Snygga knoppar?!?

Sv: Snygga knoppar?!?

Ja men de blir inte stående knoppar utan de ligger ner men inte så att de blir "tunga" vet inte riktigt hur jag ska förklara bättre. Efter du har flätat så sätter du en gimmi snodd längst ner ordentligt och virrar in de sista resterande spretet innan för gummi snodden sen tar jag alltid två för att vara säker på att de håller och virar ett varv ner till på flätan sen håller jag gummi snodden som en triangel samtidigt som jag rullar upp flätan och fäster runt hela knoppen på så sätt så låser du med gummi snoden eftersom den hamnar i mitten. Så du viker alltså inte eller syr knoppen. Är bättre på att göra detta praktiskt än att förklara märker jag men men.. Hoppas du fattar mer nu..
 
Sv: Snygga knoppar?!?

har andvänt salongs märken Björn Axén samt Redken mm Nej du står på samma sida som mannen men du flätar omvänt fattar du nu:rofl:
 
Sv: Snygga knoppar?!?

Du gör dina knoppar precis som jag, fast du har två gummisnoddar.

Jag börjar flätan högt upp, nära "andra sidan" på halsen och får samma resultat som du skulle jag tro :idea:
 
Senast ändrad:
Sv: Snygga knoppar?!?

Vilken otroligt rolig tråd :D

Uppskattar den mycket!

*kl
Min häst har nämligen tjock man, håller på och sparar ut den också, så den när lite nedanför halsen. Går det att göra snygga knoppar på en så lång man?
Jag har aldrig vart en expert på knoppar direkt, men på klubbmästerskapen i dressyr vill jag verkligen ha det. han har musklat sig så fint i halsen nu också och då vill man ju visa det :angel:
hihi. jag vet inte vad det är med mörka hästar och knoppar, men det är faktiskt den snyggaste färgen på häst med knoppad man tycker jag :love:
 
Sv: Snygga knoppar?!?

Om manen är så lång är det nästan omöjligt att göra snygga knoppar.
Men med ardennerfläta blir det jättesnyggt! :bump:
 
Sv: Snygga knoppar?!?

*kl*

Min ena häst har tunn (normal) man på nedre halvan av halsen och "ponny-tjock" på övre halvan. Är det NÅGON som har bra tips på hur jag ska få till snygga knoppar på henne?? Det går inte att rycka hennes man, hon HATAR det, kan man tunna ut på något annat sätt?

Tack på förhand! :bow:
 
Sv: Snygga knoppar?!?

*KL*
Om man syr fast knopparna så sitter de en hel helg o går att forma mkt bättre.
 
Sv: Snygga knoppar?!?

ardennerfläta :o ?? Vad är detta?
Är det en sån som går längst ner i manen bara?
Men jag vill ha knoppar :devil: morr
 
Sv: Snygga knoppar?!?

nej, det är en inbakad fläta som går längs mankammen - jättesnyggt är det.

vill du ha (snygga) knoppar föreslår jag att du klipper och rycker manen till lagom längd och tjocklek...
 
Sv: Snygga knoppar?!?

När jag skulle tävla en liten tävling på mitt russ så blev knopparna inte så bra för hennes man ticker ut så det blev lite mer tofsar en knoppar. Och jag var bara 10 och jag kom 5:a av 27 vuxna:)
 
Sv: Snygga knoppar?!?

:cry: Över min döda kropp, när jag väntat i två år på att den ska växa ut :cry:
 
Sv: Snygga knoppar?!?

Tunna ur manen med en uttunningssax- men från undersidan... Håll sedan efter den ofta. Det blir mkt enklare då...

Om du ska på samma tävling som min snart så kan jag ta med saxen och fixa.. hihi...
 
Sv: Snygga knoppar?!?

Min kära ponny, el ja ponnyn jag brukar tävla, har också ganska tjock man, dock inte särskilt bångstyrig... Brukar passa på att knoppa medan manen fortfarande é blöt efter att ha duschat henne. Funkar ganska bra:smirk: Fast sen blir dom väl lite större än vad man egentligen skulle vilja ha dom... Men ser iaf bra ut på lite avstånd:banana:
 
Sv: Snygga knoppar?!?

ja det går att tunna ur.. Använd trimkniv och dit tålamod kanske en brems om du verkligen måste rycka ur lite ändå. Lycka till! Vill man bli fin får man lida pin..
 
Sv: Snygga knoppar?!?

Att låta knopparna sitta en hel helg är ints så behagligt för hästen dessutom blir det alltid bättre resultat och snyggare att knoppa om varje dag.
 
Sv: Snygga knoppar?!?

jag har fått lära mig att göra FLYINGE knoppar på skolan:smirk: och man måste rycka manen annars är det bara att lägga ner knoppandet.. Du får absolut inte klippa manen..

Man blöter manen och gör en fin bena och flätar en fläta och använder bara 1 gummiband på hela knoppen..:p Det är komplicerat att förklara såhär men man rullar upp den och det gäller att ha tecknik..:/ Det är svårt i början men man lär sig..:) Dom bli jätte snygga
 
Sv: Snygga knoppar?!?

Hej.. äntligen fick jag ett namn på de knoppar jag gör.. Har försökt förklara för några på den här tråden och tror att de förstått.. det ända skillnande för mig är att jag använder nån extra snodd så att jag är säker att de håller ordentligt. Tack för att du sa namnet..
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 246
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg (Nej, inte en lång mansperson, en lång hästmaaan. Vi är på ett hästforum! :D) Jag har en PRE, med lång man. Inte jättetjock, men räcker...
Svar
8
· Visningar
1 357
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 575
Senast: cewe
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
434
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp