Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Fråga om du kan sitta upp och känna på han några minuter.
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Nä de är nog ingen bra ide. när dom inte känner varandra än. Cindy ta de i din egen takt. De har ju gått så bra med din arab.
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Det är väl ingen som känner hästar som man provrider. Hon provred ju Imre tex.
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Det är väl ingen som känner hästar som man provrider. Hon provred ju Imre tex.

Jo men hästen är ju inte sutten på sen förra sommaren. Man kan förstöra rätt mkt om de går snett bara för man vill provrida en insutten häst. de är de många inte förstår så får dom ta till proffshjälp och slänga ut en jäkla massa pengar sen. Då är de bättre den som har suttit in hästen sätter sig på den de första gångerna för hon vet ju inte vilka signaler han lärt sig eller hur.
Hon fixar nog de där bra själv.
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Det är väl ingen som känner hästar som man provrider. Hon provred ju Imre tex.

Och Imre gick det ju verkligen inte bra med:cry: Hans stenhårda temprament passade mej inte alls. Kände ingen samspelhet.
Med Ricky så känns det redan rätt. Men jag ska ju träffa honom idag och se om det känns lika rätt fortfarande.

I månads så tog jag och kände och klappade över honom och det enda var väl att han var lite lite skygg om öronen men det var Phigalle med när jag köpte honom och det är ju inget nu, brukar hänga repet på hans öra och han står snällt och väntar -snälla matte kan du ta bort det nu?

Ska känna igenom honom lite mer idag som sagt.
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Nä de är nog ingen bra ide. när dom inte känner varandra än. Cindy ta de i din egen takt. De har ju gått så bra med din arab.

och vilken underbar häst det blev sedan min Phigalle:love:
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

ja gör det, vi höres!
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Nu är handpenningen lagd och efter vetrinärbesiktning så får jag hem honom nästa vecka och jag har honom på två veckors öppet köp. Jag vet inte hur jag ska klara av att vänta så länge men jag fick komma och hällsa på om jag ville innan.

Idag så hämtade jag och Jonas honom i hagen och tog in honom. Av med täcket och sedan borstade jag honom medans vi frågade ut ägaren om allt möjligt. Jag märkte rätt fort att han var känslig för kraftiga borstar att han ville gärna stå och rycka lite vid någon hov när jag krattsade dom och att han var lite känslig och skygg vid huvudet men lugnade sej om jag andvände händerna istället för att få bort leran på lortgrisen.

Sedan gick jag och Jonas på en tur själva och han var väldigt uppmärksam på mej och saktade va på stegen när jag gjorde det och länge jättefint när jag gick på. Flyttade sej lätt likasom att backa. Vi hade en jätte mysig promenad och han var coollugn hela tiden.
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

:love:Han heter BH Gone Electric "Ricky" :love:
Kort tagna ikväll.
ricky0011-1.jpg

ricky0033-1.jpg

ricky0044.jpg
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Jag vet, blev själv förvånad hur liten jag ser ut men han verkar inte så jätte när man grejar med honom från marken iaf. Jag är 155 och han ska vara runt 147..om han då inte växt.
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Jag vet, blev själv förvånad hur liten jag ser ut men han verkar inte så jätte när man grejar med honom från marken iaf. Jag är 155 och han ska vara runt 147..om han då inte växt.
Men tänk på attvägen lutar.
Han är kralli och fin.
Känslig när du borstar är han nog för att de är mkt fullblod i dessa hästar dom är ju mer tunna i huden. Ja liksom din arabkille.
Vad roligt hoppas allt går bra på besiktningen. Ni e fina ihop.;)
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Men tänk på attvägen lutar.
Han är kralli och fin.
Känslig när du borstar är han nog för att de är mkt fullblod i dessa hästar dom är ju mer tunna i huden. Ja liksom din arabkille.
Vad roligt hoppas allt går bra på besiktningen. Ni e fina ihop.;)

Många hästar fäller eller har börjat fälla sin vinterpäls och då kan dom bli känsliga också ;)
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

tack tack, hoppas bara han inte blir för stor för mej. Även om han och Phigalle är lika höga så är det stoooor skillnad kroppsmässigt. Vetbes blir förhoppnigsvis tis eller fredag nästa vecka och hoppas på att ta hem honom till nästa helg.
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Det hade jag ingen tanke på tack för tippset!
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Nu är till frågan hur ska jag omvandla hans foderstat? Hitills har han gått på fritillgång på hösilage enbart. Jag fodrar med hö, det får man väl se hur mkt han behöver? Och hur mkt kraft han ska ha. Har dock inget analyserat hö från den skörden jag köper ifrån.
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

GRATTIS GRATTIS till appaloosa köpet!
och vällkommen in i det underbara Appaloosa träsket :banana:
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
11 981
Senast: Juli0a
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 400
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 494
Senast: s957
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
21 176

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp