. Men mitt bästa tips är No bite, som satte stopp på beteendet en gång för alla.

(Och råkar man peta sig kring munnen efter ha fått minsta lilla klet på fingret, så förstår man varför)
 
Sv: Slitstarka täcken?

Tyvärr så sitter inte shirestäcken bra på min dam, hon får skav.
Dom som sitter bäst är bucas och pesoa och faktiskt hööks täcken.

Och på den täckesmarodören jag råkade ut för så hjälpte inte ens tabasco, det hjälpte inte mer än att jag fick lämna in mina kletiga täcken på tvätt och ominpregnering för att det endå inte hjälpte och täckena blev aldeles äckliga... Och missfärgade...
 

Liknande trådar

Hästvård Har fram tills i våras haft min unghäst på lösdrift, då ej klippt. Men står nu i kallstall där hästarna har samma täcke både dag och...
2
Svar
22
· Visningar
4 144
Senast: mackan
·
Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i...
2
Svar
23
· Visningar
8 532
Senast: Camigween
·
Hästvård Hej alla. Jag sitter i ett litet dilemma, som börjar att gå mig på. Min häst står i ett jättetrevligt stall, med fantastiska omgivningar...
2
Svar
24
· Visningar
2 918
Utrustning Kanske helt fel säsong nu, men tänkte vara ute i god tid. Vad använder ni för täcken till era hästar? Ni behöver inte skriva ut märken...
Svar
7
· Visningar
1 472
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp