Bukefalos 28 år!

Smittorisk: Jordbruksverket manar till försiktighet vid grovfoderimport

Den smittsamma sjukdomen afrikansk svinpest förekommer i flera länder i Europa. Jordbruksverket uppmanar djurhållare att inte ta in grovfoder och halm från vissa områden, och ber hästägare att vara försiktiga även om inte hästar kan drabbas av sjukdomen.
 
Lite sent med varningen nu.
Många har sedan veckor fått sina foder partier. Sen undrar jag vad de hade tänkt att hästägarba skulle göra istället för att importera..
 
Bättre sent än aldrig!
Rekommendationen(krav?) från lokala myndigheter om 2 månaders lagring av foder från svinpest drabbade områden har funnits minst 6-8 v.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
7 877
Senast: a1agnlju
·
Hästhantering Hej! Jag är nybliven skötare på en häst som är ca 18 år. Är inte med hästen varje dag utan några ggr/vecka. Hon står hos ägaren, men...
Svar
2
· Visningar
1 170
Senast: Magnum
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 581
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kan förstås inte låta bli att fundera en del över den våg av hat, oro och konflikter som blir allt mer tongivande i världen nu. Det...
Svar
0
· Visningar
771

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp