Snål mindre bil med dragkrok

Den bästa bilen jag haft egentligen var nog Skoda Yeti. Den nytillverkas dock inte längre.

Diesel på vanlig, lugn landsväg kunde jag komma ner till 4,2. Den får dra 2000 kg släp, drar då ca 10-12.
Som begagnad, ligger den runt 60.000:- Väl värd sitt pris om man hittar rätt.

Ful dock.

Om du vill ha små bilar med dragkrok är det nästan lättast att kolla utbudet först (välj filter dragkrok på Blocket, lägger man sen till prisklass och mil under 20 000 och sitt eget län blir det ganska överskådligt antal annonser. Jag vill heller inte köpa privat eftersom jag är så himla okunnig så jag väljer att bara kolla på bilar från företag trots att man nog ekonomiskt tjänar på att köpa privat)

Skoda Fabia har jag sett med dragkrok t ex, och jag tror de är trevliga?
Jag hade Hyundai i30 förut, väldigt trevlig pendlarbil som har ett hjul i varje hörn och var otroligt stabil på vägen och skötte sig bra tills nu (vid 23 tusen mil) då den inte var så billig i reparationer längre.

Du behöver väl inte heller en bra dragbil om jag förstår rätt? Det är mer en lätt släpvagn med möbler eller jordsäckar än att dra tungt du söker? Inte dra hästtransport?
Nej inga djur ska dras på vagn efter, bara möbler, plankor och sånt som ska till tippen. Husfixgrejer. Jag lutar åt en Skoda Fabia just nu, kommer nog köpa från handlare för det känns säkrast.

Liknande trådar

Fordon ...och så kom den till slut, kanske inte exakt bleka dödens minut, men minuten när peugoten gav upp. Den rullade i drygt 40 000 mil och... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 589
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Blandraser och renraser