Bukefalos 28 år!

När kan jag gå till jobbet igen?

Jag tycker också det är svårt att veta när det är nödvändigt att stanna hemma. Trodde det skulle ha blivit lättare att bedöma efter två år pandemi men icke.

känns inte helt rätt att jag jobbade igår och känns fel att jag sjukanmält mig idag.

Jag vet att jag skulle orka jobba, men jag jobbar på förskola och är därmed rejält nära andra personer. Så störigt när det känns fel hur man än gör 🙈
 
Jag hade stannat hemma så länge jag 1) känner mig riktigt sjuk och 2) så länge jag har symptom som kan märkas av andra. Men vi kan och får jobba hemifrån så jag hade förmodligen aldrig sjukanmält mig om jag inte varit jättesjuk, utan jobbat hemma. Trivs bättre och får mer gjort hemifrån i vilket fall.

Hade jag haft ett jobb där fysisk närvaro är nödvändig hade jag gått på enbart alternativ ett.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
3 066
Senast: bollen__
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 947
  • Artikel
Dagbok Idag känner jag mig så otillräcklig. Otillräcklig på jobbet, som fru, som mamma och mest av allt som matte. Det känns som om jag skulle...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
9 999
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 546
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp