Smart förvaring i sadelkammaren - update!

Bukefalos 30 år!

MiniLi

Trådstartare
Det finns ju många gamla trådar om smart förvaring i sadelkammaren, men kan vi inte göra ett nytag och dela med oss av alla smarta tips ni använder idag?
Jag ska byta stall om några veckor och då går såklart förvaringsfunderingar på högvarv. Jag har väldigt ont om utrymme i nuvarande sadelkammare och ser fram emot att byta till stall med mer "klassiskt" upplägg på den fronten, men vill ändå få till det så smart som möjligt.

Dela med er - vad har ni för smarta grejer i er sadelkammare idag?
Bilder uppskattas :up:

Jag har shoppat loss på IKEAs tvättstugeavdelning. Kolla in serien Pålycke. Jag har krokarna till bett och extra hyllplan överallt för enklare sortering. Har också några staplingsbara påsar till täcken.

Jag har shoppat loss på IKEAs tvättstugeavdelning. Kolla in serien Pålycke. Jag har krokarna till bett och extra hyllplan överallt för enklare sortering. Har också några staplingsbara påsar till täcken.
Ah, alltså krokar och extra hyllplan som hängs från hyllplanet ovan? Smart!

Vad är det för staplingsbara påsar? Jag använder ikeas dimpa till täcken nu, men du kanske hittat något ännu smidigare?

Ah, alltså krokar och extra hyllplan som hängs från hyllplanet ovan? Smart!

Vad är det för staplingsbara påsar? Jag använder ikeas dimpa till täcken nu, men du kanske hittat något ännu smidigare?
Ja precis så! Jag har köpt typ som Dimpa fast med hårda kanter så de kan staplas och också ligga lite mer still. Hittar inte precis den jag har köpt men typ som den som heter Pärkla.

Jag har biltemas staplingsbara återanvändbara vacuumpåsar till husets sängkläder och vinterkläder. Har tänkt köpa någon till hästarnas vintertäcken så de blir mindre skrymmande.
Tror ClasOhlson hade en liknande variant!

Jag har biltemas staplingsbara återanvändbara vacuumpåsar till husets sängkläder och vinterkläder. Har tänkt köpa någon till hästarnas vintertäcken så de blir mindre skrymmande.
Tror ClasOhlson hade en liknande variant!
Jag har så dålig erfarenhet av vacuumpåsar, tycker de går sönder fort. Men kanske köpt fel sort?😅
Osäker på om vi kommer ha dammsugare i nya stallet, får kolla!

Jag har så dålig erfarenhet av vacuumpåsar, tycker de går sönder fort. Men kanske köpt fel sort?😅
Osäker på om vi kommer ha dammsugare i nya stallet, får kolla!
Håller med! Har erfarenhet av de vanliga och de håller alldeles för dåligt, men jag ger de här en chans nu. Vägrar ge upp iden helt, tycker det är en väldigt smart grej om man har utrymmesbrist.

Liknande trådar

• Inredning i bilen - inspiration
  • Förvara ”vilande” utrustning
  • Smart förvaring i litet kök?
  • Jag ska börja rida igen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!
  • Dejtingtråden 39

Barn