Bukefalos 28 år!

Snart är hoppet slut IGEN!

Sv: Snart är hoppet slut IGEN!

Får du för dig att köpa dyrare, så köp inte ruffwears med vibramsula. Det kunde varit kanonskor, om inte spännet satt precis över sporren :crazy: 600 kr/paret så man väntar ju sig lite bättre passform!
 
Sv: Snart är hoppet slut IGEN!

De har då suttit kvar under 3 h BC- bus i trädgården. Ganska tuffa tag...
 
Sv: Snart är hoppet slut IGEN!

De har då suttit kvar under 3 h BC- bus i trädgården. Ganska tuffa tag...

Låter ju väldigt bra, meningen med mina är att de ska sitta bra på promenader och kanske för en tur i skogen! Så blir nog en sväng till hööks när pengar har trillat in, får nöja mig med de andra så länge!! :)
 
Sv: Snart är hoppet slut IGEN!

Jag har precis köpt och börjat använda hööks hundskor för 229:-/4 st och de är tokbra!

Hur upplever du att fästet på snö och is är? Skorna låter riktigt intressant, för om de sitter de kvar på vilda BC-tassar så borde oddsen vara goda att de får sitta kvar på whippettassar.

Här ligger konditionsträningen bokstavligen lite för mycket på is just nu och gruset kommer inte att bli uppsopat förrän i mitten av maj (har de lovat), så jag känner mig nödd och tvungen att köpa skor till båda. Dessutom vill undvika förra årets trampdyneoperation när Dafne fick "grus i skon".
 
Sv: Snart är hoppet slut IGEN!

Hm, jag upplever att han har OK fäste på is, men inte jättebra. Snö har inte varit så aktuellt sen jag införskaffade dem, det är nästan barmark här! :love:

(Skorna köptes in för att skydda en skadad klo - hela kapseln åkte av så det är skydd 24/7 som gäller i flera veckor framöver:cry:)
 
Sv: Snart är hoppet slut IGEN!

Det skadar ju inte att testa! :) Vi har massor av snö och is kvar i skogen. Där det är preparerade spår är det halt som tusan och på mindre stigar och där det är ospårat är det täckt av snö.

Hoppas att klon läker fint!
 
Sv: Snart är hoppet slut IGEN!

Var iväg och köpte skorna idag!! Fösta försöket och det gick över förväntan att gå i dom faktiskt!! Och han travade, och busade även på asfalten!! :laugh: Helt underbart, de best spenderade pengarna på länge!! ;)


908829_10151339931396927_1237171602_n.jpg
 
Sv: Snart är hoppet slut IGEN!

Vad skönt! Minns den känslan när min bulle också prövade skor första gången. Så underbart!

Fin är han också, din pojke! :)
 
Sv: Snart är hoppet slut IGEN!

Ja, det känns så himla skönt att han faktiskt "vågar" röra sig. Innan så har han gått sakta och gått med skjuten rygg. Så jag ska leta massör så de får gå igenom honom, så hoppas jag att allt kommer lösa sig. Betyder det att jag är tvungen att ha skor på promenader så är jag nöjd så länge han är nöjd och glad!! :)
 
Sv: Snart är hoppet slut IGEN!

Vad skönt! Minns den känslan när min bulle också prövade skor första gången. Så underbart!

Fin är han också, din pojke! :)


Man borde kanske sälja med ett par skor när man köper sig en bulle!! Verkar vara många som har problem med fötterna på ett eller annat sätt. Så himla tråkigt.

Han är fin, men lite tunn. Han har ju inte kunnat rört sig speciellt mycket, så med skorna så hoppas jag på mer rörelse och att han kanske börja bygga på sig lite. Han är fortfarande lite "valpig" i kroppen tycker jag!! :P
 
Sv: Snart är hoppet slut IGEN!

Bullar är så himla söta :love:

Visst är dom :love: Brukar mest få höra hur fula dom är eller hur lustiga dom ser ut!! Hade sommargäster som gick förbi här hemma i påskhelgen, vi var ute i trädgården och dom frågade om dom fick fota honom för de tyckte han såg så himla lustig ut!!

Men alla brukar ändra uppfattning efter som har träffat han ordentligt, efter det kanske man kan tänka sig en bulle i alla fall :p Haha!!
 
Sv: Snart är hoppet slut IGEN!

Man borde kanske sälja med ett par skor när man köper sig en bulle!! Verkar vara många som har problem med fötterna på ett eller annat sätt. Så himla tråkigt.

Han är fin, men lite tunn. Han har ju inte kunnat rört sig speciellt mycket, så med skorna så hoppas jag på mer rörelse och att han kanske börja bygga på sig lite. Han är fortfarande lite "valpig" i kroppen tycker jag!! :P

Precis så är min vovve också. Obefintligt med muskler och lite skranglig. Och precis som din har han också skjutit rygg när han gått och likosm "smygit" fram utomhus :( Särskilt på grus men egentligen all annan underlag också. Det enda som funkat riktigt bra är gräs och snö :p
 
Sv: Snart är hoppet slut IGEN!

Precis så är min vovve också. Obefintligt med muskler och lite skranglig. Och precis som din har han också skjutit rygg när han gått och likosm "smygit" fram utomhus :( Särskilt på grus men egentligen all annan underlag också. Det enda som funkat riktigt bra är gräs och snö :p

Hur är det hämma? Har du mattor?
 
Sv: Snart är hoppet slut IGEN!

Hemma är det inga problem, det är när underlaget är ojämnt som det gör ont på honom. Vi har mattor ja :)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 271
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 353
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 642
Övr. Hund Ja, jag vet inte riktigt vad jag känner men allt börjar bara bli jobbigt nu. Bobby har ju som många vet problem med sina tassar, och han...
2
Svar
31
· Visningar
5 731
Senast: SandraM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp