chio

Trådstartare
Inspirerad av semmeltråden...

Vad har ni för favoritsötsaker/efterrätter/bakverk etc....?

Jag är extra förtjust i vaniljpannacotta, marängswisch, wienerbröd samt budapestbakelse.

:d:D
 
Sv: Sötsaker

Måste man välja?

Belgisk chokladtårta. Det går bara ner små bitar med en klick grädde :d
 
Sv: Sötsaker

Fransk chokladtårta, ananaspaj, kolapaj med lingon, äppelpaj med mandelmassa och mycket mer.
 
Sv: Sötsaker

Mina favoriter är Budapest med mandarinbitar i, chokladpudding med grädde, kladdkaka med grädde och äpple - rabarber - och blåbärspaj med vaniljsås.
 
Sv: Sötsaker

Losgodis ... och sa semlor sa klart:D Jag gillar paj med farska bar, mycket bar, men ar egentligen inte sa mycket for efterratter. Utom semlor forstass.:d
 
Sv: Sötsaker

Kan väl försöka räkna upp ;) : Marängsviss, prinsesstårta, amerikansk äppelpaj (med MASSOR av kanel och brunt socker inuti :d), chokladmousse/hallontårta, Leilas cheesecake...
 
Sv: Sötsaker

Mina glutenfria kanel och saffranscupcakes förstås!

dsc_0313_52cdb0599606ee1266a49073.jpg
 
Sv: Sötsaker

Går det att få receptet? :d

*kl*

Tårta, av alla slag. Helst hemgjord banantårta.

Allt med grädde brukar gå ner utan bekymmer.
 
Sv: Sötsaker

Pinocchiotårta. Det är väl mest barn som äter det men fuck that, så gott.
I övrigt slår äppel/smulpaj med vaniljsås det mesta här i livet.
 
Sv: Sötsaker

Bärpaj med kvarg- eller gräddfilsfyllning serverad med vaniljsås.

Chokladbollar

Kladdkaka med grädde

Eton mess
 
Sv: Sötsaker

Självklart!

Jag har kommit fram till receptet själv och detta är versionen jag skrivit ned, men det går att höfta lite! Det blir 6 normalstora:

Recept:

1/2 dl Kokosmjöl
1/2 dl socker
2 ägg
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1/2 dl mjölk
50g smör
Kanel och hallon

Vispa ägg och socker poröst, tillsätt de torra ingredienserna. Smält smöret. Lägg de frysta hallonen i det smälta smöret så tinar de lite grann. Tillsätt mjölk och smör, vispa upp och klicka i formarna. Ställ in mitt i ugnen i ca 15-20 min (200 grader). Var generös med smeten, de sväller inte så mycket.

Frosting:

50g smör
Massor med florsocker (typ 5 dl, men vem orkar räkna...?)
Saffranessens (finns i bakhyllan, står bland karamellfärgen)
 
Sv: Sötsaker

Jag är väldigt förtjust i hallon och saltlakrits. Glass, parfait, smågodis... ja, förresten har jag kokat sylt på hallon och turkisk peppar också som man hade kunnat äta med sked.

Marängswiss är också himla gott, även om jag inte är överförtjust i bananer... men det går ju rätt lätt att ersätta med något godare :)
 
Sv: Sötsaker

Morotskaka, toscakaka och rabarbermuffins är sådant jag verkligen gillar, annars går det lite i vågor.

Men choklad skulle jag gärna äta varje dag! Nötchoklad, mintchoklad, mörk choklad... :d
 
Sv: Sötsaker

Macarons, äppelpaj, blåbärspaj, panna cotta och creme brulee (vet att det stavas annorlunda, men paddan har inga sådana finesser) är nog mina topp 5. Semlor slinker också ner, men det är typ det enda med grädde jag tycker är gott. Tårtor, Budapestbakelser mår jag bara illa av!
 
Sv: Sötsaker

Lägger till cheesecake i alla dess olika smaker, dom flesta brukar smaka gott.
Och så morotskaka! Hägges morotskaka i butik är supergod :d
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har väldigt torr hy, speciellt just nu när jag använder differin (en retinoid). Har en bra hudvårdsrutin som motverkar detta och det...
Svar
15
· Visningar
827
Senast: tuaphua
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 527
Senast: fejko
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
14 246
Senast: mrkarisma
·
Hundavel & Ras Hjälp mig att klura på raser! Pappa har nu precis gått i pension, och de vill nu ha hund på heltid. Jag hade en Australisk terrier som...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
7 174
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp