Smärtlindring vid förlossning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Smärtlindring vid förlossning

Och min uppelvelse är helt tvärtom. Jag var med, födde barn när jag INTE hade smärtlindring och dropp och låg och ylade om meeeer och spydde efter rävgiftet petidin.

/Jane
 
Sv: Smärtlindring vid förlossning

Det finns det säkert, det finns ju biverkningar med allt... men värkarna ska inte påverkas - detta var dessutom för snart tio år sedan, och utvecklingen har säkert gått ännu mer framåt. Jag tror att man kunde få en lätt klåda i skinnet, men det kan man ju leva med.

Risker som spinal huvudvärk (om man gått för långt in) eller allergiska reaktioner har man ju alltid.

Jag kommer ihåg att jag sa till hennes pappa att jag kunde få hur många barn som helst, om jag fick föda så här.
Nu blev det inga fler, men jag fick ju de två bästa barnen :love: :love: , så jag ska inte klaga.
 
Sv: Smärtlindring vid förlossning

haha du ser hur olika vi är som födande ylande kvinnor :rofl: tur att det finns olika metoder för alla sorter :banana: :banana: synd bara att det kan vara svårt att veta vilken metod som passar en själv :confused:
Man kan mao inte säja att MIN metod är den bästa, den kanske bara passar mig eller hur ;)
 
Sv: Smärtlindring vid förlossning

Welsh skrev:
Man kan mao inte säja att MIN metod är den bästa, den kanske bara passar mig eller hur ;)

Amen! :banana:

Visst är det så! Det värsta jag vet är de som säger att "det är inte så farligt"... Ja, DIN förlossning var kanske inte så farlig, men jag upplevde min som helvetisk... :devil: *grr*
 
Sv: Smärtlindring vid förlossning

Inför mitt tredje barns förlossning kände jag att jag hade ganska klara önskemål om hur jag ville ha det. Först bad sedan ackupunktur sedan lustgas sedan eda. I den ordning blev det också men lite snabbare insatt än jag hade önskat tidigare. Badet, som varit himmelskt och öppnat mig fullt med andra barnet, var allt annat än skönt denna gången. Jag prövade ackupunktur utan verkan (hittade nålarna i håret dagen efter). På vägen från badet gick vattnet som var grönt av foster bajs. Därför dick jag ligga ner resten av förlossningen pga fosterövervakning. Jag krävde eda med en gång antingen jag var öppen tillräckligt eller ej. Men då var jag öppen 4cm. Lustgasen var min räddning från badet och hela förlossningen. Jag fick suga så mycket jag ville och när jag ville. När de la edan så kändes det knappt pga lustgasruset. Edan var kanon. Jag kunde vila ett par timmar. När de sista cm var kvar så var lustgasen min räddning. Helt kanon! Men som jag tror Welsh skrev: man kom ju tidigt i värkarbetet i håg hur ont det skulle göra, det gjorde att jag liksom inte väntade ut den annalkande smärtan för att försöka klara sig utan smärtlindrin. Istället krävde jag smärtlindring på en gång. Fast jag önskat att jag hållit ut mer för att varit mer närvarande. Men smärtan är ju obeskrivbar. Minns att jag direkt skulle se till att mina egna döttar slapp detta och skulle kräva kejsasnitt när det var dags för dem.
 
Sv: Smärtlindring vid förlossning

Jag har använt Eda vid mina två första förlossningar och jag anser att det är gudsgåva till födande kvinnor. :)
Enda nackdelen för mig som var supertrött båda ggr är att jag vart så väck så jag minns nästan inget av förlossningarna och det jag minns är väldigt dimmigt.

När det var dax för trean att titta ut var jag så inställd på Eda. Speciellt som inte sambon kunde närvara. Tyvärr gick det så fort så ingen Eda hann läggas. Istället fick jag Västerviksbedövning. Gjorde jävulskt ont att få men oj vad effektiv. Iofs är det oxå med sprutor men den kan jag varmt rekommendera. :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu tänkte jag att jag skulle försöka skriva ner min förlossningsberättelse, och jag börjar med något så trevligt som en slempropp...
Svar
19
· Visningar
1 961
Senast: vindvissla
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 180
Senast: paradiset
·
Gravid - 1år Jaha, det är alltså såhär det känns att vara mamma!? Obeskrivligt trött, rinnande och sprängande trippelF tuttar, ett korsstygnsbroderi...
2
Svar
36
· Visningar
2 791
Senast: ÅDI
·
Övr. Barn Ja, vad fick de utstå under era förlossningar egentligen? Jag vet att jag var NOGGRANN att varna min sambo för vad som komma skulle...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 038
Senast: Jolanta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Omplacera problemhund?
  • Tråden för spår
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp