Små, smala öronproppar?

@Malibu_Stacy Nu fick jag hem de där öronpropparna, beställde de klassiska som du använt. Men hur gör jag med dem? De är ju en ganska stor klump, omvirad i bomull? Försökte värna upp dem lite i handen och sen trycka dem i örat, men de är ju jättestora och någon vidare ljuddämpning blir det ju inte. Känns glappiga, inte alls täta. Ligger ju bara utanpå utan någon vidare passform... Hur gör jag dem mindre, är det bara att dela på?
 
Ja, både på bredden och längden :) Går ju att klippa t ex till en boll om det är enklare att få en sådan att passa.
Köp ett 10-pack och testa dig fram, det kostar ju inte särskilt många kronor.

Fick tyvärr aldrig detta att funka, alla öronpropparna upplevdes otäta och som att de släppte in ljud när jag klippte dem... Antingagligen för det blir för "kantigt"? :( Dumt.
 
@Malibu_Stacy Okej hittade en liten bruksanvisning som ramlat ner på golvet nu! Där stod allt jag behövde veta! Typ som att bomullen ska avlägsnas heehee...
 
@Malibu_Stacy Okej hittade en liten bruksanvisning som ramlat ner på golvet nu! Där stod allt jag behövde veta! Typ som att bomullen ska avlägsnas heehee...

Jättebra!

Jag klipper i alla fall en sådan där "boll" på hälften, knådar varje boll i handen och formar som en lite korv, in i örat och sedan trycker jag till så det blir platt som ett lock. Ibland får man göra om eller trycka lite till, man känner liksom när den inte sitter helt tätt. Hoppas du får det att funka! Man kan ju klippa i flera små bitar också beroende på vad som fungerar bäst :)
 
Jättebra!

Jag klipper i alla fall en sådan där "boll" på hälften, knådar varje boll i handen och formar som en lite korv, in i örat och sedan trycker jag till så det blir platt som ett lock. Ibland får man göra om eller trycka lite till, man känner liksom när den inte sitter helt tätt. Hoppas du får det att funka! Man kan ju klippa i flera små bitar också beroende på vad som fungerar bäst :)

Tack! Har i dem nu och tycker det funkar jättebra, sköna är de också (inte alls som vanliga öronproppar som liksom trycker/spänner/skapar vakum). Så tackar och bockar för tipset!

Nu har jag bara delat dem på hälften, format till en boll och sedan tryckt till över hörselgången. Jag är rädd att jag inte får ut dem om jag gör som en korv och för in i hörselgången, men det kanske inte är något problem?

Det står förresten att de bara ska användas en gång per öronpropp men nog kan man använda de flera gånger, eller?
 
Tack! Har i dem nu och tycker det funkar jättebra, sköna är de också (inte alls som vanliga öronproppar som liksom trycker/spänner/skapar vakum). Så tackar och bockar för tipset!

Nu har jag bara delat dem på hälften, format till en boll och sedan tryckt till över hörselgången. Jag är rädd att jag inte får ut dem om jag gör som en korv och för in i hörselgången, men det kanske inte är något problem?

Det står förresten att de bara ska användas en gång per öronpropp men nog kan man använda de flera gånger, eller?

Jag har aldrig haft problem med att det skulle vara svårt att få ut, blir ju inte så långa "korvar" heller.
Jag använder mina flera gånger, slänger när de börjar kännas äckliga :p

Använder mina ofta då jag har svårt att sova på jobbet under natten och morgonen när övrig personal kommer och går och jag hör verkligen inga sådana ljud alls med dom!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har väldigt små/smala/trånga hörselgångar och har svårt att hitta in ear-lurar som håller sig kvar i öronen. Jag byter alltid till...
Svar
10
· Visningar
538
Senast: Murray
·
Kropp & Själ Jag måste verkligen ha tag på hörskydd som jag kan använda när det är mycket runtomkring mig för det blir helt öronbedövande, jag hör...
2
Svar
20
· Visningar
1 101
Senast: Lyan
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 253
Senast: Whoever
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 327
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp