Bukefalos 28 år!

Våra stackars män!

Sv: Våra stackars män!

För övrigt;

Jag födde via planerat snitt, så själva förlossningen var underbar. Pappan fick lite skäll när han skulle koncentrera sig på ingreppet istället för att klia mig :D Men det hade jag inte reagerat annorlunda på nu heller. Det kliade enormt på mig där gränsen för bedövningen gick, och jag kunde ju inte röra på armarna särskilt mycket så han var tvungen att hjälpa till. Och sen råkade han peta mig i ögat med syrgasslangen också :p Han var helt inne i att titta när sin son kom ut då, så jag brydde mig inte.

Elak var jag dock efter snittet, när smärtan satte in och morfinet inte hjälpte. Jag har aldrig haft så ont i hela mitt liv, och jag kunde absolut inte tänka klart då. Efter 6 sprutor morfin, som gjorde att jag slutade att andas bland annat, och en extrem smärta så blev allting helt enkelt hans fel i min hjärna.
Och han sa inget om det heller, han förstod ju varför jag blev så konstig. Han hade aldrig accepterat ett sånt beteende från mig i normala fall, och jag hade aldrig någonsin kunnat tänka tanken att bete mig så. Men jag minns knappt något av det, ens.
 
Sv: Våra stackars män!

KL

Jag sa inte ett ont ord till sambon under hela förlossningen, han var helt underbar hela tiden, och försökte hjälpa mig på alla sätt!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Halkade på trärampen på utsidan av stallet på söndag och det krasade till i foten då den hamnade under mig. Blev sjukhus när stallet...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
9 981
Senast: sweep
·
Hästvård Tjena! I lördags tog jag och hovis beslut att vi ska ta av skorna fram på min häst. Han är barfota bak sedan föl och har starka, bra...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
9 748
Senast: Morces
·
  • Artikel
Dagbok Jag älskar Bella, hon är en jätterolig hund! Men jag saknar så extremt mycket att ha ett litet plåster som hela tiden är med mig...
Svar
5
· Visningar
422
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
10
· Visningar
2 127

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Psykisk (o)hälsa
  • Vad läser du just nu?
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp