Bukefalos 28 år!

Sluta med medicin plötsligt?

Nu har jag varit och tagit blodprov och på Arbetsförmedlingen. Höll på att gå vilse mitt i allt eftersom jag glömde vart jag skulle. Det var efter jag varit där och på väg till bussen, fick stanna och se mig omkring och fundera på var jag var på väg helt enkelt.
Ibland blir jag rädd för mig själv, för mitt minne jag inte har. Förstår ni varför jag vill byta ut den medicinen?

Nu är jag inskriven i alla fall och ska på första mötet om två veckor. Och @escodobe jag nämnde faktiskt ögon och öron ;) Men han såg vist det på mig, fast jag hade glömt mina hörisar. Han sa i alla fall att det kan göra så jag får hjälpmedel på arbetsplatsen om sådant behövs, tid lite oftare till Arbetsförmedlingen, några kurser jag kan gå gratis (vad nu det är för några...), allmänt lite extra åt det positivare hållet. Tur det för jag har ingen lust att det ligger mig till last mer än det naturligtvis gör. För det gör det ju i allt annat! ;)
 
Nu har jag varit och tagit blodprov och på Arbetsförmedlingen. Höll på att gå vilse mitt i allt eftersom jag glömde vart jag skulle. Det var efter jag varit där och på väg till bussen, fick stanna och se mig omkring och fundera på var jag var på väg helt enkelt.
Ibland blir jag rädd för mig själv, för mitt minne jag inte har. Förstår ni varför jag vill byta ut den medicinen?

Nu är jag inskriven i alla fall och ska på första mötet om två veckor. Och @escodobe jag nämnde faktiskt ögon och öron ;) Men han såg vist det på mig, fast jag hade glömt mina hörisar. Han sa i alla fall att det kan göra så jag får hjälpmedel på arbetsplatsen om sådant behövs, tid lite oftare till Arbetsförmedlingen, några kurser jag kan gå gratis (vad nu det är för några...), allmänt lite extra åt det positivare hållet. Tur det för jag har ingen lust att det ligger mig till last mer än det naturligtvis gör. För det gör det ju i allt annat! ;)
Jag sa ju det;).
 
Jag har fortfarande inte sagt något om Lamotrigin specifikt, utan om alla epilepsimediciner.
Om t ex Iktorivil står följande:

"Utsättning
Preparatet bör inte utsättas abrupt utan seponering bör ske genom långsamdosreduktion för att inte provocera grand mal anfall."

Fast Iktoviril är ju det en helt annan femma med, den kan alla få krampanfall av vid plötslig utsättning efter långvarig användning. Blir lite knepigt att jämföra en stark benso och dess utsättningseffekter med t ex lamotrigin.

Angående lamotrigin: jag äter 400 mg som stämningsstabiliserande. Ibland har jag glömt att förnya i tid och då gått utan 4-6 dagar. Visst märker jag av det i form av yrsel, att inte riktigt känna sig närvarande, allmän olustkänsla, men absolut inte i samma utsträckning som när antidepp ska sättas ut/in/bytas. Så i min erfarenhet är lamotrigin en rätt snäll medicin i det avseendet i jämförelse med många andra jag stått på/står på.

Men som sagt, tar man lamotrigin mot EP så har jag inte den blekaste om man får ett anfall typ dagen efter man slutat eller hur det funkar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 476
Senast: Hazel
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Har precis börjat med medicinen Abilify (10 mg) på grund av psykosliknande tillstånd, vanföreställningar och paranoia. Har för några år...
Svar
2
· Visningar
643
Senast: Skin
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 952
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Dagens naturupplevelse
  • Kyltäcke/ kylfilt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp