Sminktråden II

@Sleepan Berlin som 30-årspresent låter super och NZ som bröllopsresa helt freaking grymt alltså. Hoppas han har kvar jobbet och har semester :D.

@Sleepan Berlin som 30-årspresent låter super och NZ som bröllopsresa helt freaking grymt alltså. Hoppas han har kvar jobbet och har semester :D.

Haha, det hoppas jag med!

NZ är ju fantastiskt, och han brukar tjata om Berlin, så jag tänkte att det blir bra :p
Det tråkiga är ju bara det där med allt jävla flygande.
/Mvh flygrädd.

Det tråkiga är ju bara det där med allt jävla flygande.
/Mvh flygrädd.
/Mvh jag förstår dig! Är inte flyggrädd men flygless. Men för Berlin är det ju en snabb flight och för NZ är det ju SÅ värt det :).

Tackar!
Trodde inte jag kunde ha rött läppstift, men har ångrat mig.

Jag målar hela läpparna i en färg som är så lik läppstift som möjligt. Sen läppstiftar jag. Och så biter jag av och typ pudrar lite.
Och så målar jag på en omgång läppstift till. Sitter fan asabra! :D

Tänk på att det verkligen beror på individen. Här har vi en som inte får ett enda läppstift att sitta, trots diverse knep. Nagellack åker av innan 24 timmar gått och det finns inte en enda "vattenfast" kajlpenna som sitter mer än 2 minuter på vattenlinjen.

Som vatten på en gås liksom.

Tänk på att det verkligen beror på individen. Här har vi en som inte får ett enda läppstift att sitta, trots diverse knep. Nagellack åker av innan 24 timmar gått och det finns inte en enda "vattenfast" kajlpenna som sitter mer än 2 minuter på vattenlinjen.

Som vatten på en gås liksom.

Ja, jo. Jag säger ju vad som funkar på mig. Betyder ju inte att det funkar på alla...

Kan någon hjälpa mig att hitta en bra metallkam till ögonfransarna? Den jag har är så tät att den drar loss alla ögonfransar....

Ja, jo. Jag säger ju vad som funkar på mig. Betyder ju inte att det funkar på alla...

Nä, jag förstod det. Ville bara berätta och visa på att ibland spelar det ingen roll vad du köper och gör, det fungerar inte ändå. Så man inte känner sig onormal och tror att folk hittar på.

Ibland vill man i sin välmening säga att det är bara "att göra så här" så fungerar det. Men att säga att det bara är på sig själv glömmer man.

Nä, jag förstod det. Ville bara berätta och visa på att ibland spelar det ingen roll vad du köper och gör, det fungerar inte ändå. Så man inte känner sig onormal och tror att folk hittar på.
Jag tänker att just med smink är det rätt självklart att vad som funkar på mig kanske inte funkar på andra. När jag rekommenderade concealern så förutsätter jag liksom att folk förstår att jag inte menar att 100% kommer detta funka för alla - bara att det funkar för mig och därför tipsar jag.

Jag tänker att just med smink är det rätt självklart att vad som funkar på mig kanske inte funkar på andra. När jag rekommenderade concealern så förutsätter jag liksom att folk förstår att jag inte menar att 100% kommer detta funka för alla - bara att det funkar för mig och därför tipsar jag.
Orkade fixa bild till slut. Sen insåg jag att det inte alls hjälper eftersom att du inte vet hur jag ser ut utan

Jag har haft ett som jag älskade! Tyvärr tappat bort det. :(

Edit

Här kommer bild!
Det sitter svinbra om jag grundar med läppenna!

Tack för tips! :) Dock mycket rödare än jag var på jakt efter. Köpte Isadoras Bare Bohemian som blev jättefint! Satt rätt bra också, la lite concealer på läpparna först. Har ingen aning om det är bra eller dåligt men tja, det funkade relativt bra iaf för en som inte äger någon läppenna. :D

Tack för tips! :) Dock mycket rödare än jag var på jakt efter. Köpte Isadoras Bare Bohemian som blev jättefint! Satt rätt bra också, la lite concealer på läpparna först. Har ingen aning om det är bra eller dåligt men tja, det funkade relativt bra iaf för en som inte äger någon läppenna. :D
Åh googlade Bare Bohemian och gud vad snyggt det var!

Åh googlade Bare Bohemian och gud vad snyggt det var!

Ja den var verkligen görfin. :) vilket påminner mig om att jag ju skulle måla naglarna ikväll! Måste tipsa om Wet n wilds everlast nagellack. Grymt bra borste som nästan täcker hela nageln i ett svep och det håller vad det lovar. Efter 5 dagar senast (med två lager lack, inget topplack) kom första slitaget. :up:

Finns inget dåligt med det . Endel som har mycket pigment i sina egna läppar har också lite concealer underst när de vill att färgen de använder ska komma fram "true to colour", och inte ändras på grund av den egna läppfärgen, för att liksom neutralisera :)

Kan någon hjälpa mig att hitta en bra metallkam till ögonfransarna? Den jag har är så tät att den drar loss alla ögonfransar....

Varför vill du ha just en metallkam? Jag använder bakänden av sådana här:
2945429-origpic-23c4a8.jpg

Varför vill du ha just en metallkam? Jag använder bakänden av sådana här:
2945429-origpic-23c4a8.jpg
Har testat dessa, och allt möjligt annat och just nu kör jag på en rengjord gummimascaraborste. Vad jag har fått för mig ang metallkammen är att den jämnar till maskaran hela vägen. Men det kanske inte är sant? Vill alltså styra de bångstyriga övre fransarna att följa med de undre och att mascaran ligger jämnt.

Har testat dessa, och allt möjligt annat och just nu kör jag på en rengjord gummimascaraborste. Vad jag har fått för mig ang metallkammen är att den jämnar till maskaran hela vägen. Men det kanske inte är sant? Vill alltså styra de bångstyriga övre fransarna att följa med de undre och att mascaran ligger jämnt.

Aha, jag trodde att du hade fuskfransar :o Gällande mascara kan jag tyvärr inte vara så behjälplig.

Det har jag funderat på manga ganger men inte kommit mig för. :-) Använder man metallkammarna mest på lösögonfransar?
Jag har aldrig hört talas om att använda metallkammar på ögonfransar eller fuskfransar öht! Jag petar med en nål bara. Att få mascaran helt jämn tror jag är svårt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har kommit till det läget i min rehabilitering att jag ska cykla för att träna benmuskler. Det fanns ingen begagnad motionscykel i...
Svar
8
· Visningar
473
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
533
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Som jag nämnde i en annan tråd har min man lunginflammation. Vi närmar oss 20 dagar med feber, kraftig hosta, flämtande andning och... 2
Svar
25
· Visningar
1 956
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 318
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Artfex S