Snart vågar jag le igen!

Sv: Snart vågar jag le igen!

Nej det är ju så :(.

Samtidigt som jag är glad så blir jag ledsen, eftersom jag vet att det finns så många som faktiskt inte har råd att gå till tandläkaren. Jag var själv i den sitsen tidigare och vet hur det känns. Gång på gång fick jag ringa tandläkaren och be om penecillin för bölder, för att sen samla pengar ett tag för att ha råd att laga eller dra ut en tand (som sen ändå gick sönder igen). Många gånger är det ju just det ekonomiska som sätter stopp...

Att jag har möjlighet att få rätt på mina tänder är för att jag har sk grönt kort, vilket innebär att min tandvård går på högkostnadskortet för vanlig sjukvård.
 
Sv: Snart vågar jag le igen!

Jag tycker faktiskt att det är helt sjukt att tandvård inte räknas till sjukvård.

Det blir ju liksom dåligt utan...
 
Sv: Snart vågar jag le igen!

Tihiii...nästa vecka kan jag bjuda på en bild! Två tänder till gjordes vid igår och på måndag ska de sista två fixas i överkäken! :love:

Redan nu ler jag mycket, vilket folk lägger märke till samt kommenterar och det känns så fantastiskt bra!

Herrejäklar vad snygg jag blir! ;)
 
Sv: Snart vågar jag le igen!

Har följt dej i "smyg", och kan bara säga att jag är jäkligt glad för din skull!! Härligt att du kan le igen:love:


/LL
 
Sv: Snart vågar jag le igen!

Hihihi! Idag plågades jag i två timmar...dom hade ett återbud efter mig så varför inte liksom? Tre tänder fixades varav en fotfyllning (syns en liten glugg till vänster, ska på en krona framöver) där tandis hittade en massa mysigt var och annat äckel. Örk...:crazy:

Urkass bild, men tjo, le lite kan jag ändå! :) Vänster sida hänger fortfarande inte riktigt med efter all bedövning...

Snapshot_20121112_4.JPG


Det må vara "inget" för många det här, men för de som känner mig väl och vet hur jag sett ut är det ett smärre mirakel det här...
 
Sv: Snart vågar jag le igen!

Fantastiskt att du får det lagat efter olyckan.
Det blir ju jättefint och sedan så kommer du att se alldeles hel ut.
 
Sv: Snart vågar jag le igen!

Vad fin du är. Har med följt dig lite i smyg och är väldigt glad för din skull.
 
Sv: Snart vågar jag le igen!

Heja gumman! Smile! :D:D:D
Yeej! Och nu kan jag le ordentligt, för nu har bedövningen släppt :D.

Och med det kom smärtan...aaaaaaaj! :crazy: Jag fick order av tandläkaren om att ta det lugnt pga inflammationen, jo men tjenare liksom. Jag cyklade direkt därifrån till stallet (ca 4 km), mockade tre boxar, bar vatten, fixade höpåsar mm. Inte helt genomtänkt! Och det straffar sig nu... Men imorgon får jag hjälp!

En rolig grej till har hänt i mitt något kaotiska (men väldigt roliga :D ) liv. Nästa vecka börjar jag med praktik via kommunen några timmar i veckan - i en ridsportsaffär! :bump:
 
Sv: Snart vågar jag le igen!

Tack! :love: Ber återigen om ursäkt för bilen som är av usel kvalite...kunde ju tagit en bättre idag men jag glömde :p.
Alla jag känner som ser mig nu ser ut så här :eek:. Boendestödet började snörvla i förmiddags och fick fram nånting som nog skulle tolkas som "du är så fiiin!". Nu gör jag ingenting annat än och ler. Träningsvärk i ansiktet - jajamen!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 679
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Skapade mig ett anonymt namn här på buke för att kunna skriva öppet utan att någon känner igen mig. Mitt problem är att jag tycks...
2
Svar
36
· Visningar
2 686
Senast: Squie
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 487
Senast: AlmostEasy
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 840
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp