Bukefalos 28 år!

Smarta tips för att skydda huden mot var?

Ja det är så skönt! Det har varit en riktig pärs :( Nu ska vi bara få ordning på allt annat också :angel:

Härligt att det verkar ge sig! Hade tänkt att tipsa om Inotyol, som jag tycker är oslagbar, även om den är lite jobbig att hålla på med kanske. Hade den i hela rumpan på en ponny som hade rinnig rumpa i långa perioder och det bara "rann av", liksom. Han fick ALDRIG några sår i huden trots ett evigt rinnande och tvättande. Världens bästa salva!
 
Vaccinerade min häst för 2 dagar sedan och dagen efter hade han 39 gr feber vid ett temptillfälle. Det gick lite upp o ner.
Igår ingen feber bara lite temp 38,4 ungefär. Idag helt tempfri men hade svullna bakben imorse.

Han är hängig och orkar bara vara ute ngn timme står sedan o skriker o vill in.
Min fick sin injektion i bringan just ifall av böld som är lättare att tömma där. Idag är det som en liten vattenballong som hänger där. Mjuk. Blir ju såklart orolig när jag läser den här tråden om bölder :eek:
Ska ringa vet idag, men vet inte om det är så mycket de kan göra?
Har verkligen ingen lust att vaccinera honom mer. Detta var Influensa+stelkramp.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 670
Senast: Åsa A
·
Hästvård Hej! Behöver dels skriva av mig, men kanske någon som är eller har varit i en liknande situation som mig. Hästen i fråga är ett...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 013
Senast: fruxolisa
·
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 462
Hästvård I slutet av oktober förra året så skadade sig min häst i hagen. Hon fick ett L format skärsår mellan hasen och kotan, var sida på "L:et"...
Svar
8
· Visningar
3 635
Senast: höstmåne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp