Solskydd för barn

Emtherlia

Trådstartare
Vad använder ni för solskydd på era barn? Jag tycker alla är så kletiga och inte sjunker in ordentligt.

Har ni någon favorit som är lite bättre?
 
Vad använder ni för solskydd på era barn? Jag tycker alla är så kletiga och inte sjunker in ordentligt.

Har ni någon favorit som är lite bättre?

Det där är ju ett gissel. De som är minst kletiga och sjunker in bäst innehåller oftast
nanopartiklar och annat mindre skoj. Fysikaliska solskydd är bäst för barnen och för miljön och haven men har nackdelen (eller ”nackdelen”) att de inte sjunker in i huden lika bra.

Vi har haft Eco-cosmetics när barnen börjat ha solkräm på sig. Nu skickade vi med en annan till förskolan som vi hade hemma, men måste ta tag i att kolla upp vilken vi ska köpa.
 
Just ja! Den vi haft till barnen när de blivit lite äldre och som nu är på förskolan är La Roche-Posay Anthelios 50+. Den är fri från allergiframkallande ämnen, hormonstörande ämnen och nanopartiklar. Vi tycker att den är lätt att smörja in. Men vi kanske inte är bäst på att avgöra det eftersom vi inte jämfört med någon superlätt med nanopartiklar.
 
Just ja! Den vi haft till barnen när de blivit lite äldre och som nu är på förskolan är La Roche-Posay Anthelios 50+. Den är fri från allergiframkallande ämnen, hormonstörande ämnen och nanopartiklar. Vi tycker att den är lätt att smörja in. Men vi kanske inte är bäst på att avgöra det eftersom vi inte jämfört med någon superlätt med nanopartiklar.
Den har vi med! Tycker den är bra!
 
Screenshot_2022-04-28-13-01-34-614_com.android.chrome.jpg


Denna använder vi på barnen. Toppenbra!
 
Vi också, fast den med gul text som är specifikt för barn (och lite mer vattenresistent än den på bilden ovan tror jag).
Samma här. Oslagbart bästa, klarar timmar i vatten utan att ge efter och ger inga utslag, kliar inte och är helt fenomenalt bra jämfört med övriga vi provat.
 
Evy eller Eucerin kids mineral sunlotion vanligtvis. Hon blir dock vit av Eucerinen så det är lite jobbigt.
 
Just ja! Den vi haft till barnen när de blivit lite äldre och som nu är på förskolan är La Roche-Posay Anthelios 50+. Den är fri från allergiframkallande ämnen, hormonstörande ämnen och nanopartiklar. Vi tycker att den är lätt att smörja in. Men vi kanske inte är bäst på att avgöra det eftersom vi inte jämfört med någon superlätt med nanopartiklar.

Tack för tips! :)
 
Använder La Roche-Posay Anthelios och EVY kids. Barnen har varsin favorit så de brukar få den de själva gillar mest. Enklast så.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
7 576
Senast: Soapbubble
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 251
Övr. Barn Då var det dags att införskaffa årets solkrämer. Har ni några favoriter och föredrar ni sån man smörjer på eller sån man sprayar? Vi...
Svar
13
· Visningar
964
Senast: Milosari
·
Övr. Barn Hoppas att det inte är opassande att jag klampar in här som icke-förälder, men jag såg något klokt i Facebookgruppen Heja Livet igår och...
2
Svar
25
· Visningar
1 986
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp