Snygga knoppar?!?

Sv: Snygga knoppar?!?

En fux med vita tecken då? :D

...Allt beror ju iofs på hur snyggt knopparna är gjorda. Finns det inte nån slags "rulle" som man liksom knäpper på knoppen (ungefär som sånna där reflexer som man sätta på armarna, om det är någon som förstår vad jag menar)?

malu
 
Sv: Snygga knoppar?!?

Jag har också sånna ljusbruna ganska tjocka gummiband som är hur hållbara och elastiska som helst!

Har för mig att det stod willab på påsen (ser deras märke i huvudet framför mig iaf) och köpte dom i en "riktig ridsportbutik"
 
Sv: Re: Snygga knoppar?!?

Va? Är det verkligen ett krav?
Jag tycker iaf att det känns dumt. Kände mig som en alien på första riktiga dressyrtävlingen med mina Graningestövlar, allroundsadel och oflätad häst. :p Nu flätar jag hästen och använder skor med shortchaps, så det känns lite bättre! ;)
 
Sv: Re: Snygga knoppar?!?

grym skrev:
Jag har sett hästar de senaste nu som har väldigt stora och få knoppar på halsen som liksom ligger ner....och de är skitsnyggt :love:men jag fattar inte riktigt hur dom gör....syr dom flätorna... :confused:Nån som vet.... :)

Snyggast i pannluggen tycker jag är när man har gjort en "inbakad" fläta (australiensisk lr nåt :confused:) :d

Oh jaa det är snyggt! Fattar inte heller hur man gör? Men här är en bild iallafall: http://www.newforest.dk/photogallery/baron4.jpg (Och hur läcker är inte ponnyn dessutom? ;) ) Den där har dessutom såna där vita pluppar i luggflätan som någon frågade om för ett tag sedan...
 
Sv: Snygga knoppar?!?

Oh gud vad jag skulle vilja kunna göra sådana knoppar!!! Det är bara så otroligt snyggt!!!

Vad gulligt det var att stjärnan i pannan såg ut precis som ett hjärta när flätan gick ner!
 
Sv: Snygga knoppar?!?

Visst är det snyggt?! Jag vill också kunna...haha Men den har ett hjärta på riktigt, det är inte flätan... :)
 
Sv: Snygga knoppar?!?

Vet du vad tråden hette eller var den fet och av läder? Måste hitta tråd, finns ju ingen bra. Men det borde dom ju veta om man går in i en "sy affär" :p
Mattias Jonsson red väl på kval till dressyr-kvaliten på en Royal häst? Fuxen. :)
 
Sv: Snygga knoppar?!?

Jag har inte hittat den i Sverige, tror bara den finns i holland. Är det Don Dorn du menar så fall?
 
Sv: Snygga knoppar?!?

Hur menar ni med inbakad pannlugg? Forstar inte riktigt hur ni menar..? :confused: Nagon som har bild?
 
Sv: Snygga knoppar?!?

man börjar fläta pannluggen längst upp mot halsen till och gör en inbakad fläta ned mot pannan på hästen, avslutningen blir till en vanlig fläta som man rullar ihop till en knopp i pannan på hästen.
 
Sv: Snygga knoppar?!?

man börjar fläta pannluggen längst upp mot halsen till och gör en inbakad fläta ned mot pannan på hästen, avslutningen blir till en vanlig fläta som man rullar ihop till en knopp i pannan på hästen.

och så ser det ut såhär när man är klar :idea:

http://groups.msn.com/_Secure/0ZwCGDisf2U1Aq7b3y1zxOxuGpvfzhWFQ3DZevstLM!Nsi!sTQ0hKKGTPrkPc7*uh4JdegXBunb99rsbZSAf!CSQjU67L57DehsTSWE2m*2tvVA0E83p5Mu1JydUEsgjoFtFPYe4UBlTiJ6uzGsTMaw/V%C3%A4rldens%20vackraste%20h%C3%A4st!.JPG?dc=4675611351833218612

oj nu blev det helkonstigt men men, det går att klicka på texten iaf :angel: det här med datorer :crazy:
 
Sv: Snygga knoppar?!?

Puttar upp den här tråden lite.

Det här med att sy, hur gör man?
Bara typ snurrar tråden runt knoppen eller trär man igenom lite hur som? Är inte det ett himla pill att få bort sedan? :D

Mina knoppar bli så spretiga:crazy: hårstrån som petar ut överallt:crazy: Tips någon?
 
Sv: Snygga knoppar?!?

Hej På Dig!
Ett tips är att när du flätar för att få flätan riktigt hård (det är A och O för att få snygga knoppar) så fläta under i från, alltså fläta omvänt då blir det hårdare. Jag har massor av erfarenhet har jobbat som tävlings häst skötare åt Pether & Per för om åren. Hoppas detta gör det lättare för dig.
Mvh/Mindy:D
 
Sv: Snygga knoppar?!?

Japp andvänd hårgelé i sammband med själva flätnings fasen det funkar alltid.
Mvh/Mindy
 
Sv: Snygga knoppar?!?

varför skulle det bli hårdare då? nyfiken:)

ju hårdare man flätar desto hårdare bli ju flätan även om man flätar åt "rätt" håll.......
 
Sv: Snygga knoppar?!?

Men ta inte för mkt eller fel sort :crazy: det gjorde en kompis på NM, skitfina knoppar blev det men så fort hästen skakade på sig gled alla flätorna ur...
 
Sv: Snygga knoppar?!?

Jo visst du har rätt om flättningen men när du flätar under ifrån får de en annan stadga än vänligt och lägger sig inte lika lätt och blir "tunga" och nej det ska vara en klistrig hår gelé.. Och om det är tävling fler dagar så gör alltid nya knoppar.. Hästar tycker inte i regel inte om att sova i dom och sen blir de hemskt fulla dan efter.
 
Sv: Snygga knoppar?!?

vilket märke på hår gele använder du? Jag har provat lite olika men hittar inget som jag tycker är riktigt riktigt bra?

när du flätar underifrån, står du på andra sidan eller du dtår på den vanliga men bara tänker lite annorlunda? ( haha fattar du vad jag menar?
 
Senast ändrad:
Sv: Snygga knoppar?!?

Litet instick i diskusionen bara; Den är tråden är flera år gammal, det är roligt att den vaknat till liv igen men nu behöver inte just JAG hjälp med knoppningen längre. Det har blivit en hel del av den varan sen tråden skapades ;)

Malu
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 240
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg (Nej, inte en lång mansperson, en lång hästmaaan. Vi är på ett hästforum! :D) Jag har en PRE, med lång man. Inte jättetjock, men räcker...
Svar
8
· Visningar
1 356
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 572
Senast: cewe
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
432
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp