Haha, bra att redan nu i tidigt skede vara tydlig med vad som gäller

Grattis till resultatet! Sååå skönt att nu bara kunna njuta! Så roligt att du haft sån stark magkänsla alla graviditeter också! Vi har starkt kvinnodominerade släkter både jag och mannen, så vi båda har alltid föreställt sig oss med två döttrar!
Och alltså det är så mysigt att dela gravidieten med min äldsta dotter

Det är så fint att hon är så stor och förstår lite mer vad detta innebär. Hon är alltid gosig, men nu varit lite extra gosig sen hon fick veta. Hon skyddar magen från att katten går där. Klappar och pratar med magen mest hela tiden. Ritar hjärtan över naveln med fingrarna. Lägger örat mot magen och lyssnar efter ljud konstant; "Mamma! Jag hörde nåt bubblande! Det kanske är fostervattnet! Nu hörde jag hjärtslag, och ditt hjärta sitter högre upp så det måste vara bebisen!"

Hon vill titta i appar hur bebisen ser ut och hur stor den är. Pysslat mängder med skojiga leksaker till bebis och även en mobil att hänga i taket över sängen t.ex. Och så har hon massor med frågor och funderingar. Om bebisar, graviditet, förlossning, tiden efter. Hon lyfter också sin oro om att vi ska älska bebis mer, att hon är rädd att bebis ska ta så mycket tid att vi inte kommer ha tid för henne längre osv. Det är såå fina samtal vi har om både allt det roliga och allt det jobbiga
Älskade ungar alltså, så fina barn kan vara