Sommar- & höstföräldrar 2026

Bukefalos 30 år!

Oj, vilken snabb vändning! Stort stort grattis! Så fantastiskt att er grabb är här ❤️ Hur kändes allt med förlossningen och kejsarsnittet? Skönt att du är smärtfri och att alla mår bra! Min erfarenhet är att man kan ha liiite mer smärta/stelhet dygn 2 när all smärtlindrig från ryggmärgsbedövningen gått ur kroppen, bara så du inte blir orolig ifall du känner att det "backar" litegrann.

Åh, tack för info, då ska jag vara lite beredd på det. Det kändes bra men var jobbigt att ha värkar för jag var inte riktigt beredd på det. Fick lite bricanyl mot värkarna och det hjälpte nån timme ( det drog oplanerat ut på tiden med operationer som behövde gå före). Själva snittet kändes bra, men jag var nervös ändå. Vilket vackert ljud att höra sitt barn skrika första gången, jag tänkte att det var det vackraste jag hört :love:

Vår pojk föddes igår iväll v 37+3. Precis efter att jag skrivit här gick vattnet. Allt har gått bra, vi fick föda med snitt som planerat, jag hann dock ha värkar i 6 timmar innan operationen. Jag mådde väldigt illa hela natten efteråt, men nu under dagen har jag mått oförskämt bra, har nästintill ingen smärta.
Stort grattis! Skönt att det blev snitt enligt plan, även när det inte startade riktigt enligt plan.

Åh, tack för info, då ska jag vara lite beredd på det. Det kändes bra men var jobbigt att ha värkar för jag var inte riktigt beredd på det. Fick lite bricanyl mot värkarna och det hjälpte nån timme ( det drog oplanerat ut på tiden med operationer som behövde gå före). Själva snittet kändes bra, men jag var nervös ändå. Vilket vackert ljud att höra sitt barn skrika första gången, jag tänkte att det var det vackraste jag hört :love:

Nej, att det skulle dra igång med värkar förstår jag inte var enligt plan 🙈 Vad jobbigt att bricanylen inte hjälpte mer än någon timma, det hade gjort mig stressad! Skönt att allt sen gick bra. Jag har också varit nervös inför båda mina snitt, känns ju väldigt rimligt på nåt sätt. Och jag håller med, jag har börjat gråta båda gångerna jag hörde mina tjejer skrika när de kom ut 😭🥹❤️

Hur är er lilla pojke och hur stor var han när han kom? Har ni något namn? 😊

Vår pojk föddes igår iväll v 37+3. Precis efter att jag skrivit här gick vattnet. Allt har gått bra, vi fick föda med snitt som planerat, jag hann dock ha värkar i 6 timmar innan operationen. Jag mådde väldigt illa hela natten efteråt, men nu under dagen har jag mått oförskämt bra, har nästintill ingen smärta.
Vilken vändning! Stort grattis till er pojke ❤️

Tack allihopa! Vi är kvar på BB och håller just nu på att kämpa på med att få igång amningen. Känns som att vi varit med i en torktumlare typ. @cherie Om man frågar min man (som är läkare...) så tyckte han att bricanylen hjälpte mycket, jag själv tyckte att värkarna var jättejobbiga ändå och gjorde fruktansvärt ont. När de förberedde mig inför op med ryggbedövning osv kom de med nån minuts mellanrum och gjorde jätteont. Jag tänkte att jag beundrar alla som föder vaginalt under tiden verkarna pågick.

Vikt 3330 gr och längd 51 cm. Lite lustigt också, han föddes 21:09 och datumet blev ju 21/9. Namn känns lite för privat att avslöja, men vi har valt ett namn. <3. Han får heta Lillekantarell här på forumet :) )

Om detta inlägg ser konstigt ut så började jag igår svara Malibu Stacey, men blev avbruten och på något sätt låg det liksom kvar.

Att få sitta i sängen med lilla H sovandes i famnen på morgonen, och sen se henne vakna upp, få syn på mig och genast spricka upp i ett jätteleende, det är ta mig tusan ren magi. Att få vara så älskad av en liten människa, vilken ynnest :love:

Sen några veckor tillbaka är hon så stadig i nacken och vill gärna att man ska hålla henne så att hon står eller sitter upp, så hon kan se ordentligt. Med ens känns det som en så stor bebis, så med i matchen nu.

Tack allihopa! Vi är kvar på BB och håller just nu på att kämpa på med att få igång amningen. Känns som att vi varit med i en torktumlare typ. @cherie Om man frågar min man (som är läkare...) så tyckte han att bricanylen hjälpte mycket, jag själv tyckte att värkarna var jättejobbiga ändå och gjorde fruktansvärt ont. När de förberedde mig inför op med ryggbedövning osv kom de med nån minuts mellanrum och gjorde jätteont. Jag tänkte att jag beundrar alla som föder vaginalt under tiden verkarna pågick.

Vikt 3330 gr och längd 51 cm. Lite lustigt också, han föddes 21:09 och datumet blev ju 21/9. Namn känns lite för privat att avslöja, men vi har valt ett namn. <3. Han får heta Lillekantarell här på forumet :) )

Om detta inlägg ser konstigt ut så började jag igår svara Malibu Stacey, men blev avbruten och på något sätt låg det liksom kvar.

Nä, är ju ingen annan som heller skrivit ut sitt namn så vi känner nog alla samma sak. Skönt att ni redan landat i ett namn. Ta hand om er ordentligt och njut och vila så gott det går ❤️ Tycker inte heller din man har rätt till så nycket åsikter om värkarna, oavsett läkare eller inte 😂

Att få sitta i sängen med lilla H sovandes i famnen på morgonen, och sen se henne vakna upp, få syn på mig och genast spricka upp i ett jätteleende, det är ta mig tusan ren magi. Att få vara så älskad av en liten människa, vilken ynnest :love:

Sen några veckor tillbaka är hon så stadig i nacken och vill gärna att man ska hålla henne så att hon står eller sitter upp, så hon kan se ordentligt. Med ens känns det som en så stor bebis, så med i matchen nu.

Åh sååå njutbart 😍🥹🥰

Igår var vi på mammaträning för första gången! Gick alldeles utmärkt, lillan somnade precis innan och sov sig igenom hela passet med hög musik och alla vrålande bebisar 😂 Det var ett lugnt pass men jag har ändå lite tråningsvärk idag. Det känns skönt att få komma igång, framförallt när vi inte kunnat ta barnvagnspromenader som jag tänkt mig...

Kände mig konstig nog förhållandevis stark, kanske då jag mest körde body pump innan/under graviditeten och det får man ju sån sjuk jäkla mjölksyra av i hela kroppen så jag tyckte dessa små övningar var piece of cake 😂

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka