Sluta snusa/röka

Monifa

Trådstartare
Jag måste sluta snusa. Eller måste o måste men jag skulle må bättre utan iallafall.
Nån mer på kära Buke som borde/vill/ska/håller på att sluta snusa eller röka? Så kanske man kan peppa varann :D

I dagens läge snusar jag 19 dosor i månaden, ibland mer ibland mindre. Målet är att klara mig på 5 dosor denna månad och när de är slut får jag helt enkelt inte köpa nya. Välj själv liksom, snus hela månaden eller 1,5 vecka :angel:

Försöker byta snuset mot tuggummi så har jag iallafall något att stoppa upp under läppen när det krisar.

Vilka är på? :bump:
 
Jag snusar inte så har inget att sluta med, men tänkte bara inflika att killen menar att han blev hjälpt av att ta en liten bit hushålls/toapapper och vika till en kudde, ungefär lika stor som en snus, och lägga under läppen. Tydligen får den typ samma konsistens som portionssnus när den blir fuktig och så kan man ju kombinera med typ nikotinplåster om det suget blir för stort. Bara som ett tips. :) Lycka till!
 
Jag måste sluta snusa. Eller måste o måste men jag skulle må bättre utan iallafall.
Nån mer på kära Buke som borde/vill/ska/håller på att sluta snusa eller röka? Så kanske man kan peppa varann :D

I dagens läge snusar jag 19 dosor i månaden, ibland mer ibland mindre. Målet är att klara mig på 5 dosor denna månad och när de är slut får jag helt enkelt inte köpa nya. Välj själv liksom, snus hela månaden eller 1,5 vecka :angel:

Försöker byta snuset mot tuggummi så har jag iallafall något att stoppa upp under läppen när det krisar.

Vilka är på? :bump:

På måndag åker jag till spanien i drygt 2.5 vecka, då ska jag sluta snusa...
Har provat förut och klarade då nästan en månad utan, sen började jag igen av nån konstig anledning!

Vill sluta för att det är dyrt och för att mitt tandkött inte ser så fint ut :(
 
Slutade för ett par år sen. Gjorde det utan nedtrappning och använde nikotin och tobaksfritt snus ett par månader efteråt, mest för det psykologiska beroendets skull. Slutade helt när jag började glömma bort att köpa onico.

Mitt tips är att helt enkelt bestämma sig för det och sluta direkt, så släng eller säljs doserna du har kvar.
 
Slutade för ett par år sen. Gjorde det utan nedtrappning och använde nikotin och tobaksfritt snus ett par månader efteråt, mest för det psykologiska beroendets skull. Slutade helt när jag började glömma bort att köpa onico.

Mitt tips är att helt enkelt bestämma sig för det och sluta direkt, så släng eller säljs doserna du har kvar.

Håller med! Nedtrappning funkar inte, tror ett tvärt slut är det bästa :)
Jag testade onico när jag slutade men tyckte bara dom brände som fan!
 
Jag har försökt sluta i omgångar. Innan snusade jag ( ca 3 dosor/veckan)
"sluatade" i 7 veckor innan jul, och började sen röka igen ( slutade för 6 år sen. )
I dagsläget håller jag på med båda delarna och jag känner att det börjar gå utför, så nu är det dags att ta tag i det hela igen. ;)
 
@Lillagoajag smart! Ska testas, annars har tuggummi funkar fint innan :)

@pepp tandköttet och hörntanden med blottad hals är fasiken varken nice eller skönt :p men heja dig!


@Lillkumpula jo jag vet, vet också att de fem dosorna inte kommer räcka hela månaden :angel: har två kvar så kan likväl snusa upp dom. Blir nikotinfritt sen. Har slutar massa gånger innan samt slutat röka. Slutade ett år men dumt nog började jag igen :angel::banghead:

@Bobbo nä båda är dumt som fan :p
 
Åh en tråd för mig! Jag har försökt övertala mig själv att sluta snusa hur länge som helst nu, slutade för ca 1,5 år sedan men började igen pga abstinensen.. Snusar ungefär 6 dosor i veckan :eek: och det är främst på jobbet jag snusar. Sist jag slutade hade jag en fruktansvärd abstinens som höll i sig i flera månader, tuggade tuggummi istället vilket blev runt 3-4 paket i veckan..

Tänkte försöka sluta när jag går på 4 veckors semester i juni, så de på jobbet inte behöver lida pga min abstinens. :angel:
 
@Lillkumpula jo jag vet, vet också att de fem dosorna inte kommer räcka hela månaden :angel: har två kvar så kan likväl snusa upp dom. Blir nikotinfritt sen. Har slutar massa gånger innan samt slutat röka. Slutade ett år men dumt nog började jag igen :angel::banghead:

Jag tänkte mest att du faktiskt bör lägga av medan du fortfarande är peppad. Jag tror att folk misslyckas med att sluta snusa/röka för att dom inte vill sluta lika mycket som dom vill fortsätta. Ta doserna och kasta dom åt helvete, vad handlar det om liksom, 80 spänn? Det kommer betala tillbaka sig tusenfaldigt när du lägger av med snus.
 
Tänkte bara uppdatera hur mitt "sluta med nikotin" fungerar, sitter med en snus under läppen och är precis nyrökt.
Förstår inte hur jag ska kunna bli av med detta beroende, det är ju det bästa som finns?!
Jag blir sååå trött på mig själv...... :banghead:
 
Tänkte bara uppdatera hur mitt "sluta med nikotin" fungerar, sitter med en snus under läppen och är precis nyrökt.
Förstår inte hur jag ska kunna bli av med detta beroende, det är ju det bästa som finns?!
Jag blir sååå trött på mig själv...... :banghead:

E-cigaretter? Snus finns väl också som inte är farligt?
 
Men hur många olika smaker och e-juicer har du provat då? Det finns ju hundratals! Någon av alla dem kan säkert falla dig i smaken. Vad vill du ha för smak? Vad röker du nu?
 
@Lillkumpula :angel::angel::p Nu ska du inte vara sån. Hehe

Ska köpa nikotinfritt snus idag, snusar inte när jag är med ragget och kommer klättra på väggarna av abstinens annars.

@Bobbo visst är det gott detta beroende? Helt sjukt, jag firar 10 år detta år med nikotinet. Jag vill verkligen inte att det blir 10 till men jag vet hur jävla urket jag mår av abstinensen (kanske skulle behöva det temperamentet på jobbet iof) men det går ju över, det vet jag ju och när man väl slutat saknar man det ju inte. Bara så svårt att få in det i huvudet.:nailbiting:
 
Bomull under läppen, eller en bit ingefära är inte att förakta när suget sätter in.

Lycka till! Själv funderar jag på att börja igen, snusar så löjligt lite då jag snusar, 2 dosor ungefär i månaden. Men om jag inte snusar så blir jag så rastlös och tuggar mig själv i kinderna hela tiden, det är så äckligt. Men lite puckad är man väl om man funderar på att börja antar jag, så jag borde låta bli. (iaf just nu, gravid och allt...)
 
@Emor börja igen?! Är du från vettet :p du klarar dig nog utan. Skaffa ett bättre beroende, ta med morotsstavar eller nått annat ;)
 
Ååh vad jag behöver denna tråden just nu!! Har monstruös abstinens! Har inte snusat "på riktigt" sen januari 2013, men det har blivit några dosor sen dess. Grejen är att jag själv egentligen inte vill sluta, utan har slutat pga att sambon tycker det är skitäckligt och vill respektera det. Men ååh. Har snusat två dosor sista månaden och jag vill bara ha meeer. Är i slutet av terminen och stressar som fasen och snuset hjälper mig hålla fokus. Men vill ju kunna hitta fokus utan snus..

TIPS?! Har redan druckit tre koppar kaffe. Ska ta ett tuggummi nu.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 865
Senast: Snurrfian
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 646
Senast: LovingLife
·
Kropp & Själ Jag har inga problem att sluta snusa (gjort det många gånger), det svåra för mig är att inte börja igen. Ofta i kombination att det t...
2
Svar
29
· Visningar
2 593
Senast: ExtraW
·
Skola & Jobb Kära allvetande buke! Har sökt lite (YH)utbildningar till hösten, som jag såklart hoppas komma in på :) Dock är jag också anställd, och...
Svar
10
· Visningar
1 536
Senast: Lightzone
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp