Bukefalos 28 år!

Snart dags för byte av forumsystem

Just nu planerar jag att genomföra bytet av forumsystem någon gång denna vecka.

Det kommer att innebära att sidan inte är tillgänglig under bytet, exakt hur lång tid det tar är lite svårt att veta men jag hoppas att det tar kortare tid än ett dygn.

Så om ni inte kommer in på sidan vet ni vad det beror på.

Troligen kommer jag släppa in er så fort det är möjligt, vilket kan innebära att det kan gå lite långsamt i början och att vissa saker kanske inte fungerar till 100% på en gång. Sedan lär jag som vanligt lyssna på era synpunkter och genomföra ändringar och förbättringar så långt det är möjligt.

Saker och ting kommer se lite annorlunda ut och kanske fungera lite annorlunda, men jag som kört det nya systemet tycker helt klart att det är bättre än det gamla.

Tänk även på att moderatorerna kanske inte vet allt om hur det nya systemet fungerar, ge även dem en chans att lära sig att förstå allt nytt.
Vi får försöka hjälpas åt så gott vi kan för att bytet skall bli så lyckat som möjligt, det finns ingen återvändo.

Ställ gärna frågor eller tipsa andra om bra funktioner här på forumet Om Bukefalos.

Har ni frågor eller undringar redan nu är ni välkomna att lufta dem.
 
Det ser riktigt snyggt ut tycker jag! Det enda som jag saknar rejält och som jag hoppas fixas är att det inte på något sätt (med färg/fetstil) syns vilka trådar man läst eller svarat själv i.
 
Det ser riktigt snyggt ut tycker jag! Det enda som jag saknar rejält och som jag hoppas fixas är att det inte på något sätt (med färg/fetstil) syns vilka trådar man läst eller svarat själv i.

För mig är det en markering vid de trådar jag skrivit i.
 
Jo jag ser det, men de namnen stämmer inte med det gamla systemet. Bara undrade om det ska vara som förut eller vad som har hänt. Just eftersom många som varit här i X antal år och har skrivit mängder med inlägg står som Ny medlem. :)

Det har du rätt i. Kollade listan över de med flest inlägg och det är flertalet på den som står som "Ny medlem". Det måste ju vara fel.
 
Jättebra med snabba kommentarer runt allt nytt, tack för detta.
En del av de ni undrar över finns, vissa saker kommer ni troligen vänja er vid och framöver kommer ni säkert hitta ett och annat nytt som inte fanns i gamla systemet.
Uppdateringarna för användartitlar verkar ske lite pö om pö, ha tålamod. Gränserna för när man får de olika titlarna är ändrade, så är även kriterierna.
 
Jag kunde inte logga in först då jag alltid är inloggad så jag kom inte ihåg mitt lösenord. Försökte lösa det med ett mejl som man kunde förut men fick inget mejl alls :confused: sen hittade jag gamla lösenordet så det löste sig ändå.
 
Finns det någon inställning hur många inlägg som ska visas per sida?
Mina gamla inställningar verkar inte hängt med för nu visas ca 5 inlägg per sida och hittar inte var man kan ställa in det heller...

edit: Verkar vara lite fler inlägg per sida, ca 20, än vad det först verkade som. Men jag upplever det ändå som det är färre än tidigare.
 
Jättebra med snabba kommentarer runt allt nytt, tack för detta.
En del av de ni undrar över finns, vissa saker kommer ni troligen vänja er vid och framöver kommer ni säkert hitta ett och annat nytt som inte fanns i gamla systemet.
Uppdateringarna för användartitlar verkar ske lite pö om pö, ha tålamod. Gränserna för när man får de olika titlarna är ändrade, så är även kriterierna.
Finns det någonstans att se vad som krävs för de olika titlarna?
 
Under notiser ser man att man får troféer för vissa antal inlägg resp vissa antal år.
Jo, men inte vad som ger titlarna? Eller är det poängen man får som ersatt inläggen, alltså 10'000 poäng nu motsvarar tidigare 10'000 inlägg, dvs hästmänniska?

Vill även tillägga att jag ÄLSKAR att man får notiser om när någon citerat ens inlägg! :D
 
Har någon hittat hur man taggar en person? Det hoppades jag skulle finnas med och tydligen gör det det. Men jag hittar inte var.
 
Mina lästa trådar verkar inte hänga med från tidigare versionen, men i de trådar jag läst nu i nya versionen så fungerar länken.

Däremot så verkar inte de trådar jag skriver i bli bevakade även fast det är ikryssat i inställningar? Men det kommer upp notiser.
 
Jag har försökt stänga av det mesta när det gäller notiser, tycker mest det verkar irriterande :D
Haha jag hatade att man var tvungen att komma ihåg vilka trådar man skrivit i för att kolla om man fått svar tidigare, speciellt på forumdelar man besökte sällan... Så jag är mycket glad över denna funktion! :D

Gällande taggning är det väl @ framför namnet som gäller? @mandalaki t.ex?
 
Jag kunde inte logga in först då jag alltid är inloggad så jag kom inte ihåg mitt lösenord. Försökte lösa det med ett mejl som man kunde förut men fick inget mejl alls :confused: sen hittade jag gamla lösenordet så det löste sig ändå.
Tack för det inlägget, jag har glömt slå på mailen, har haft den avstängd under testningen. Skall försöka slå på den nu, hoppas det inte segar ihop totalt nu, bara.:o
 
Finns det någon inställning hur många inlägg som ska visas per sida?
Mina gamla inställningar verkar inte hängt med för nu visas ca 5 inlägg per sida och hittar inte var man kan ställa in det heller...

edit: Verkar vara lite fler inlägg per sida, ca 20, än vad det först verkade som. Men jag upplever det ändå som det är färre än tidigare.
20 inlägg är standard.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
2
· Visningar
368
Senast: tott
·
  • Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 115
Senast: Wille
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 447
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
450
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp