Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

haha nej det kan jag tänka mig att han inte är så sugen på!=)

Oj då är det inte långt kvar nu=) Spännande! Är det eran första? Min lilla Indra är 9 månader snart och jag vill vrida tbx tiden igen! Det går alldeles för fort!=) Men söta är dom! Börja inte rida för fort bara. Det kan straffa sig men det vet du säkert redan;)
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Ange: Haha, LITE skeptisk?? Det var ju ren panik första sekunderna men sen hamnade vi på samma bana.
Eller ja, Fáni hamnade mer och mer på min bana kan man väl snarare säga. Det var roligt att få testa honom och känna lite, även om han gärna sluppit men nu har du lite mer att träna på! Och kom ihåg, vändande vändande vändande :D :D
Nästa gång får du rida, I promise ;)

Så länge du var tyst så gick det ju bra! :rofl:
Tack för idag och helt klart på återseende :D
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Haha, jaa. Eller om jag pratade konstant. Var inte någon hit enligt store svart att prata - vara tyst - prata igen.
Haha, så charmig :love:
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Haha, jaa. Eller om jag pratade konstant. Var inte någon hit enligt store svart att prata - vara tyst - prata igen.
Haha, så charmig :love:

Han hinner liksom glömma bort att det sitter någon där om man är tyst :D
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Exakt som mamma då:D. Antingen prata, sjunga konstant eller vara tyst....
Storasyster Mist kan man däremot tom snyta sig på konstaterade jag idag.
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Haha vad roligt! På Fáni är det verkligen uppenbart. Han blir på riktigt rädd om jag råkar säga något efter en stunds tystnad.
Jag kommer aldrig glömma första gången jag hade hunden med mig på ridtur och jag behövde kalla in henne lite då och då. Fáni flög i luften flera gånger under den turen :D
Det har blivit mycket bättre och det är som att han kommer på sig själv med att det faktiskt bara är jag som fortfarande sitter däruppe.
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Ja det är första så det är extra pirrigt :)

Tiden går jääättefort! Kan tänka mig att man märker det ännu mer när man fått barn.

Nej, jag kommer nog inte få rida förrän efter 8 veckor för min BM då efterkontrollen kommer vara. Hur länge väntade du? :)
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Ja det är första så det är extra pirrigt :)

Tiden går jääättefort! Kan tänka mig att man märker det ännu mer när man fått barn.

Nej, jag kommer nog inte få rida förrän efter 8 veckor för min BM då efterkontrollen kommer vara. Hur länge väntade du? :)

Ja vänta minst så länge skadar inte med lite till så fogarna säkert har stabiliserat sig.
jag red första gången efter 7 veckor men tog det försiktigt tiden efter red kanske bara 1 gång/vecka max,man hinner inte mer om man helammar heller och man vill bara vara med barnet man orkar inte riktigt focusera på mer och bör inte göra heller.
Tog flera månader innan jag kunde lämna honom till pappan mer än 20min utan att han började skrika hejdlöst efter mig.
Trots att jag var försiktigt så fick jag endå ont i fogarna(trots att jag inte hade foglossning under graviditeten) och har fortfarande ont ibland när jag ridit, ena höften känns döont ska till sjukgymnast snart igen.
Och min pojke är ju 1år och 5månader snart:o
Jag födde ju inte ens normalt utan med kejsarsnitt så det verkar vara himla känsligt:crazy:.
Men hästarna kan ju vänta på att vi läker.
Din häst är ju ung med.

Finns fler här i tråden som kan intyga att det kan ta tid för fogarna att läka

efterkontrollen är väl efter 3månader eller minns jag fel?

Påtal om min lille älskling
img_5222_195853844.jpg

Han tog sig en ridtur häromdagen:love:
På snällaste unghästen hihi
 
Senast ändrad:
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Precis, jag vill inte riskera att det blir nåt konstigt med min kropp, väntar hellre lite längre :) Ja, han dör inte av att gå på halvfart ett tag till :)

Min kompis som har sin häst här nu ska rida Laukur nån gång ibland så det går ingen nöd på honom :)

Men som det är just nu är jag suuuuuper ridsugen! Särskilt när det varit så fint väder nu.
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Precis, jag vill inte riskera att det blir nåt konstigt med min kropp, väntar hellre lite längre :) Ja, han dör inte av att gå på halvfart ett tag till :)

Min kompis som har sin häst här nu ska rida Laukur nån gång ibland så det går ingen nöd på honom :)

Men som det är just nu är jag suuuuuper ridsugen! Särskilt när det varit så fint väder nu.

Kolla bilden jag la till:love::p

vad bra du har lite hjälp med ridningen, ja visst är det så det värsta är ju att man blir så ridsugen o framförallt depp tycker jag när man inte får komma ut i naturen och rida på sin älskling man eller iaf jag behöver det regelbundet.
Jag hade tur att få min pojke i november när det endå var trist ridväder och sen när jag var någorlunda läkt så var det vår och sen sommar:)
de säger ju att man ska räkna med att det tar 9månader för kroppen(dvs lika länge som det tog för graviditeten) att byggas upp igen, minst:grin:

Mina magmuskler är fortfarande inte som de ska.
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Kolla bilden jag la till:love::p

vad bra du har lite hjälp med ridningen, ja visst är det så det värsta är ju att man blir så ridsugen o framförallt depp tycker jag när man inte får komma ut i naturen och rida på sin älskling man eller iaf jag behöver det regelbundet.
Jag hade tur att få min pojke i november när det endå var trist ridväder och sen när jag var någorlunda läkt så var det vår och sen sommar:)
de säger ju att man ska räkna med att det tar 9månader för kroppen(dvs lika länge som det tog för graviditeten) att byggas upp igen, minst:grin:

Mina magmuskler är fortfarande inte som de ska.

Men du får se det som såhär istället att du har en nyfödd go liten bebis att köra runt på i sommar, jag fick köra i snö med barnvagnen på oskottade vägar för att få komma ut i naturen och ibland letade jag ridvägar på kalhyggen med barnvagenn haha det säger en hel del om mitt ridsug:angel:
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Underbar bild!! :love:

Det påminner mig om att jag så gärna ville att Fengur skulle fått träffa vårt första barn. Jag hade ju honom i hela 18 år så han har varit med om allt jag varit med om mer eller mindre och en sån stor grej hade jag verkligen velat dela med honom...:(

Men men, han sitter där uppe och har koll på mig och allt som händer nu :)

Haha, ja det kan jag tänka mig. Jag får försöka hålla mig lugn trots att våren är här. Får nöja mig med att se honom under en annan ryttare och markarbeta honom istället. Han får en massa pussar varje dag också :p
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Det är nog väldigt individuellt. Jag har inte haft, varken under graviditeten eller efter födseln haft ont.

Jag kunde inte hålla mig, red igen efter två veckor. Tog det väldigt lugnt dock.
Jag kör hårt med min mor och lillens mormor, så henne tog vi med på barnvagnstur. Amma innan och efter!

Roligt med nya små!
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Underbar bild!! :love:

Det påminner mig om att jag så gärna ville att Fengur skulle fått träffa vårt första barn. Jag hade ju honom i hela 18 år så han har varit med om allt jag varit med om mer eller mindre och en sån stor grej hade jag verkligen velat dela med honom...:(

Men men, han sitter där uppe och har koll på mig och allt som händer nu :)

Haha, ja det kan jag tänka mig. Jag får försöka hålla mig lugn trots att våren är här. Får nöja mig med att se honom under en annan ryttare och markarbeta honom istället. Han får en massa pussar varje dag också :p

Och sen kan de hjälpa till, mata hästarna med morötter, bära höbalar och klippa gräset hihi
mms_img102678743_195738759.jpg
:love:

ja kan tänka mig det måste vara så tufft, tänkte på det idag att jag inte vet ens hur jag skulle kunna leva utan mina hästar, speciellt Thengill:cry:.
Men han finns där hos dig även om du inte ser honom och du har ju hans efter trädare nu iaf och de fick ju träffas.
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Det är nog väldigt individuellt. Jag har inte haft, varken under graviditeten eller efter födseln haft ont.

Jag kunde inte hålla mig, red igen efter två veckor. Tog det väldigt lugnt dock.
Jag kör hårt med min mor och lillens mormor, så henne tog vi med på barnvagnstur. Amma innan och efter!

Roligt med nya små!

Ja, det är säkert väldigt olika och säkert mycket beroende på hur förlossningen var. Det märks hur det blir för mig. Har haft en väldigt lugn graviditet hittills, det värsta har varit halsbränna:p så jag kanske får ett h*lvete efteråt istället, vem vet :)

I början blir det juändå lugna korta turer, har ju inte ridit min häst sen nyår så både jag och han behöver ta det lugnt den dagen vi ska sätta igång och då hoppas jag det funkar med "amma före och efter" och att bäbis vill vara hos sin pappa under tiden :)
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

dscn9211_193522200.jpg


Mamman på unghästen med:love:
Han har blivit så sjukt underbar och fin.
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Ja det är rätt tungt fortfarande och snart har det gått 2 veckor sen han vandrade ifrån mig...

Kan heller inte tänka mig ett liv utan hästarna. Har alltid sagt att det kommer bli grymt jobbigt den dagen det är dags för Fengur, och det var det. Han kommer alltid ha en av största delarna av mitt hjärta. Trodde ju inte det skulle hända förrän om 10 år kanske....

Jag älskar Laukur också, bättre bäbishäst kunde jag inte få och varken jag eller han kommer glömma vår fina Fengur :heart
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Ja, det är säkert väldigt olika och säkert mycket beroende på hur förlossningen var. Det märks hur det blir för mig. Har haft en väldigt lugn graviditet hittills, det värsta har varit halsbränna:p så jag kanske får ett h*lvete efteråt istället, vem vet :)

I början blir det juändå lugna korta turer, har ju inte ridit min häst sen nyår så både jag och han behöver ta det lugnt den dagen vi ska sätta igång och då hoppas jag det funkar med "amma före och efter" och att bäbis vill vara hos sin pappa under tiden :)

Det konstiga är ju att det inte verkar ha något med förlossningen att göra:confused: jag födde ju som sagt med kejsarsnitt o hade inga problem före det värsta jag hade var med halsbrännan typ.
var ute o gick promenader 30min varje dag och red till v 26.

det går säkert bra för dig.
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Det är nog väldigt individuellt. Jag har inte haft, varken under graviditeten eller efter födseln haft ont.

Jag kunde inte hålla mig, red igen efter två veckor. Tog det väldigt lugnt dock.
Jag kör hårt med min mor och lillens mormor, så henne tog vi med på barnvagnstur. Amma innan och efter!

Roligt med nya små!

Har 40mil till min sons mormor och morfar och 4mil till svärföräldrarna så jag har inte kunnat ta hjälp av någon annan än pappan.

föder man vanligt "kan" man ju rida efter 2 veckor men föder man med kejsarsnitt så får man inte rida förrän efter 6-8veckor eller om man haft problem med fogarna.
Jag kände i mitt ärr rätt tydligt hur det stramade första gången jag red + fick ont i fogarna.
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Nej det är ju tur du har din bebis häst och honom kommer du säkert älska lika(nästan) mycket som Fengur sen, den första hästen är något speciellt så den platsen kan nog ingen annan ta faktiskt men det är de som lärt oss allt och de som alltid kommer finnas med oss...
Jag hoppas min Thengill får finnas hos mig minst 15-20år till:love:han ska bli en gammal seg rackare om jag får bestämma.:p
så som din unghäst ska bli.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
16 428
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 869
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
14 736
Senast: mrkarisma
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 484
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra torrfoder
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp