Solskydd för ansiktet

Bukefalos 30 år!

Nån som provat La Roche Posay misten? Den anti-shine?
Bara hittat en person som testad den med uv-kamera, och va inte supertydligt. Man har ju mer sett andra sprayer och hur fläckiga dom blir, men hade gärna haft en mist de gångerna man sminkar sig lite 🤔

Jag HATAR solskydd men min pappa har också fått ta bort massor av fläckar så jag vet att jag borde bli bättre på det. Mitt största problem är dock ansiktet, till kroppen har jag hittat en spray med högt skydd som jag står ut att ha men i ansiktet tycker jag det känns otroligt obehagligt och oljigt. Förra året provade jag också ett stift, tänkte det kunde kännas lättare att använda än kräm som jag tycker är obehagligt att använda i ansiktet pga hur fet huden blev direkt (har autism och hade aldrig använt lotion i ansiktet tex) för att vara mer besvärlig klarar jag dessutom inte att ha på mig varken keps eller hatt...

Finns det något solskydd som inte får den där obehagliga oljiga känslan? jag tror stift hade funkat bäst men det jag provade va verkligen hemskt, oljan försvann inte ens efter jag tvättat ansiktet. Jag solar generellt inte men speciellt nu på våren är jag ute mycket i trädgården och märker jag får mycket sol i ansiktet
Skinome - dyrt, men så värt! :)

Nån som provat La Roche Posay misten? Den anti-shine?
Bara hittat en person som testad den med uv-kamera, och va inte supertydligt. Man har ju mer sett andra sprayer och hur fläckiga dom blir, men hade gärna haft en mist de gångerna man sminkar sig lite 🤔
Jag sminkar mig inte, men har iallafall testat den i ansiktet. Vad är det du undrar över?

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?