Bukefalos 28 år!

Våra stackars män!

Sv: Våra stackars män!

squirlett: jag skrek ungefär samma :angel:
"nu jävlar få ni dra ut den"!!

Jag råkade ju dock kalla själva bebisen för "jäveln".
Bm höll på att trilla ihop av chock.
-nä, så säger man inte.
Kläckte hon ur sig.
Mitt svar var då
- Jo, jag säger vad jag vill om MIN bebis. Och just nu tycker jag inte om den alls, men gör det sen när den e ute...
 
Sv: Våra stackars män!

Mina har inte fått utstå någonting under förlossningarna. Det är tillräckligt jobbigt för dem att se sin kvinna plågas, de behöver knappast skäll också.

Visst det gör ont att föda barn, men hur kan man ta ut det på någon man älskar :confused:

Den första hann knappt in (blev hemkörd i mellantiden för att vakta på sto som skulle föla, hon hade ju inget sjukhus) innan bebin kom ut och behövde inte titta på eller göra något särskilt.

Den andra sov genom öppningskedet och väcktes till krystvärkarna. Då var han mest med och var söt och fick ta emot bebis. Jag skulle aldrig kunna SKÄLLA på honom :eek:

Gör folk det på riktigt ???
 
Sv: Våra stackars män!

Mina har inte fått utstå någonting under förlossningarna. Det är tillräckligt jobbigt för dem att se sin kvinna plågas, de behöver knappast skäll också.

Visst det gör ont att föda barn, men hur kan man ta ut det på någon man älskar :confused:

Den första hann knappt in (blev hemkörd i mellantiden för att vakta på sto som skulle föla, hon hade ju inget sjukhus) innan bebin kom ut och behövde inte titta på eller göra något särskilt.

Den andra sov genom öppningskedet och väcktes till krystvärkarna. Då var han mest med och var söt och fick ta emot bebis. Jag skulle aldrig kunna SKÄLLA på honom :eek:

Gör folk det på riktigt ???


No1 funderar lite:

Är det inte lite så att det känns som lite enligt regelboken att det är normalt och helt ok att bete sig som en häxa när man är gravid, föder och ammar?

Jag har häpnat många gånger över att många killar förslavas och tillåter sig ta enormt mkt skit från sina gravida och ammande tjejer.
Jag har iaf ofta hört ovanstående tillstånd som upprepade ursäkter.

Jag kanske är väldigt oförstående som varit befriad från hormonella "psykoser" och pms men jag inbillar mig att även om man har hormonellt temperament så måste man innerst inne veta vad som är ok och inte ok när det gäller hur man bemöter andra människor?
Någonstans borde man kunna tala om för sig själv att "nu får jag skärpa mig".


Jag har en mamma och en syster med riktig pms och de klarar minsann av att bete sig ok mot sina arbetskamrater och vänner under de värsta dagarna men hemma är de enerverande labila och grälsjuka.
Så ur min synvinkel väljer de att bete sig illa mot oss på hemmaplan.
 
Sv: Våra stackars män!

Alltså, när jag skällde ut pappan efter mitt snitt, när jag hade enorma smärtor och morfinet inte fungerade, så kunde jag verkligen inte välja. Jag var fruktansvärt arg på honom, även om jag inte hade någon bra anledning till det, och då skällde jag ut honom.

Att ha pms kan jag inte ens jämföra med att ligga med riktigt, riktigt ont, och inte kunna göra så mycket för att smärtan ska försvinna.

Däremot var jag inte direkt någon speciellt elak person under graviditeten, utan jag var för det mesta som vanligt. Däremot fick jag lite kortare stubin, för jag var väldigt trött och mådde illa första tredjedelen, och hade rätt så svåra foglossningar resten av tiden. Jag hade helt enkelt inte samma tålamod då som i vanliga fall. Det har jag inte just nu heller, när jag är helt slut av för lite sömn (Jag behöver egentligen minst 10 timmar varje natt för att fungera okej, nu får jag för det mesta 3-4 h utan sömnmedicin). Men skillnaden nu är att jag vet om jag blir obefogat irriterad på honom, och kan svälja det mesta. Eller be om ursäkt, när jag insett att jag reagerat överdrivet eller fel.

Jag fick förresten höra under hela graviditeten, att man faktiskt FICK vara arg, ledsen, elak och jag vet inte vad mot den blivande pappan. Och att det är helt normalt att äta som ett svullo och gå upp massor i vikt, det FÅR man faktiskt göra när man är gravid.

Jag valde att försöka vara mig själv så mycket jag kunde ;) Och åt inte särskilt mycket mer än i vanliga fall, och hade gått upp 12 kg till förlossningen. Min syster (Som var en av dom som sa så till mig) gick upp typ 25-30 kg (mycket fett vill jag lova) och har fortfarande inte gått ner allt, efter ca 1½ år. Jag tappade allt mitt inom en vecka.
 
Sv: Våra stackars män!

Nej jag förstår dig och tänkte inte först och främst på förlossningen utan på graviditeten och ammningen och då gällande detta:

Jag fick förresten höra under hela graviditeten, att man faktiskt FICK vara arg, ledsen, elak och jag vet inte vad mot den blivande pappan. Och att det är helt normalt att äta som ett svullo och gå upp massor i vikt, det FÅR man faktiskt göra när man är gravid


Är det därför 50% av relationerna spricker innan första barnet hunnit bli ett år ;o)?
 
Sv: Våra stackars män!

Ja, kanske därför :angel:

Konstant utskälld i över 1 år, flickvännen ökade upp 25 kg och stannar där helst och ammar vidare - och behöver hon uppassning dygnet runt efter det.

;) :D
Men det händer säkerligen....
 
Sv: Våra stackars män!

Är det därför 50% av relationerna spricker innan första barnet hunnit bli ett år ;o)?

Nope förhållandena spricker vanligtvis för att pappan lämpar över för mycket på mamman. Om pappan är engagerad i barnet och tar ut pappa ledigt samt hjälper till med tvätt och städning minskar riskar risken för separation avsevärt. Givetvis är mamman trevligare om hon får avlastning.

Jag har haft lätt för att fräsa till eller höja rösten när jag varit gravid. Men efter att ha spytt och mått illa samt haft en förlamande trötthet på grund av ständigt illamående i åtta månader så är det ibland svårt att vara söt och trevlig. Vissa människor reagerar med aggressivitet när de känner smärta eller är mycket trötta. Men givetvis får man inte behandla andra människor illa för att man är gravid eller ammar.
Omvänt gäller att vissa män behandlar sina flickvänner illa när de är gravida just på grund av graviditeten.
 
Sv: Våra stackars män!

Hur mycket fick era sambosar stå ut med?

Jag är inte typen som avreagerar mig på andra när jag har ont. Men min stackars man råkade ha ryggskott under förlossningen. Det var en långdragen förlossning, och maken satt på en trästol största delen av tiden...:crazy:

Sen fick han förstås ta hand om hundar och hästar själv medan jag och lillen låg på BB och myste.

Men jag tycker inte synd om honom. Den som gjorde det stora jobbet med att "producera" barnet och sedan krysta fram det, var ju JAG!:bow:
 
Sv: Våra stackars män!

Är det inte lite så att det känns som lite enligt regelboken att det är normalt och helt ok att bete sig som en häxa när man är gravid, föder och ammar?

Jag har häpnat många gånger över att många killar förslavas och tillåter sig ta enormt mkt skit från sina gravida och ammande tjejer.
Jag har iaf ofta hört ovanstående tillstånd som upprepade ursäkter.

Jag kanske är väldigt oförstående som varit befriad från hormonella "psykoser" och pms men jag inbillar mig att även om man har hormonellt temperament så måste man innerst inne veta vad som är ok och inte ok när det gäller hur man bemöter andra människor?
Någonstans borde man kunna tala om för sig själv att "nu får jag skärpa mig".


Jag har en mamma och en syster med riktig pms och de klarar minsann av att bete sig ok mot sina arbetskamrater och vänner under de värsta dagarna men hemma är de enerverande labila och grälsjuka.
Så ur min synvinkel väljer de att bete sig illa mot oss på hemmaplan.

Jag håller med dig fullständigt!
 
Sv: Våra stackars män!

Skoja inte!
Försöker gå igenom alla fd arbetskamrater jag har som höll på med hästar.. :angel:

Ja, detta tillhör ju inte egentligen denna tråd men...
ledtråden på 5 poäng är "sixten, sixten han är snabb som blixten, han är så fin han är vår dunder maskin":rofl::rofl:
 
Senast ändrad:
Sv: Våra stackars män!

Den andra sov genom öppningskedet och väcktes till krystvärkarna. Då var han mest med och var söt och fick ta emot bebis. Jag skulle aldrig kunna SKÄLLA på honom :eek:

Gör folk det på riktigt ???

Jag hade en lååång förlossning, från etablerade värkar med 3 minuters mellanrum till det att guldklimpen är född tog det 36 timmar och jag var slut.

När jag började krysta så hade jag haft 3 minuter mellan värkarna i 34 timmar och jag funkar inte alls när jag är trött, har jag dessutom ont så sjunker mitt humör ner i fotknölarna.
 
Sv: Våra stackars män!

Jag har valt att inte kommentera något i tråden, men jag sitter nästan med öppen mun av förvåning när jag ser hur en del verkar bete sig mot sina stackars män :eek:

Jag skulle skämmas ögonen ur mig, jag vet faktiskt heller inte vilken sorts tortyr som skulle få mig att vara så hemsk mot min stackars man. Att föda barn var visst inte tillräckligt för att få mig att brista.
 
Sv: Våra stackars män!

Enligt min regelbok är det absolut inte okey att bete sig så. Aldrig någonsin, förlossning eller ej.
 
Sv: Våra stackars män!

Jag förberedde också min sambo väldigt noga på vad som ev kunde ske, genom att berätta och länka till andras monster-berättelser.

Men tydligen är jag av annat virke själv. För det jobbigaste jag sa till min sambo var "du får ursäkta, men jag klarar inte av din andedräkt nu när du precis druckit kaffe" på ett väldigt snällt och vänligt sätt och bad honom andas åt ett annat håll en stund. :D Och jag berömde och uppmuntrade honom under förlossningen och bekymrade mig för att han inte skulle klara av det blodiga. Men allt gick bra och han överlevde vår förlossning. :)

Han t.o.m. tittade under själva framfödandet, så han gick verkligen inte miste om något. Och han tyckte det var häftigt att få se vår son födas och han fick inga som helst men av den biten heller. Han är underbar.
 
Senast ändrad:
Sv: Våra stackars män!

Jag fick förresten höra under hela graviditeten, att man faktiskt FICK vara arg, ledsen, elak och jag vet inte vad mot den blivande pappan. Och att det är helt normalt att äta som ett svullo och gå upp massor i vikt, det FÅR man faktiskt göra när man är gravid.

Eller hur. Och sen står samma kvinns och gnäller över hur tjock man blir av själva graviditeten och hur svårt det är att gå ner i vikt efteråt. Jojatackar ifall man "passar på". Tycker de får skylla sig själva ifall de är så korkade att de inte tänker på att det kommer en fortsättning efter förlossningen. :angel:
 
Sv: Våra stackars män!

Eller hur :smirk:

Hur konstigt är det om man går upp massor som det sedan ska gnällas över, om man lever efter att allt som man annars bara unnar sig ibland helt plötsligt blir tillåtet?

Jag släppte mina spärrar lite under graviditeten. Gick ner massa i vikt innan jag blev med barn, så jag var lite rund innan jag blev gravid, men åt väldigt nyttigt och fettsnålt. Under första graviditeten tillät jag mig äta lite godis ibland, och ibland chips, men inte ofta. Vikten skenade tyvärr ändå iväg med 30 kilo, men mest var vätska. Så snart sonen föddes gick jag tillbaka till mina gamla bra vanor. Under andra graviditeten gjorde jag likadant, tillät mig äta godis och andra saker jag var sugen på. Men där hade jag ett stadigt öga på vågen eftersom jag inte ville bli så tung som förra gången (även om jag inte kunde hjälpa all vattensamling), gick upp 15 då. Och dagarna efter andra sonen kom var jag tillbaka i gamla sunda vanor igen. Så det är ju ingen fara att släppa lite på spärrarna om man gör det med måtta.
 
Sv: Våra stackars män!

Min man hade det nog lika svårt som jag de första timmarna. Han är arbetsnarkoman, måste ha att göra nästan hela tiden. Så sitta och inget göra var hemskt för honom. Så han testade allt, höjde och sänkta sängen (kollade ingående hur den funkar) kollade in alla saker i rummet, höll koll på hur det var med mig, m.m. Men när värkarna blev intensiva så blev han fokuserad på det som var viktigast.
 
Sv: Våra stackars män!

Ja, alltså, jag var absolut inte rabiat på något vis under graviditeten utan åt om jag var hungrig, och åt gott (Typ chips eller så) ibland också.

Men jag försökte att äta samma mängd mat som innan, och att röra på mig så mycket som möjligt. Nu köpte jag en ny hund när jag var i tredje månaden, så han höll ju igång mig mycket. Terrier med energi för ungefär 10 normala hundar ;)

Men ja, typ som min syster. Hon levde på fikabröd, utemat och godis/liknande.

Jag åt också ute väldigt mycket när jag var gravid, för jag mådde illa av matlukt nästan hela tiden. Men dom första 4 månaderna var värst, då spydde jag om någon lagade mat i min närhet :crazy: Och resten av tiden fick jag inte ner något annat än rätt så onyttig mat, då mådde jag också illa. Så jag försökte verkligen att röra på mig, trots foglossningar. Och det verkar ha hjälpt :)
Vattensamling och sådant är ju ganska svårt att förhindra, men det är skillnad på att samla vatten och att gå upp i rent fett. Vattnet försvinner, men fettet stannar..
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Halkade på trärampen på utsidan av stallet på söndag och det krasade till i foten då den hamnade under mig. Blev sjukhus när stallet...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
9 981
Senast: sweep
·
Hästvård Tjena! I lördags tog jag och hovis beslut att vi ska ta av skorna fram på min häst. Han är barfota bak sedan föl och har starka, bra...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
9 748
Senast: Morces
·
  • Artikel
Dagbok Jag älskar Bella, hon är en jätterolig hund! Men jag saknar så extremt mycket att ha ett litet plåster som hela tiden är med mig...
Svar
5
· Visningar
422
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
10
· Visningar
2 127

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp