Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Det visste jag inte, får ta och kika efter dom då.
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Hihi, jag vill ju ha hem Phigalle vilket betyder att jag måste skaffa mej en häst till så han slipper gå ensam.
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Oj...grattis..vad roligt att du hittat en äntligen :bump:.

*lakrits springer genast och läser på hemsidan*
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Tack,tack hoppas bara på att vi får en lika fin kontakt som jag har med Phigalle med!
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Här kommer föresten bilderna från annonsen då han är två år.

ricky2.jpg

ricky1.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Vad fin han är. Blir nog en toppenhäst ;)

Jag hoppas det. Jag kan faktiskt inte sluta tänka på honom, jag som träffade honom för första gången igår och ska även träffa honom i morgon igen. Men jag bara tänker,tänker hela tiden på honom, det går inte att sluta! Tom sambon längtar så att han är ute i vårat egna stall och varit där nu ett par timmar och bygger på en tredje box då vi kommer ha en två-årigt quartersto här i två veckor.

:love:Ricky:love:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Gick han hos J sommaren 2007?
I så fall har jag pratat med din häst :D;)
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

stämmer bra det. Vad sa han?? :DHur var han, vet att han var väldigt hingstig då.
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

ojdå, här händer det grejjer.

Nytt jobb och ny häst. GRATTIS! :banana:
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Hihihi...han sa väl inte så mycket...inte mer än "mys med mig".

Nae..han gick i samma hage som en väns häst..de var en flock valackar och hingstar samt att vi skulle kolla på en till salu häst..och jag tror minsann J nämnde att han var till salu redan då .
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Jag hoppas det. Jag kan faktiskt inte sluta tänka på honom, jag som träffade honom för första gången igår och ska även träffa honom i morgon igen. Men jag bara tänker,tänker hela tiden på honom, det går inte att sluta! Tom sambon längtar så att han är ute i vårat egna stall och varit där nu ett par timmar och bygger på en tredje box då vi kommer ha en två-årigt quartersto här i två veckor.

:love:Ricky:love:

Men.. Vad fin vad har han för stam. måste jag leta i andra trådar kan du inte berätta här. Han är jätte fin. Vad roligt då måste du vara med på appaloosa tävlingarna sen.:banana:
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Men.. Vad fin vad har han för stam. måste jag leta i andra trådar kan du inte berätta här. Han är jätte fin. Vad roligt då måste du vara med på appaloosa tävlingarna sen.:banana:

Han är efter BH Enterprise och mamman är Qar Jessa Rev.

Detta med appaloosatävlingar låter kul:)
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Ja han var nog klapphingst då. Kul att han vekade vilja mysa, han ser ut som en riktigt myshäst.

Kan inte sluta tänka på honom, jag fattar inte detta:confused: Då måste det ju vara rätt häst. Kan man bli så dum att man fantiserar om än den ena skogspromenaden eller bara att se mina underbaringar utanför fönstret i MIN hage? Är jag inte lite väl gammal för att fundera på vilken färg han passar i till grimma,täcke och senare tävlingspad:confused::confused: Jag blir inte klok på mej själv!

Igår sa sambon att han skulle vara med nästan alla dagar i veckan i stallet och att han kan ta hand om Ricky helt själv. Men nej nej vi får väl samsas sa jag. Han planerar att förbättra stallet, gå med i SWR och fodra och släppa ut dom varje morgon innan jobbet så han får vara istallet själv utan att jag lägger mej i. Oj vad hästfrälst han har blivit sambon min sedan vi var på Jultorp ranch och ännu värre sedan han mötte Ricky. Även om han ställer Phigalle som gud över alla andra hästar som finns för det finns egentligen ingen bättre häst än han enligt honom.

Idag ska jag åka och hällsa på Ricky igen!:bump::bump:
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

ojdå, här händer det grejjer.

Nytt jobb och ny häst. GRATTIS! :banana:

tack! Jag älskar verkligen mitt nya jobb,trivs så underbart mkt hela mitt liv är underbart nu...äntligen efter många jobbiga år. Och vad är det för fel på mej när jag längtar så jag får ont i magen efter en häst jag träffat en gång?
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Det är nog inget större fel på dig. Klart man längtar. Kika med kritiska ögon idag och se om du kanske ser vad som är mindre bra med han. Hittar du inget så är det bara att köra på.
När blev han kastrerad?
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Jag tror det var ganska sent. juni/juli förra året då han var 2.

Jag tänkte borsta och greja med honom lite innan kontraktskrivnningen hoppas på bättre väder till senare eftermiddag så vi kan ta en promenad med honom, har fixat barnvagn så det blir lugnare denna gången med.
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

jag ska ringa och fråga så fort barnen lagt sej för att sova middag blir så mkt lättare att ringa då.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
12 013
Senast: Juli0a
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 400
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 494
Senast: s957
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
21 177

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp